Kleine Beursfeiten

I know, ik wou gewoon ook eens een Januske doen :headshake:
Nog nooit zoiets gepost na slechts een maand of met slechts 20% daling.

De voorbeelden die ik geef zijn meestal 50-60% in de prak + nogal essentieel: je hebt ex ante geen gefundeerde kritiek gegeven op dat bedrijf dus je moet achteraf dan ook niet afkomen met 'haha gedaald'...

Zelfs al zou het nu 90% dalen zou ik er nog altijd niets over zeggen, want ik had en heb er geen mening over, behalve dat biotech/medtech moeilijk is als investeerder.

Er is een reden voor, je deelt gewoon de informatie niet. Of je liegt... ik weet dat ik gelijk heb. 😉
Ik lieg niet. Je moet chance hebben.
Hoe denk je dat iemand CEO wordt van een multinational waar 1000den werken? Is dat de slimste of de hardst werkende die CEO?
Natuurlijk niet. Hij was op het juiste moment op de juiste plaats.

Het begint al in de wieg. Hoeveel Shanaia zullen er ooit een Phd behalen? Hoeveel Shanaia zullen er ooit CEO worden?
Hoeveel Shanaia's zitten er op het forum te beleggen?
Meritocratie is een mythe.

Ik lieg niet. Je moet chance hebben.
Hoe denk je dat iemand CEO wordt van een multinational waar 1000den werken? Is dat de slimste of de hardst werkende die CEO?
Natuurlijk niet. Hij was op het juiste moment op de juiste plaats.

Het begint al in de wieg. Hoeveel Shanaia zullen er ooit een Phd behalen? Hoeveel Shanaia zullen er ooit CEO worden?
Hoeveel Shanaia's zitten er op het forum te beleggen?
Meritocratie is een mythe.
Allemaal goed en wel @Brt , maar hoe verdien ik daar dan geld aan?
Anders kan je deze post verplaatsen naar P&A. Genoeg mensen die daar willen verder praten/zeiken daar.

Nog nooit zoiets gepost na slechts een maand of met slechts 20% daling.

De voorbeelden die ik geef zijn meestal 50-60% in de prak + nogal essentieel: je hebt ex ante geen gefundeerde kritiek gegeven op dat bedrijf dus je moet achteraf dan ook niet afkomen met 'haha gedaald'...

Zelfs al zou het nu 90% dalen zou ik er nog altijd niets over zeggen, want ik had en heb er geen mening over, behalve dat biotech/medtech moeilijk is als investeerder.
De namaak is altijd slechter dan het origineel:bow:

aandelen + turbo op Kinepolis verkocht, die staking bij de acteurs had ik niet verwacht zo lang te zien duren, gelukkig zelfs nog een kleine winst van +4,2% behaald.

ik vind het een beetje te risky om verder te wachten op de goede Q3 resultaten want de guidance gaat ongetwijfeld slecht zijn met al die uitgestelde releases en mager filmaanbod in 2024 en 2025.

And another one bites the dust.

Ooit nog gesolliciteerd, chance dat dit niet doorgegaan is. :)
Advies KBC augustus: koop biocartis: https://www.trivano.com/aandeel/biocartis.16629-109.beleggingsadvies
Degroof Petercam, van hetzelfde laken een broek.
En er zijn er veel die dat advies ter harte hebben genomen....

Dit was pal op de alltime high voor beide retailbelegger favorieten.
Sindsdien -72% en -85%.

Heb je ze nog in portefeuille gehouden?
Neen, verkocht 05/01/22. Mooie winst met Wolf, 15% verlies op ostk. Dat is trouwens van mn kleine portefeuille waar ik veel verhandel, 85% zit in iwda. Mwwr van 112% op 5 jaar zie ik, veel daarvan afkomstig van dat jaar 2021. Blijkbaar even later (28/02) oxy gekocht aan 40 en op 04/03 verkocht aan 55, good times

Moury construct - vraag me niet hoe maar hun update is toch weer verbazingwekkend, gigantische marge in hun sector, veel cash, 30€ winst per aandeel op een half jaar, … mocht je nu een koersdoel geven van 500 €, is dat dan gek of te weinig?

Eerder tendentieus artikel in de Tijd vandaag over de financiering van projecten in de oliesector/gassector/..

Oei, bedrijven geven obligaties uit. Volgens de tijd is dit een “grijze” markt qua financiering?

Ik dacht even dat ik een pamflet van Groen aan het lezen was.

Terug
Bovenaan