Kleine Beursfeiten

Janus durft kritische vragen te stellen, alleen al daarom apprecieer ik hem hier.
Dat is inderdaad zo, maar zijn reactie naar Leclerc toont mooi aan dat hij vooringenomen is over Luckin coffee zonder dat hij met feiten afkomt.

Leclerc dan pakken over blockchain is nogal gratuit. Ik ken zijn mening over chatgpt en ander technologie. Het is duidelijk dat dat niet zijn expertise is. Ik zou hetzelfde kunnen zeggen over Oxy en CO2 capture, maar het verschil is dat ik niets weet over CO2 capture.

Dat is inderdaad zo, maar zijn reactie naar Leclerc toont mooi aan dat hij vooringenomen is over Luckin coffee zonder dat hij met feiten afkomt.

Leclerc dan pakken over blockchain is nogal gratuit. Ik ken zijn mening over chatgpt en ander technologie. Het is duidelijk dat dat niet zijn expertise is. Ik zou hetzelfde kunnen zeggen over Oxy en CO2 capture, maar het verschil is dat ik niets weet over CO2 capture.
Bij janus gaat het toch ook niet over co2 capture.

Als je verwacht dat het oncontroversieel is dat je 85% van uw portefeuille ((en dat van uw vrouw!) steekt in een Chinees aandeel dat populair is bij de retailste van de retailbeleggers; een bedrijf dat een tijd ervoor betrapt werd op boekhoudfraude; en daarbovenop jongleert met complete bullshit zoals "blockchain in onze boekhouding, zo zijn we veiliger" , dan ligt het eerder aan uw verwachtingen naar dit forum toe hoor.

Een paar aandelen die ik hier voorstelde werden ook vierkant afgekraakt vroeger.
Daarvoor dient dit forum.

Als je toch sowieso denkt dat je gelijk hebt en geen kritiek wil, dan vertel je het gewoon aan je vrouw en verder niets.

Als je verwacht dat het oncontroversieel is dat je 85% van uw portefeuille ((en dat van uw vrouw!) steekt in een Chinees aandeel dat populair is bij de retailste van de retailbeleggers; een bedrijf dat een tijd ervoor betrapt werd op boekhoudfraude; en daarbovenop jongleert met complete bullshit zoals "blockchain in onze boekhouding, zo zijn we veiliger" , dan ligt het eerder aan uw verwachtingen naar dit forum toe hoor.

Een paar aandelen die ik hier voorstelde werden ook vierkant afgekraakt vroeger.

Als je toch sowieso denkt dat je gelijk hebt en geen kritiek wil, dan vertel je het gewoon aan je vrouw en verder niets.
Gij krijgt gelijk van uw vrouw of wat?

Ik beheer al jaren haar effectenrekening.

Ik heb een blij vrouwtje :oi22:
Ik geloof veel wat hier gepost wordt maar dit begint toch wel erg ongeloofwaardig te worden.
Ik zou toch ook liever z’n tips over gelijk krijgen van z’n vrouw ontvangen dan fratsen als FCNCA en UBS. Daar zit het echte goud.
Internet he, daar zit iedereen te stoefen over hoe goed ze wel niet zijn met vrouwen.

Het is nog eens tijd voor een Jim Cramer Lightning Round (Janus Edition): AST SpaceMobile vliegt dat nog steeds op de SPAC/pre-revenue vuilnisbelt of is er ruimte voor pre-revenue aandelen hier? :baard:

Als je verwacht dat het oncontroversieel is dat je 85% van uw portefeuille ((en dat van uw vrouw!) steekt in een Chinees aandeel dat populair is bij de retailste van de retailbeleggers;
Wat maak dat uit? Hij doet toch wat hij wilt met zijn geld, wat heb jij daarover te zeggen.

een bedrijf dat een tijd ervoor betrapt werd op boekhoudfraude;
Dat klopt.

en daarbovenop jongleert met complete bullshit zoals "blockchain in onze boekhouding, zo zijn we veiliger" , dan ligt het eerder aan uw verwachtingen naar dit forum toe hoor.
Luckin coffee jongleert daar niet mee. Leclerc haalt het aan om aan te tonen dat er minder kans is op fraude met blockchain. Blockchain heeft totaal geen nut als cryptocurrency in de echte wereld, maar wel degelijk om een trace te hebben van iets dat niet kan aangepast worden eens dat er een consensus is bereikt. Er zijn enorm veel bedrijven die blockchain gebruiken voor hen logistieke keten.
Het is vooral dat je uw mening poneert als de waarheid en niet met feiten afkomt. Dan 1 iets eruit neemt (blockchain) om de keuze af van een aandeel af te kraken.

Ik wacht nog altijd trouwens op de vraag van Leclerc 'Maar kan je me dan eens uitleggen waarom jij denkt dat dit fout gaat?'. Graag met feiten deze keer.
Als je toch sowieso denkt dat je gelijk hebt en geen kritiek wil, dan vertel je het gewoon aan je vrouw en
De vraag kwam van NotoriousP

Er zijn enorm veel bedrijven die blockchain gebruiken voor hen logistieke keten.
Daar zeg je het: in de logistiek. Een private blockchain kan zinvol zijn wanneer er meerdere, onafhankelijke partijen belang bij hebben dat er bij de tussenschakels niet wordt geknoeid. Dat is bij een boekhouding niet het geval.

Wat is er nu zo raar aan het beheren van de portefeuille van de vrouw?

Ik beheer die van de vrouw ook. Multi 6 cijfers. Interesseert haar geen fluit. Ze weet enkel dat mei dividend seizoen is.

Daar zeg je het: in de logistiek. Een private blockchain kan zinvol zijn wanneer er meerdere, onafhankelijke partijen belang bij hebben dat er bij de tussenschakels niet wordt geknoeid. Dat is bij een boekhouding niet het geval.
Ik kan het niet meteen terug vinden, maar ze gebruiken het ook voor hen logistieke keten.

EDIT: Ik heb nooit Luckin coffee gekocht omdat ze blockchain gebruiken. Het boeit mij geen hol. Ik heb het gekocht omdat ze er alles aan doen om hen vertrouwen terug te winnen en omdat ik geloof dat er nog veel groei potentieel is.

Gevonden: https://investor.luckincoffee.com/static-files/d5ab4c6d-456f-462f-ad37-34cd382c2b8d

Laatst bewerkt:
Wat maak dat uit? Hij doet toch wat hij wilt met zijn geld, wat heb jij daarover te zeggen.
Helemaal niets.

Maar ik geef er wel mijn (hier oppervlakkige) mening over.
Daarvoor dient dit forum. (waarom zou hij die info hier anders überhaupt delen? :thinking: )

JAA ik zou het IETS meer moeten onderbouwen (alhoewel ik dat al deels gedaan heb), maar ik zie dat het aandeel +200% is.
En zoals ik al zei (en zoals duidelijk blijkt uit jullie dynamische initiële reacties) helpt gedetailleerde inhoudelijke kritiek op zo'n aandeel geen fluit, nobody cares.

Vandaar dat ik het kort hield.

Case closed voor mij hoor.
Zoals ik al zei: veel succes (gemeend).

Een financieel bewuste partner klinkt wel nice.
Jammer genoeg is het een eigenschap die niet aanwezig is in de meerderheid van mensen. Laat dan nog staan compounding.

Terug
Bovenaan