Kleine Beursfeiten

Waarom zo overtuigd van JOE? Blijft de prijs van grond stijgen?
Op lange termijn sure.

Maar hier specifiek zit je met land dat veel goedkoper op de boeken staat dan werkelijk waard is en waar je met een stevige tailwind zit: het meeste geld zit bij de boomers die nu op pensioen gaan en volop richting Florida verhuizen. Ze zijn bovendien de grootste populatie groep.

Daarnaast is er sinds covid al een serieuze migratie gebeurd die nog niet aangepakt is dus landgoed voor commerciële doeleinden heeft nu potentieel.

Nu ter info, ik ben eigenlijk gewoon mijn posities terug aan het balanseren sinds de stevige cashflow van mijn UBS opties. JOE zit nu terug op 20%.

Laatst bewerkt:
Ik geloof dat Janus eens zei dat Oxy $80 waard is aan een olieprijs van $80, en daar zitten we ondanks deze olieprijzen nog lang niet aan. Zal ook nog wel enkele kwartalen aan duurzaam hogere olieprijzen duren voor Oxy terug hoger wordt gewaardeerd door de markt. Dus zou me niet verbazen dat Janus pas bij > $100 hoopt uit te stappen.

De grootste opwaartse koersbewegingen liggen bij de olie-aandelen m.i achter de rug.
Eigenlijk al een heel jaar zijwaartse bewegingen te zien.

Wat niet wil zeggen dat er geen mooie winsten meer in het verschiet kunnen liggen,
Maar echt verbazen denk ik niet.

Er is ook weinig tot geen consolidatie in de markt, amper overnames.

Ik geloof dat Janus eens zei dat Oxy $80 waard is aan een olieprijs van $80, en daar zitten we ondanks deze olieprijzen nog lang niet aan.
Ondertussen is het aantal (preferente) aandelen wel met 10% gedaald, zijn er miljarden schulden terugbetaald, en is het risico op een nieuwe disruptieve covidvariant zeer laag.

Zal ook nog wel enkele kwartalen aan duurzaam hogere olieprijzen duren voor Oxy terug hoger wordt gewaardeerd door de markt.
Dat weet niemand...

Soms keert het sentiment snel om, soms niet, soms gaat het een tijd zijwaarts, etc.

Wat de markt denkt of hoe de grafiek evolueert is totaal irrelevant.

Enkel op basis van de vooruitzichten ten opzichte van de huidige prijs bepaal je wanneer je uitstapt. (vergeleken met alternatieven voor uw portefeuille).

Nogal een open deur intrappen.
Ik ken immers geen enkel ander criterium dat je rationeel zou gebruiken.

Maar daar zitten we nog vér van.

Zelfde als altijd: Wachten tot het +/- 30% is, dan wat stoefen en tegelijkertijd negeren dat je beter Nasdaq tracker of bijna eender welk big tech aandeel had gekocht en dan uiteindelijk investeren in het volgende BG meme aandeel.
Waarom lieg je eigenlijk over dergelijke banale dingen?

Is dat frustratie, of niet kunnen rekenen, of nog iets anders dat psychologisch diep zit?

UBS sinds tip 19 maart: +47% (nasdaq tracker +24%)
FCNCA sinds tip 21 april: +34% (nasdaq +19%)

Waarom lieg je eigenlijk over dergelijke banale dingen?

Is dat frustratie, of niet kunnen rekenen, of nog iets anders dat psychologisch diep zit?

UBS sinds tip 19 maart: +47% (nasdaq tracker +24%)
FCNCA sinds tip 21 april: +34% (nasdaq +19%)
Tis dat zijn model alles zo goed kan voorspellen! Morgen zou OXY maximaal 58$ waard zijn - top tip!

Tis dat zijn model alles zo goed kan voorspellen! Morgen zou OXY maximaal 58$ waard zijn - top tip!
Btw mijn model valideert UBS op 50 🤯
Je moet alles quoten.

Als je mijn model had gevolgd had je je geld in UBS gestoken en niks in Oxy en had je dus meer verdiend.

De prijs voorspelling is niet juist maar het heeft er wel succesvol het beste aandeel van de twee uitgekozen.

Dus het werkt :fingerguns_r:

Je moet alles quoten.

Als je mijn model had gevolgd had je je geld in UBS gestoken en niks in Oxy en had je dus meer verdiend.

De prijs voorspelling is niet juist maar het heeft er wel succesvol het beste aandeel van de twee uitgekozen.

Dus het werkt :fingerguns_r:

Die smiley geeft me hoop dat je er zelf mee kan lachen, want als uw model in 50% van de gevallen fout is, dan heeft het 0% waarde.

Net zoals UBS aan 50, wat onmogelijk is, en wat je ook hebt toegegeven. Dus dat kon niemand hier serieus nemen

Die smiley geeft me hoop dat je er zelf mee kan lachen, want als uw model in 50% van de gevallen fout is, dan heeft het 0% waarde.

Net zoals UBS aan 50, wat onmogelijk is, en wat je ook hebt toegegeven. Dus dat kon niemand hier serieus nemen

Had je beter gedaan. 🤓

Verder moet je niks van niemand op het internet serieus nemen.

Dat ik zelf niet geloofde in de UBS = 50 dollar is de reden waarom ik het een validatie noemde en geen prijsvoorspelling (mijn brakke model is ook getraind op te weinig data en tech waarden).

Maar desalniettemin was de boodschap duidelijk. (Beleg in UBS en niet in Oxy)

Mijn model voorspelde trouwens ook al een povere koers voor Oxy in maart. 🤷

Dus het heeft twee keer "gewaarschuwd" voor Oxy.

Afgelopen half jaar was Oxy slap en had je beter je geld ergens anders in gestoken en die boodschap heeft mijn model eruitgehaald en daar draait het om.

En ja hoor ik kan hier zeker met lachen. 😁

Kan ook puur geluk zijn natuurlijk. 💁‍♂️

Terug
Bovenaan