Ik ga een starter kopen in PARA, dwingt mij er wat meer werk in te steken. Buffet is beginnen kopen aan 37$, staat aan 13.7$ dus er is ruimte.

Consolidatie in die sector lijkt het waarschijnlijkst...
Ik zit er al jaren in (ben niet gaan checken maar ik schat minstens 6 of 7 jaar nog voor de hereniging met CBS) voor diezelfde reden. Grote fout…
Bezint voor ge eraan begint zou ik zeggen.
Die hele US mediasector is niet alleen enorm moeilijk te voorspellen met het opkomen (en nu matuur worden) van verlieslatende streaming diensten en de aftakeling van het heel winstgevend kabelmodel.
Maar Paramount zit als relatief grote speler (broadcast en studio’s) ook met 2 andere problemen als m&a play:
-National Amsuments (Shari Redstone) controleert de boel via voting rights majority. Bedrijf kan niet verkocht worden zonder haar goedkeuring, hoewel haar economisch belang best klein is.
-Disney (ABC) en Comcast (NBC) kunnen wegens anti trust in hun huidige vorm Paramount al zeker niet overnemen. Warner Bros Discovery is highly levered na de AT&T spinoff. Het Frankenstein monster dat Amazon is, krijgt al genoeg anti trust heat en heeft bovendien MGM gekocht. Blijven over: Apple en Netflix. Geen van beiden gekend om grote overnames te doen. Misschien ook nog Sony, maar lijkt vergezocht aangezien ze geen streamer willen zijn.
De enige manier waarop Paramount overgenomen wordt, is dus 1) een complete ontmanteling van Paramount zodat oa. CBS networks geen deel uitmaken van de deal of 2) een Warner Bros die een pak schulden heeft afbetaald binnen x jaar.
Als long time aandeelhouder snap ik niet wat Buffett hieirn ziet. Misschien een soort sum of the parts scenario als Paramount wordt ontmanteld. Maar dat gaat niet op 1, 2, 3.
Zelf wil ik liefst dit jaar uit die sector stappen (Paramount, Warner Bros, Lions Gate), maar is psychologisch moeilijk gezien de zware verliezen (en het feit dat Berkshire long is helpt niet om de trekker over te halen)