Kleine Beursfeiten

Hoe investeer je in een bedrijf als je de boekhouding niet kent?

Op 'voeling hebben met'? :)

’Voeling hebben met’ speelt ook een rol, ja.
Meta heeft mooie cijfers maar ik geloof voor geen meter in de metaverse. En ik ken niemand in m’n vriendenkring die daar ooit enthousiast over spreekt. Dus die verbranden geld voor iets wat nooit wat gaat worden.
Proximus maakt fout na fout na fout met onze abonnementen. Als ik als klant zo’n slechte ervaringen heb dan wil ik daar niet meteen aandelen van kopen.

Maar ik maak me geen illusies, ik weet niet meer dan de markt. Dus de individuele aandelen, dat is wat amusement om het leuk te houden. Liefst met een beter rendement dan een spaarrekening. Maar als het allemaal de dieperik ingaat moet ik geen boterham minder eten.
ETF’s, das voor de lange termijn. Doel: niet verplicht zijn om tot m’n 67 te werken omwille van de financien. Dus als die crashen zou het meer pijn doen. Wederom: geen boterham minder eten maar wel niet m’n doel bereiken van te werken tot wanneer ik het zelf wil.

Maar mijn echte expertise is niet de beurs, dat is de job die ik uitoefen. Daar verdien ik nog altijd veel meer mee dan met de beurs. Dus financieel maak ik me geen zorgen, of mijn aandelen nu in het rood of in het groen staan. Tis niet alsof ik over 5 jaar miljonair moet zijn volgens mijn ‘levensplan’.

Zalige thread, goeie soft beef ook!
Ben wel serieus onder de indruk van de Januscalls, ik doe volgende keer graag mee. En geen hard feelings als het toch anders uitdraait, neem ik er graag bij. Hou ons zeker op de hoogte van je moves. Ik ga kopieren!

Janus ETF when?

Ik verwacht geen wonderen maar wel voldoende voor een kleine bump richting 21-22.

Eerste resultaten zullen aantonen dat er nog serieuze cost cutting moet gebeuren.

Ik verwacht geen wonderen maar wel voldoende voor een kleine bump richting 21-22.
Voor hetzelfde geld lappen ze een zak verliezen in dit kwartaal bij wijze van 'big bath', heeft de markt dat niet door, en zakt het aandeel -20%.

Of tonen de cijfers een verlies van klanten (logisch want de meeste klanten die willen weggaan, zullen weggaan in de eerste 6 maand na overname), waarbij de markt dit (foutief) extrapoleert naar volgende kwartalen, en het aandeel zakt -20%.

Of het kwartaalrapport laat de intrinsieke waarde van de consumentenbank zien, en dat er grote besparingen gedaan kunnen worden, en het stijgt +20%.

Onmogelijk te voorspellen wat het aandeel zal doen op korte termijn.

Waar is uw optimisme naartoe 😉
De onmogelijkheid om te voorspellen waar een aandeel op korte termijn naartoe gaat, weerhoudt mij er niet van om optimistisch te zijn op langere termijn :-)

Een beetje zoals de 'platte koers' boys over Berkshire een paar jaar geleden.

Man man, het veiligste en gediversifieerdste aandeel te wereld dat bijna continu 10 à 30% ondergewaardeerd is, 5 jaar aan een stuk.
En ondertussen de meerderheid van Vlaanderen maar lullen over gekeutel zoals pensioensparen of welke spaarrekening 0,5% meer rente geeft :laugh:

Voor hetzelfde geld lappen ze een zak verliezen in dit kwartaal bij wijze van 'big bath', heeft de markt dat niet door, en zakt het aandeel -20%.

Of tonen de cijfers een verlies van klanten (logisch want de meeste klanten die willen weggaan, zullen weggaan in de eerste 6 maand na overname), waarbij de markt dit (foutief) extrapoleert naar volgende kwartalen, en het aandeel zakt -20%.

Of het kwartaalrapport laat de intrinsieke waarde van de consumentenbank zien, en dat er grote besparingen gedaan kunnen worden, en het stijgt +20%.

Onmogelijk te voorspellen wat het aandeel zal doen op korte termijn.
ik geloof toch dat ze nog niet direct de intrinsieke waarde zullen prijsgeven gezien het feit dat er nog altijd een deel van de houders van at1 obligaties van credit suisse probeert hun geld terug te vorderen

@JanusDR ondertussen 360$ gepasseerd dus niet zoveel ondergewaardeerd meer. Nog steeds wel mijn grootste positie.
Yep, maar ik kan het in de geschiedenis bijna niet zien dat je dergelijk veilig, large cap, bekend, én hoog rendement aandeel zoals Berkshire 5 jaar aan een stuk ondergewaardeerd kan blijven kopen.

Ik blijf het gewoon geschift vinden.
Kruiwagens gratis en veilig geld op de straat, vlak voor uw neus.
Van de beste, bekendste, en meest aandeelhoudersgerichte investeerder ter wereld.

En nobody cares.
Zoveel te beter :)

Vind je het nu nog steeds koopwaardig?
Conservatieve intrinsieke waarde is +- 375.
Dus voor dollar cost averaging ok, zeker in vergelijking met de indexen zoals S&P500 die een stuk duurder zijn.

Maar nu niet per se om uzelf te gaan prostitueren zodat je met elke mogelijke euro de camion vol kan laden.

Laatst bewerkt:
Zalige thread, goeie soft beef ook!
Ben wel serieus onder de indruk van de Januscalls, ik doe volgende keer graag mee. En geen hard feelings als het toch anders uitdraait, neem ik er graag bij. Hou ons zeker op de hoogte van je moves. Ik ga kopieren!

Janus ETF when?
Teveel lof, en opletten met het kopiëren van rando's op het internet...

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan