parabellum
Well-known member
Hoe investeer je in een bedrijf als je de boekhouding niet kent?
Op 'voeling hebben met'?![]()
’Voeling hebben met’ speelt ook een rol, ja.
Meta heeft mooie cijfers maar ik geloof voor geen meter in de metaverse. En ik ken niemand in m’n vriendenkring die daar ooit enthousiast over spreekt. Dus die verbranden geld voor iets wat nooit wat gaat worden.
Proximus maakt fout na fout na fout met onze abonnementen. Als ik als klant zo’n slechte ervaringen heb dan wil ik daar niet meteen aandelen van kopen.
Maar ik maak me geen illusies, ik weet niet meer dan de markt. Dus de individuele aandelen, dat is wat amusement om het leuk te houden. Liefst met een beter rendement dan een spaarrekening. Maar als het allemaal de dieperik ingaat moet ik geen boterham minder eten.
ETF’s, das voor de lange termijn. Doel: niet verplicht zijn om tot m’n 67 te werken omwille van de financien. Dus als die crashen zou het meer pijn doen. Wederom: geen boterham minder eten maar wel niet m’n doel bereiken van te werken tot wanneer ik het zelf wil.
Maar mijn echte expertise is niet de beurs, dat is de job die ik uitoefen. Daar verdien ik nog altijd veel meer mee dan met de beurs. Dus financieel maak ik me geen zorgen, of mijn aandelen nu in het rood of in het groen staan. Tis niet alsof ik over 5 jaar miljonair moet zijn volgens mijn ‘levensplan’.