Kleine Beursfeiten

Hij heeft een tijd terug al een post gemaakt over ATKR en dat hij er een positie in heeft.

LK-99 als het effectief zou werken is een echte revolutie, en hij legt opnieuw de link met zijn ATKR

Dus dan lijkt het doel van zijn post wel vrij duidelijk?

op 7 juni was die post

het ging hier over tupperware dozen en dan ineens een post "De eerste applicatie van de superconductors (nu twee keer geherproduceerd) zal bekabeling/bedrading zijn."

mijn plebsbrein kan zo'n dingen niet aan

Misschien een paar jaar.
Maar de productie van het materiaal is vrij simpel.
Het opschalen is iets anders, maar volgens wat ik gelezen heb zou dit als kristallen gegroeid worden, waarmee men ook veel ervaring heeft in foundries (chips) om wafers te maken.

Alle stappen voor massaproductie zijn zaken waar de mensheid al decennia lang commerciële ervaring mee heeft.
Maar heeft ATKR dan de juiste competenties voor dit product? Zouden fabs hier niet makkelijk die markt in kunnen duiken met hun expertise in kristal groei (czochralski proces?). Ik ken ATKR niet ter info.

Maar heeft ATKR dan de juiste competenties voor dit product? Zouden fabs hier niet makkelijk die markt in kunnen duiken met hun expertise in kristal groei (czochralski proces?). Ik ken ATKR niet ter info.
ATKR verkoopt voornamelijk hetgeen rond die effectieve kabels zou komen.
En allerlei andere zaken gerelateerd aan kabel management.
Het is voornamelijk dat als kabels herlegd/geupgrade moeten worden, er ook enorme vraag naar al die zaken mee zou komen.

Zelf doet Atkore geen (high) tech dingen.

BLDR
Nog altijd niet boven de 10 p/fcf

2023 outlook:Free cash flow in the range of $1.6 billion to $2.0 billion, assuming average commodity prices in the range of $400 to $450/mbf (momenteel hoger).

40.6% van aandelen teruggekocht sinds augustus 2021.

Dit is een voorbeeld van top geleid bedrijf op alle vlakken. Operationeel top, capital allocation top.

BLDR
Nog altijd niet boven de 10 p/fcf

2023 outlook:Free cash flow in the range of $1.6 billion to $2.0 billion, assuming average commodity prices in the range of $400 to $450/mbf (momenteel hoger).

40.6% van aandelen teruggekocht sinds augustus 2021.

Dit is een voorbeeld van top geleid bedrijf op alle vlakken. Operationeel top, capital allocation top.

Hoe is die % decline in alles goed voor hen? Domme vraag wss maar ik leer graag bij

Hoe is die % decline in alles goed voor hen? Domme vraag wss maar ik leer graag bij
Is gewoon voor gans de sector zo.
Ze bieden producten en diensten voor home builders in de VS. Met hogere hypotheekrentes is die sector enorm vertraagd. Daarbij komend is ook lumber pakken lager tegenover een jaar geleden.
Q2 2022 was ook hun record kwartaal.

Maar dan nog, Q2 2023 was beter dan Q1 2021 en Q4 2022. Dus de bodem lijkt voorbij te zijn.
En ondanks al die tegenwind lijkt het $1.8b fcf te worden voor 2023. Dus bedrijf staat aan 10 p/fcf in bodem jaar.

OXY earnings zijn uit.

@JanusDR update?

F2jayW6WwAElsa3

$586M fcf aangepast voor working capital.
In lijn met $0.63 EPS

Ze hebben duidelijk hogere commodity prijzen nodig of anders fucked.
Blijft dus macro gok imo.

Laatst bewerkt:
OXY earnings zijn uit.

@JanusDR update?

F2jayW6WwAElsa3

In lijn met $0.63 EPS

Beste kwartaalrapport sinds ik het aandeel heb.
Operationele excellence, en kapitaalallocatie gedirigeerd door Buffett.

Afterhours 5% bijgekocht aan 60, op margin.

OXY earnings zijn uit.

@JanusDR update?

F2jayW6WwAElsa3

In lijn met $0.63 EPS

Hoe kom jij aan 586m FCF?
Je trekt de woca daling nog eens af van de operational cash flow?

FCF is toch 1.424, (of bf. woca 1bio) of mis ik hier iets?
Lijken me goede resultaten over de hele lijn.

Kan iemand mij uitleggen wat er precies zo goed is aan die resultaten? Ik zie vooral dat de winst blijft dalen ondanks een constante productie waardoor ze dus duidelijk gesjareld worden door dalende olieprijzen. Er zijn ook geen grote investeringen oid. Ik ken niets van de sector maar als ik gewoon puur kijk naar de cijfers zie ik precies geen positief nieuws. Oprechte vraag, wat mis ik?

Hoe kom jij aan 586m FCF?
Je trekt de woca daling nog eens af van de operational cash flow?

FCF is toch 1.424, (of bf. woca 1bio) of mis ik hier iets?
Lijken me goede resultaten over de hele lijn.
Je hebt gelijk, het is $1b fcf.
Ik had woca 2 maal afgetrokken omdat ik niet goed gelezen had dat ze al een aparte lijn hadden voor operating cash flow zonder woca.

Oxy lijkt mij op de goede weg te zijn. Preferred stock redemption & buybacks liggen hoger dan ik had verwacht met de O&G prijzen van afgelopen kwartaal.

Kan iemand mij uitleggen wat er precies zo goed is aan die resultaten?
Wat telt bij een oliebedrijf:

- operationele resultaten. (Stijgende productie of efficiëntere productie)

- kapitaalallocatie (aandeelhoudersgericht en focus op rendement, geen 'drill drill drill')

- hoeveel inventory hebben ze nog (anders zullen ze in de toekomst veel geld moeten uitgeven om nieuwe locaties te kopen)

- geografisch risico. Boren in Rusland of Mozambique is risicovoller dan in Texas.

- politiek risico: belastingen moeten betalen en regulering in Europa is risicovoller dan in de USA.

De eerste 2 waren uitstekend dit kwartaal + guidance, vandaar goede info in kwartaalrapport.
Samen met de andere 3 redenen verdient oxy (terecht) een hogere waardering dan het gemiddelde oliebedrijf.

Ik zie vooral dat de winst blijft dalen ondanks een constante productie waardoor ze dus duidelijk gesjareld worden door dalende olieprijzen.
Mijn broek zakte inderdaad af van verbazing dat de omzet van een olieproducent vooral bepaald wordt door *checks notes* ... olie.

Je koopt inderdaad geen oliebedrijven als je denkt dat de olieprijs ferm gaat zakken de komende 1-5 jaar.

Terug
Bovenaan