Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ja maar dan klopt het statement van Nesjamag toch dat het een macroverhaal is? Alles hangt af van of de olieprijzen in de toekomst terug gaan stijgen? Het is toch niet dat het bedrijf zelf meer aan het produceren is dan vroeger, of dat er grote investeringen gedaan zijn voor toekomstige productiestijgen, of dat er nieuwe veelbelovende olievelden zijn?Mijn broek zakte inderdaad af van verbazing dat de omzet van een olieproducent vooral bepaald wordt door *checks notes* ... olie.
Je koopt inderdaad geen oliebedrijven als je denkt dat de olieprijs ferm gaat zakken de komende 1-5 jaar.
Ja maar dan klopt het statement van Nesjamag toch dat het een macroverhaal is? Alles hangt af van of de olieprijzen in de toekomst terug gaan stijgen? Het is toch niet dat het bedrijf zelf meer aan het produceren is dan vroeger,

Het punt van shale oil is dat er snel kan geschakeld worden.of dat er grote investeringen gedaan zijn voor toekomstige productiestijgen, of dat er nieuwe veelbelovende olievelden zijn?
Heb mijn aantal vandaag al verduizendvoudigd!Allemaal nog meer Oxy bijkopen dus!
De basic thesis blijft dat olieprijzen op middellange termijn gaan stijgen, en dat de markt verkeerd is om te denken dat 'de klimaattransitie' gaat zorgen voor lagere prijzen.
Als je dat macro vindt, dan vind je dat dan maar
Ik catalogeer daar eerder het geregeld voorspellen van recessies en interestvoeten onder, of langetermijnvoorspellingen over klimaatgevolgen of populatie.
Ik vind het alleszins een veel eenvoudiger thesis die iedereen kan begrijpen, en waar je geen zotte technologische voorspellingen voor moet maken, dan wat nesjamag hier verkondigde over superconductoren...
Het punt van shale oil is dat er snel kan geschakeld worden.
Andere olievelden vinden en exploiteren kan tussen 3-7 jaar duren.
Shale productie opschalen kan binnen de 6 maand, als je de inventory hebt.
Dus het moment dat olieprijzen duurzaam boven de 100 blijken te gaan (en het nieuws vol staat met hoe we deze crisis weer gaan overleven) , is Oxy als 'de marginal producer' de absolute king.
Volledig de reden dat Buffett erin investeert trouwens.
dat lijkt me gezien de huidige economische situatie toch een gewaagde voorspelling. Ik durf er in ieder geval mijn hand niet voor in het vuur steken dat we binnen 2 jaar een olieprijs hebben die stabiel boven de 100 blijft.Komende 1-2j zeker
Aanvullend:dat lijkt me gezien de huidige economische situatie toch een gewaagde voorspelling. Ik durf er in ieder geval mijn hand niet voor in het vuur steken dat we binnen 2 jaar een olieprijs hebben die stabiel boven de 100 blijft.
Waarom? Zolang je je intrest kan blijven betalen en de koers niet veel verder onder het huidige niveau zakt, kan je toch jaren je marginpositie aanhouden?De vraag blijft natuurlijk wanneer dit gebeurd, zeker als je op margin gaat kopen
Ik vraag me zelfs af of China ooit terug zal kunnen aanknopen met de cijfers van voor corona of zelfs nog maar in de buurt daarvan komen. Ze beginnen daar toch serieuze problemen te krijgen met vergrijzing terwijl hun dreigende oorlogstaal tov Taiwan er ook niet zal voor zorgen dat we hier in het Westen terug naar de importniveau's van voor corona zullen gaan en al zeker niet nu men deels inziet hoe afhankelijk we wel niet waren van 1 land en men daar ook wel wat poogt aan te doen.Aanvullend:
De huidige iets hogere prijs is mss wel meer gemanipuleerd dan gebaseerd op vraag: US productie algemeen op recordhoogte VS output OPEC op laag niveau, economie in China die maar moeite blijft hebben om echt te excelleren, afkoelende Europese economie is een feit, die van Rusland 50% KO - niet te groot maar toch, China/India die relatief goedkoop kunnen tanken bij de Russen - wees maar gerust dat China hun reserves aan hoog tempo aan het opvullen is.
- Politieke keuze/situatie: Iran, Venezuela, ...
- OPEC
- Klimaat (koude/warme winters, hete zomers)
- Einde oorlog in Rusland mogelijke katalysator economische activiteit
En dat... zijn allemaal deels redenen voor de huidige lage olieprijs.US productie algemeen op recordhoogte VS output OPEC op laag niveau, economie in China die maar moeite blijft hebben om echt te excelleren, afkoelende Europese economie is een feit, die van Rusland 50% KO - niet te groot maar toch, China/India die relatief goedkoop kunnen tanken bij de Russen - wees maar gerust dat China hun reserves aan hoog tempo aan het opvullen is.
Dat is de grote vraag, mogelijk staan we met een hoop aan uw huis om je te bedanken voor de tips ivm met OXY en UBS . Of mogelijks zijn we daar om je af te rossen omdat we een berg geld kwijt zijn. Wie zal het zeggen.De vraag is zoals altijd: waar gaan we naartoe binnen 1-5 jaar.
Waarom? Zolang je je intrest kan blijven betalen en de koers niet veel verder onder het huidige niveau zakt, kan je toch jaren je marginpositie aanhouden?
Dat denk ik niet.Dat is de grote vraag, mogelijk staan we met een hoop aan uw huis om je te bedanken voor de tips ivm met OXY en UBS .
Ik was maar aan het lachen hoor, we komen enkel als het mislooptDat denk ik niet.
Ik heb hier concreet 3 aandelen aangeraden, oxy onder de 24 in 2020-2021, berkshire in 2020 onder de 200 en in 2021-2022 onder de 240-250, en fcnca in 2023.
Op vandaag allemaal kloenkers van geldmachines.
Weinig bezoek gehad aan huis voor bedanking ;-)
En oxy onder de 60 in 2022 en 2023, en ubs aan 20 in 2023.
Daar sta je dus breakeven.

Grappig, we zouden er zowaar een weddenschapje rond kunnen doen!Zolang Oxy maar beter presteert als een spaarrekening is het goed.
Alles in Oxy peren dus, en wat BTI en UBS natuurlijk.