Kleine Beursfeiten

Wat vinden jullie van Tupperware Brands?
Is de laatste dagen flink aan het doorstijgen, na een flinke dip.
Aankoopmoment gemist precies.

Nog interessant om nu aan te kopen, in de veronderstelling dat ze het niveau van augustus vorig jaar halen?

Ik heb het ook bekeken, er zijn te veel merken met slechte reputatie aan verbonden en het is nog steeds onzeker of ze winstgevende en betrouwbare EVs gaan produceren. Een goed deel van die Franse wagens en relatief veel wagens waar een Franse motor in gaat hebben de afgelopen jaren weer betrouwbaarheidsproblemen gehad. Die 1.2 motor van peugeot bijvoorbeeld is een katastrofe. En iets zoals een Fiat heeft nooit een betrouwbaar imago gehad, enkel goedkoop. Je ziet ze wel nog vaak rijden natuurlijk.

Dat kan misschien beteren met EVs die een simpelere mechaniek hebben. Concurrenten zijn ook al redelijk gevorderd in die EV markt. En aan de goedkope kant van het spectrum, waar nog veel markt in te palmen is, is een Tesla ook al aan het moven. Zo een elektrische Peugeot 208 begint vanaf 38.285,00 euro, bonkers. De Fiat 500 begint vanaf 27.790,00 EUR. Meer schappelijk, maar nog steeds onbetaalbaar voor de gemiddelde particulier, voor een wagen die vol zit als je een scheet laat.

Te veel onzekerheden om te navigeren terwijl het winstgevende deel van de onderneming stervende is. Ik zie de komende paar jaar nog wel mogelijkheden omdat nog veel mensen hun laatste benzinewagen gaan kopen. Ik zou daarvoor wat dieper in de line-ups moeten duiken. Als je tegen 16-17 hebt gekocht ga je er nog wel iets aan hebben denk ik. Ik hou het wel in het oog voor als het nog wat moest dalen, de cijfers op papier zien er immers effectief goed uit.
Stellantis heeft de laagste productiekost in de sector.
Als er een bedrijf zal zijn dat betaalbare wagens op de markt zal voorzien, dan zal het Stellantis zijn.

Stijgen na een flinke dip? Eerder een short squeeze in de lange aanloop naar het faillissement, ja.
Er zijn inderdaad ook geen elementen te vinden die deze sterke stijging verantwoorden.

Na een stijging komen de memestocks en nieuwe usernames die het beursforum ontdekken!
Al jaren aan het traden met aandelen, hoor.
Niet gepassioneerd mee bezig, zoals de meesten hier waarschijnlijk, maar toch (naar mijn normen) een behoorlijk resultaat.

Maar de stijging van Tupperware Brands schrijf je dus toe doordat deze gepimpt is geweest?

laat je weten al we aan deel 3 zitten?
Dat is als de nieuwe usernames zeggen dat het nog veel verder kan dalen; als nesjamag zegt dat de centrale banken hun balance sheet sterk gestegen is door al het 'geldprinten' en dit tot de échte crash zal leiden; en nog anderen vragen hoe je als particulier de markt eigenlijk best kan shorten.

TUP zou een van deze dagen met nieuws komen. Waarschijnlijk gokken sommigen op positief nieuws, maar met een schuld van 700M en 1.3B omzet, zou ik er niet op hopen...

Waddup met J&J? Ik kreeg een mail van m'n broker dat ze iets met m'n aandelen willen doen? (maar ik ben zo'n noob dat ik niet weet wat ze bedoelen 😂)

Waddup met J&J? Ik kreeg een mail van m'n broker dat ze iets met m'n aandelen willen doen? (maar ik ben zo'n noob dat ik niet weet wat ze bedoelen 😂)
In het kort:

J&J doet mee aan het spin off circus en heeft een paar maanden geleden een IPO gedaan van hun divisie die consumentenproducten maakt. Dat bedrijf staat nu op de beurs als Kenvue.

Je krijgt nu de optie om geen, een gedeelte of al jouw J&J aandelen om te ruilen voor Kenvue aandelen tegen een discount van 7 percent.

Wat vinden jullie van Tupperware Brands?
Is de laatste dagen flink aan het doorstijgen, na een flinke dip.
Aankoopmoment gemist precies.

Nog interessant om nu aan te kopen, in de veronderstelling dat ze het niveau van augustus vorig jaar halen?

Gestaag dalende omzet, brutowinst, etc. de laatste 15 jaar (buiten wat opflakkering tijdens corona na). Ik denk dat wie nu gekocht heeft, speculeert op een overname of een serieuze herstructurering, maar ik zie Tupperware niet ineens een groeitraject ingaan, zeker niet als ze in persberichten aangeven vast te houden aan hun bestaande verkoopskanalen. Ze hebben de boot al lang gemist, zeker van online verkoop.

En ook bij een overname of herstructurering is het moeilijk te voorspellen wat de aandelenkoers doet. Wie aan $0,60 - 0,90 kocht, kon de afgelopen maand een goeie zaak doen, maar wel met een gigantisch hoog risico. Nu aan $5 kopen zou ik niet aanraden...

De eerste applicatie van de superconductors (nu twee keer geherproduceerd) zal bekabeling/bedrading zijn.
ATKR

ok.. en? wat is het doel van uw post eigenlijk?
lijkt alsof je iets leest op een andere website en dat hier komt papegaaien zonder enige context zodat je slim probeert over te komen?

lijkt alsof je iets leest op een andere website en dat hier komt papegaaien zonder enige context zodat je slim probeert over te komen?
Hij heeft een tijd terug al een post gemaakt over ATKR en dat hij er een positie in heeft.

LK-99 als het effectief zou werken is een echte revolutie, en hij legt opnieuw de link met zijn ATKR

Dus dan lijkt het doel van zijn post wel vrij duidelijk?

Nope, origineel idee van mij.

Iedereen lijkt te focussen op het potentieel van superconductor materiaal op kamertemperatuur voor dingen die nog decennia veraf zijn.
Maar de eerst en gemakkelijkst haalbare applicatie is gewoon in elektriciteittransport. Dus gewoon nieuwe/betere bedrading.
Die kan dan geupgrade worden, en dan zal ATKR meer kunnen verkopen.

Een bedrijf met super saaie niet-tech producten kan een van de voornaamste begunstigden zijn van een hypertechnologische revolutie. En het is zeer goedkoop ook.

Maar dit is proof of concept in labo, lijkt me nog jaren verwijderd van de markt.
Misschien een paar jaar.
Maar de productie van het materiaal is vrij simpel.
Het opschalen is iets anders, maar volgens wat ik gelezen heb zou dit als kristallen gegroeid worden, waarmee men ook veel ervaring heeft in foundries (chips) om wafers te maken.

Alle stappen voor massaproductie zijn zaken waar de mensheid al decennia lang commerciële ervaring mee heeft.

Terug
Bovenaan