Kleine Beursfeiten

Alles van Switch is speelbaar op Steam deck. Inclusief met elke mogelijke controller. Het nut van een Switch ontgaat mij volledig als ge iet of wat uw plan kunt trekken/opzoeken.

Geweldig apparaat die Steam deck.
Volgens die logica is het ook onzinnig om een professionele oven te kopen, wanneer je evengoed een Tesla in brand kan steken. Dat brandt immers ook lang en je kan er nog andere dingen mee.
Steam Deck is niet goedkoop, heeft geen indrukwekkende specs en je kan er enkel Switch-games op spelen als je wilt modden. Ja dan is een iPhone ook een prima Android-toestel.

Volgens die logica is het ook onzinnig om een professionele oven te kopen, wanneer je evengoed een Tesla in brand kan steken. Dat brandt immers ook lang en je kan er nog andere dingen mee.
Steam Deck is niet goedkoop, heeft geen indrukwekkende specs en je kan er enkel Switch-games op spelen als je wilt modden. Ja dan is een iPhone ook een prima Android-toestel.

Probeer eens zelf een Steam Deck. Prestaties zijn weldegelijk indrukwekkend. Ik speel er zelfs al mijn PS5 games op via console streaming. Werkt perfect. Soit, offtopic.

Waarom 75/25? De conservatieve inschatting van UBS was rond 26 euro, je verwacht een grotere stijging voor OXY? :)
Ja dat is deels de reden.

En downside risico is iets groter bij UBS wegens meer kans op onverwachte zaken.

Unknown unknowns. Itt known unknowns zoals olieprijs op korte termijn.

Bij FCNCA kon je 50%+ van uw portefeuille erin steken want quasi nul downside risico zoals ik bijna nog nooit gezien had.
Bij UBS zou ik dat niet doen.

Moest Buffett Vicky niet zo goed kennen, en haar niet helpen met kapitaalallocatie, zou ik ook zo geen groot % in Oxy zitten hebben.

Het doel is katastrofale verliezen vermijden, de upside zorgt wel voor zichzelf als ik juist ben in mijn analyses.

Ik heb ook nog een positie in Vitesse energy, en een deel van mijn geld beheer ik niet zelf, dus hoewel ik (om een reddit uitdrukking te gebruiken) balls deep in oxy zit (en ondertussen schaamheuvel erbij ook), ben ik niet compleet zot.

Laatst bewerkt:

En downside risico is iets groter bij UBS wegens meer kans op onverwachte zaken.

Bij FCNCA kon je 50%+ van uw portefeuille erin steken want quasi nul downside risico zoals ik bijna nog nooit gezien had.

Moest Buffett Vicky niet zo goed kennen, en haar niet helpen met kapitaalallocatie, zou ik ook zo geen groot % in Oxy zitten hebben.

Het doel is katastrofale verliezen vermijden, de upside zorgt wel voor zichzelf als ik juist ben in mijn analyses.

Ik heb ook nog een positie in Vitesse energy, en een deel van mijn geld beheer ik niet zelf, dus hoewel ik (om een reddit uitdrukking te gebruiken) balls deep in oxy zit (en ondertussen schaamheuvel erbij ook), ben ik niet compleet zot.
Bedankt - zeer duidelijk! 👏

Interessant artikel over UBS. Minder conservatief dan Janus (target mid-eind de 80) maar raden aan om te wachten op earnings.

Ze halen aan hoe de earnings sterk afhankelijk zijn van hun AUM en hoe dat moeilijk te voorspellen is omdat dit op basis van de markt is. Ik ben het daar niet helemaal mee eens, op dit moment lijkt de markt sterk bullish dus het zou me betwijfelen dat AUM gekrompen zou zijn tov 2022.

uw logica slaat op niks. In uw vergelijking is een steam deck de tesla met een oven ingebouwd met alles er op en er aan. een steam deck draait de meeste games beter dan een switch. tears of the kingdom draait vlotjes 30 fps locked terwijl het op de switch met momenten een powerpoint presentatie is.

Interessant artikel over UBS. Minder conservatief dan Janus (target mid-eind de 80)
Intrinsieke waarde van 80, dat kan je inderdaad 'minder conservatief' noemen.
Of van de pot gerukt :-D
maar raden aan om te wachten op earnings.

Ze halen aan hoe de earnings sterk afhankelijk zijn van hun AUM en hoe dat moeilijk te voorspellen is omdat dit op basis van de markt is.
Net AUM instroom/uitstroom naar beneden vermoed ik.

Het eerste kwartaal gaan qua klanten immers alle diversifieerders deels weg (zij die zowel bij CS als UBS zaten), als degenen die het niet meer vertrouwen na het CS debacle.
Idem met personeel. De uitvloei van bepaalde goede mensen valt vooral in Q2.

Daarna stagneert dat en kan de normale bedrijfsvoering beginnen.

Je moest al lang verkocht hebben aan 1350-1400, en daarmee 75% Oxy kopen onder de 60 en/of 25% ubs onder de 20.

Maar wat niet is, kan nog komen ;-)
Kan idd nog komen: China hapert - en de rest van de wereld is ook niet echt booming momenteel, US output stijgend - ook output %'s hoog, Opec wellicht aan de limieten voor verlagingen, zelfs wat extra druppels vanuit Venezuela etc. De mondiale hittegolf is ook niet meteen positief op korte termijn.

Wat geduld is soms nodig

uw logica slaat op niks. In uw vergelijking is een steam deck de tesla met een oven ingebouwd met alles er op en er aan. een steam deck draait de meeste games beter dan een switch. tears of the kingdom draait vlotjes 30 fps locked terwijl het op de switch met momenten een powerpoint presentatie is.
Waar 99% van de Switch kopers geen seconde van gaan wakker liggen. Buiten die-hard gamers en technerds met tijd teveel gaat niemand overstappen van Switch naar zo`n Steamdeck.

Barco stond op favorietenlijstje van KBC voor 2e helft van het jaar ... hoppa, -15% op resultaten vandaag, we hadden het kunnen weten :biglaugh:

Dienen Tom Simonts is toch de grootste mislukking van alle Belgische analisten zene, daar kan zelfs Paul D'Hoore niet aan (alhoewel, die was ook fan van Barco)

Waar 99% van de Switch kopers geen seconde van gaan wakker liggen. Buiten die-hard gamers en technerds met tijd teveel gaat niemand overstappen van Switch naar zo`n Steamdeck.
Dit inderdaad. Die kruimels die Valve hiermee opraapt zijn ruis in de marge. Nintendo moet de Switch - een dinosaurus ondertussen - echt gaan vernieuwen, maar ligt geheel niet wakker van de Steam Deck. En de kopers van een Switch evenmin.

Je ziet niet meteen meerwaarde in een private banker dus hoe bedoel je dat precies?

Terug
Bovenaan