Kleine Beursfeiten

Ik heb deze week telenet gekocht maar of dat een goed idee is moet nog blijken :unsure:
Telenet teveel schulden naar mijn zin. En te weinig groei.
In Nederland (daar vind ik meer op youtube, fora en podcasts dan Belgische) wordt veel gesproken over Alfen (laadpalen en dergelijke) en Just eat takeaway.
Misschien is te bekijken.
Alfen heb ik al.
Is een zeer goed bedrijf. Is vrij pure play op alle veranderingen die gaan nodig zijn op vlak van energie opslag voor zowel EV als gecentraliseerde energieopwekking.
Dit marktsegment gaat zeer sterk blijven groeien komend decennium. Is een zeer sterke rugwind.
Daarbinnen lijkt Alfen zeer hoog te staan qua kwaliteit. Het bedrijf wordt ook zeer goed gerund.

De huidige prijs lijkt hoog, maar het is het type bedrijf en sector waarbij het nu ook niet evident is dat het ooit goedkoop zal staan, of zelfs een gemiddelde waardering te krijgen.
Maar het zou wel goedkoper dan huidige prijs kunnen. Maar geen garantie dat dit gebeurd.

Ik ben er ook niet van overtuigd dat dit na corona nog sterk gaat groeien. Maar we zagen net Basic-fit groeien tijdens Corona dus de logica is soms ver zoek.

Ik ben er ook niet van overtuigd dat dit na corona nog sterk gaat groeien. Maar we zagen net Basic-fit groeien tijdens Corona dus de logica is soms ver zoek.
Dat BF groeide tijdens Corona is logisch hoor, kijk maar eens hoe het met de concurrentie gesteld is en de link met marktaandeel is gelegd.

Is dat via SD Worx? Wij hadden inderdaad ook de mogelijkheid om gedurende een tiental dagen onze warranten te verkopen. Ik zou persoonlijk gewoon alle waranten gelijkmatig verspreiden over het aantal dagen en er voor de rest niet al te veel latijn in steken. Dan ga je in ieder geval niet alles in een dal verkocht hebben. Andere opties zijn toch maar gokken.

Lagere futures wil zeggen dat voorbeurs de markten lager staan, en waarschijnlijk die dag ook lager zullen openen. Dit gaat telkens over één dag. De volgende dag zijn er weer nieuwe futures.
Je tegenvaller van vorig jaar is natuurlijk spijtig, maar vergeet niet dat warrants niet bedoeld zijn om te speculeren. De situatie aan 2020 was dan ook uitzonderlijk en geen referentiepunt.
Warranten zijn in essentie een middel om (licht) hoger rendement aan te bieden vs cash bonus, mits je de spelregels in acht neemt.
Beste strategie (zoals het bedoeld is) verkoop je die onmiddellijk. Als je dat bvb 10 jaar aanhoudt, zal je soms hoger of lager uitkomen, maar gemiddeld gezien een nuloperatie.

Iemand die zeer goeie ideeën heeft, zeer goeie prijs/value aandelen?
Check seeking alpha author Logan Kane, die postte een goed artikel over CVS als value stock voor 2021. Ik moet het nog in detail bekijken, maar het zag er best goed uit op basis van zijn omschrijving van de value ratio's en de potentiële catalysten.

Alfen ben ik ook aan het bekijken. Staat nu rond de 69 euro....

Mensen hier die aan opties traden doen? Welke broker gebruiken jullie dan? Mijn gewone broker is Degiro maar daar kan je geen Amerikaanse stock opties traden.
Dit jaar alleen al zo'n 500 posities geopend en gesloten :tongue:
Ik doe het bij IB, ik vind hun heel goed voor opties, maar je moet hun platform wel leren kennen, in het begin ziet het er complex en verwarrend uit.

Check seeking alpha author Logan Kane, die postte een goed artikel over CVS als value stock voor 2021. Ik moet het nog in detail bekijken, maar het zag er best goed uit op basis van zijn omschrijving van de value ratio's en de potentiële catalysten.
Jammer van de gigantische schuldenberg, die ze moeten afbetalen. Tien jaar afbetalen, aan huidig ritme, voordat er meer terug kan vloeien naar aandeelhouders.
Die schulden moeten meegenomen worden in berekeningen en dat gebeurd niet echt in dat artikel.
Gezien lage groei, lage ebitda marge, hoge schuld is het niet zo goedkoop als het lijkt.

Telenet teveel schulden naar mijn zin. En te weinig groei.

Alfen heb ik al.
Is een zeer goed bedrijf. Is vrij pure play op alle veranderingen die gaan nodig zijn op vlak van energie opslag voor zowel EV als gecentraliseerde energieopwekking.
Dit marktsegment gaat zeer sterk blijven groeien komend decennium. Is een zeer sterke rugwind.
Daarbinnen lijkt Alfen zeer hoog te staan qua kwaliteit. Het bedrijf wordt ook zeer goed gerund.

De huidige prijs lijkt hoog, maar het is het type bedrijf en sector waarbij het nu ook niet evident is dat het ooit goedkoop zal staan, of zelfs een gemiddelde waardering te krijgen.
Maar het zou wel goedkoper dan huidige prijs kunnen. Maar geen garantie dat dit gebeurd.

Ja inderdaad. Heb spijt van niet vroeger in te stappen. Wat is nu je analyse voor de huidige prijs? Als ik de grafiek zo bekijk lijken we sinds de earnings report van 17 februari in n Licht neerwaartse lijn te zitten.

Dit jaar alleen al zo'n 500 posities geopend en gesloten :tongue:
Ik doe het bij IB, ik vind hun heel goed voor opties, maar je moet hun platform wel leren kennen, in het begin ziet het er complex en verwarrend uit.
Bedankt voor je reactie. Zal ik eens bekijken. Hoe lang doe jij al aan opties traden?
Mocht je zin en tijd hebben een van de komende dagen. Zou ik je ergens een bericht kunnen sturen voor wat vragen te stellen ivm options trading? (hier, IG..). Alvast bedankt!

Ja inderdaad. Heb spijt van niet vroeger in te stappen. Wat is nu je analyse voor de huidige prijs? Als ik de grafiek zo bekijk lijken we sinds de earnings report van 17 februari in n Licht neerwaartse lijn te zitten.
Ik heb geen analyse qua prijsdoel voor Telenet.
Ik heb zelden prijsdoelen.

Voor KE had ik een prijsdoel van $25 bij hun earnings en de dag na hun earnings had het dit effectief gehaald lol. Nu is mijn doel $50 tegen einde jaar. Maar dat is het enige aandeel waarvoor ik zoiets heb omdat ik er geen langdurige groei in zie.

Prijsdoelen, pff. Ik koop eerder om lang te houden en en eventueel verkoopmoment komt er voor mij pas als de fundamentals veranderen.

Nog een uitzondering is SPY. Ik verwacht SPY 500-550 eind jaar, 650-700 eind volgend jaar, 1000 in 2025.

Nog een uitzondering is SPY. Ik verwacht SPY 500-550 eind jaar, 650-700 eind volgend jaar, 1000 in 2025.

Woow, een verdubbeling van de SPY op minder dan 5 jaar tijd, dus elk jaar meer dan 20% er bij.

Lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar goed, het is dankzij tegenstellende meningen dat er een florissante aandelenhandel kan zijn.

Ik zit nu 3 jaar op de beurs, dit is mijn portefeuille (percentages afgerond):

Sofina 20%
ASML 10%
VGP 10%
ABI 10%
Tessenderlo 10%
Ahold Delhaize 10%
ESG Core Invest 10%
Sipef 10%
Ageas 10%

Meest winstgevende posities waren Alfen, ASML en Ahold (=1ste aandeel). Op POSTNL en Galapagos heb ik stevige verliezen geboekt. Met name Galapagos was zuur omdat ik mikte op KT FDA goedkeuring, na de weigering meteen verkocht. Zit op een gemiddeld rendement van 8% op jaarbasis.

Constructieve opmerkingen/tips steeds welkom!

Ik heb geen analyse qua prijsdoel voor Telenet.
Ik heb zelden prijsdoelen.

Voor KE had ik een prijsdoel van $25 bij hun earnings en de dag na hun earnings had het dit effectief gehaald lol. Nu is mijn doel $50 tegen einde jaar. Maar dat is het enige aandeel waarvoor ik zoiets heb omdat ik er geen langdurige groei in zie.

Prijsdoelen, pff. Ik koop eerder om lang te houden en en eventueel verkoopmoment komt er voor mij pas als de fundamentals veranderen.

Doelde op je analyse voor ALFEN. :)

Ik zit nu 3 jaar op de beurs, dit is mijn portefeuille (percentages afgerond):

Sofina 20%
ASML 10%
VGP 10%
ABI 10%
Tessenderlo 10%
Ahold Delhaize 10%
ESG Core Invest 10%
Sipef 10%
Ageas 10%

Meest winstgevende posities waren Alfen, ASML en Ahold (=1ste aandeel). Op POSTNL en Galapagos heb ik stevige verliezen geboekt. Met name Galapagos was zuur omdat ik mikte op KT FDA goedkeuring, na de weigering meteen verkocht. Zit op een gemiddeld rendement van 8% op jaarbasis.

Constructieve opmerkingen/tips steeds welkom!
Ik vind het heel moeilijk om opmerking over een portefeuille te geven als je niet weet wat voor jou de redenen zijn om een aandeel te bezitten.
Tessenderlo en Ageas heb ik wel beide ook ;)
VGP heb ik bekeken maar ik vind de waardering te hoog, same for ASML. (maar beide fundamenteel wel sterke bedrijven, dus ik snap een positie erin wel)
Ahold Delhaize staat op mijn watchlist ... wat me tegenhoudt daar is dat de concurrentie in die sector verschrikkelijk is en grote marges ga je er niet snel zien lijkt me.

Ik vind het heel moeilijk om opmerking over een portefeuille te geven als je niet weet wat voor jou de redenen zijn om een aandeel te bezitten.
Tessenderlo en Ageas heb ik wel beide ook ;)
VGP heb ik bekeken maar ik vind de waardering te hoog, same for ASML. (maar beide fundamenteel wel sterke bedrijven, dus ik snap een positie erin wel)
Ahold Delhaize staat op mijn watchlist ... wat me tegenhoudt daar is dat de concurrentie in die sector verschrikkelijk is en grote marges ga je er niet snel zien lijkt me.

Met bol.com in hun bezit heb je daar wel een bedrijf met gigantisch groeipotentieel en digitaal marktaandeel binnen de benelux. Ik vind het een mooi aandeel om geruime tijd vast te houden.

Met bol.com in hun bezit heb je daar wel een bedrijf met gigantisch groeipotentieel en digitaal marktaandeel binnen de benelux. Ik vind het een mooi aandeel om geruime tijd vast te houden.
Bol.com is inderdaad een immense troef voor de keten. Maar het zal er toch vooral van afhangen of ze met bol ook buiten de grenzen wil gaan? Pas sinds vorige zomer zijn ze actief in Wallonië, het grappige is dat die enkel de app kunnen gebruiken. De website is enkel in het Nederlands. Ik zou graag een vlieg zijn bij de klantendienst als er Walen beginnen te bellen :D

Terug
Bovenaan