Kleine Beursfeiten

Nu @mac-bc terug is, nog steeds geïnteresseerd in bovenstaande juxtapositie :)

Eerlijk? Ik schrik van mijn eigen post als het gaat om het niet willen investeren in wapenfabrikanten. Ik ben namelijk altijd al van mening geweest dat we in het Westen veel te naïef zijn en meer moeten investeren in defensie, etc. Dat kan je uitgebreid terugvinden in Pol&Actua. Ik heb mij vermoedelijk laten meeslepen in het belang van die ethische fondsen die banken aanbieden, waarbij beiden (groene energie en anti-wapenfabrikanten) op een hoop gegooid worden. Ik vind die fondsen op zich namelijk een positieve zaak maar ze zouden die twee topics gescheiden moeten houden.

Ik ben namelijk nog altijd 100% overtuigd dat we niet langer zouden mogen investeren in de fossiele industrie. Daarmee maken we van deze planeet niet alleen een betere plaats (oh neen, iemand met een moreel kompas ) maar daarenboven worden we automatisch ook minder afhankelijk van dictaturen en schurkenstaten. Waar ook die wapenindustrie ons mee helpt.

Bij deze mijn fout rechtgezet en terug rechtlijnigheid nagestreefd.

Om de bal even terug te kaatsen: Wat is jouw mening over het geopolitieke belang van onafhankelijkheid tov fossiele brandstoffen?

allé, Bolero verhoogt de tarieven voor valutatransfers met 0,10%, was al ontzettend duur en nu dus nog pak meer... enkel nog maar voor EUR beleggingen voor mij, en zelfs die blijf ik verder afbouwen ten voordele van Lynx

Beste klant,

Bij Bolero staan we ervoor gekend om niet vaak aan onze tarieven te sleutelen. Al meer dan 10 jaar zijn onze tarieven ongewijzigd gebleven. Door de huidige marktevoluties, waaronder de sterke inflatie en de kostenstijgingen, zien we ons nu wel genoodzaakt een paar tarieven aan te passen. Maar we hebben ook naar uw feedback geluisterd en voeren een speciale prijsverlaging door voor een brede selectie aan ETF’s.

Op die manier houden we onze prijs competitief en kunnen we voor u blijven investeren in een gebruiksvriendelijk en uitgebreid beursplatform met een ruim informatie- en serviceaanbod. Want die kwaliteit weten steeds meer Bolero-beleggers te appreciëren.

Vanaf 1 juli 2023 worden volgende tarieven toegepast:

• Aanpassing van de wisselkoersmarge
De wisselkoersmarge wordt verhoogd met 0,10%. Die wordt altijd verrekend in de koers als u bij Bolero munten omzet. De wisselkoers die u op het scherm ziet, is steeds de wisselkoers inclusief wisselkoersmarge.

• Jaarlijkse administratieve kost voor vennootschappen en beleggingsclubs
Door de toegenomen administratie naar aanleiding van verstrengde reglementering wordt er vanaf 2024 een jaarlijkse administratieve bijdrage gevraagd. Voor beleggingsclubs bedraagt die 25 euro per lid, met een minimum van 250 euro. Voor vennootschappen zal de jaarlijkse kost 250 euro bedragen.

• Een verlaagd makelaarsloon op een selectie van ETF’s
Steeds meer Bolero-klanten geven aan voor een kleiner bedrag te willen beleggen in trackers of ETF’s. Daarom verlaagt Bolero het makelaarsloon voor een selectie van een 50-tal ETF’s. Deze selectie bestaat uit de meest populaire ETF’s bij de Bolero-klanten.

Voor de ETF-selectie betaalt u voortaan 2,5 euro makelaarsloon voor orders tot 250 euro. Voor orders tussen 250 euro en 1.000 euro bedraagt het verlaagde makelaarsloon 5 euro.

Huidig makelaarsloonVerlaagd makelaarsloonOrdergrootte
7,5 euro2,5 euro0 tot 250 euro
7,5 euro5 euro250,00 tot 1.000,00 euro
Het volledige overzicht van de tarieven bij Bolero vindt u terug in de tarievenfiche.

- Gigantische share buybacks
- Stijgende/stabiele revenues/winsten
- Cashbergen hoger dan de Alpen die nu allemaal rente opbrengen.
- Schuldenbergen die puur zijn aangegaan omdat ze goedkoop waren en nu wegsmelten.

Big tech = 🤑

Het zal wel ergens een mix zijn, voldoende niet -tech bedrijven in gelijkaardige situatie maar die niet de koerswinsten realiseren - en vaak ook goedkoper gewaardeerd.

Ik dacht eens mee te doen met de gewoonte om een random winst te posten in iets dat aan het stijgen is, zonder ooit aankoop- of andere concrete transacties op het forum gepost te hebben.

Voelt wel plezierig aan eigenlijk!

Ah ja, en oxy had ik een tijd geleden uiteraard al verkocht aan 75 , ik ben geen uil.

Niet gepost op het forum wegens geen tijd, ik ben een druk bezet man.

Wie heeft Janus zijn Freeway Cola gespiked met rum?
Dat is waarschijnlijk de oorzaak van mijn hallucinaties, ze hebben hier geen Freeway cola :(

20230623-150118034.jpg

Wanneer het plebs werkt ligt hij op een zonnig eiland met een cola zero en een jong ding naast hem...

Ik ga zijn beurstips vanaf nu blindelings volgen. 🌴🌴🌴

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan