AgeofAI
Well-known member
Bij biotech neem je een risico, daar ben ik mij zeker van bewust.
Biotech dikke zever noemen vind ik toch wel wat kort door de bocht.
Durf je dat ook zeggen tegen de patiënten met zeldzame ziekten die geholpen kunnen worden met de medicijnen die Argen-X ontwikkelt?
Zonder Ablynx en Argen-X stond ik nooit zo ver als vandaag, zelfs met een mislukking als Acasia.
Ik dacht in het verleden ook dat er gemakkelijk geld te rapen viel in de biotechsector, mits voldoende spreiding en wat vuistregels. Helaas. Aan nieuwe beleggers zou ik zeggen; begin er niet aan
Ook ik heb jaren geleden mooie winsten behaald met oa. Ablynx, Galapagos, en vele anderen. Maar dat was achteraf gezien in de meeste gevallen puur geluk, als je ziet hoe het veel van die bedrijven is vergaan. Bijna alle Belgische biotechparels van de voorbije 10-20 jaar zijn kopje onder.
Argen-X is zowat de enige die het er goed vanaf heeft gebracht in Belgie. DevGen ook degelijk, maar dat was green biotech.
Ablynx als bedrijf noem ik geen succes, de overname door Sanofi was een gelukstreffer. Als je ziet hoe hun pipeline en hun stermiddel het doen. Huilen met de pet op.
Na de successen heb ik mij de voorbije jaren nog meermaals gewaagd aan de sector, maar de laatste avonturen ware niet positief. Nu is biotech een afgesloten hoofdstuk. Grote biopharma's (en concrete M&A plays) zijn een ander verhaal.

Leuk om te lezen tijdens het zomerverlof