Kleine Beursfeiten

Heeft iedereen hier ondd al de Oxy opportuniteitskost uitgerekend. :thinking: ?

Dat is nogal afhankelijk van "de andere keuze" natuurlijk, laat ons de index nemen en zeggen +/- 10%.

Opvallend dat Spotify hier nauwelijks vermeld wordt - helse rit sinds nieuwjaar ... collega op het werk heeft meteen een hoofdvogel afgeschoten - blij voor hem.

Dat is nogal afhankelijk van "de andere keuze" natuurlijk, laat ons de index nemen en zeggen +/- 10%.

Opvallend dat Spotify hier nauwelijks vermeld wordt - helse rit sinds nieuwjaar ... collega op het werk heeft meteen een hoofdvogel afgeschoten - blij voor hem.
Er zal altijd wel iemand ergens een hoofdvogel afschieten? Kzou zeggen staar u daar niet op blind, op lange termijn consistent returns halen is wat we willen.

Zie maar weinig upside in spotify trouwens, leuk en handig product, maar zitten in moeilijke positie tussen labels en eindgebruiker, weinig vet op de soep.

Er zal altijd wel iemand ergens een hoofdvogel afschieten? Kzou zeggen staar u daar niet op blind, op lange termijn consistent returns halen is wat we willen.
Dit.

Echt elke keer.
Sector of aandeel stijgt 50% op een paar maanden: 'Dommerik, DAT moest je gekocht hebben!'

En dat raad je een aandeel aan.
Dat gaat het eerste jaar direct +50%.
Het tweede jaar +100%.
Het derde jaar blijft het op dezelfde prijs.

Komt er echt waarlijk een pipo zeggen "heb je wel eens uw opportuniteitskost in dat aandeel berekend?".

Moest er een financiële comedyshow bestaan, die zou er wel in komen denk ik :laugh:

Komt er echt waarlijk een pipo zeggen "heb je wel eens uw opportuniteitskost in dat aandeel berekend?".

Moest er een financiële comedyshow bestaan, die zou er wel in komen denk ik :laugh:

Of benchmark anders gewoon Oxy het afgelopen halfjaar (wanneer iedereen hier vlot heeft zitten bijkopen) tegenover eender welke index, kan je ook lachen. 🤓

Of benchmark anders gewoon Oxy het afgelopen halfjaar (wanneer iedereen hier vlot heeft zitten bijkopen) tegenover eender welke index, kan je ook lachen. 🤓
En wat is het volgende, benchmarken over een maand?
Of misschien een dag?

Of benchmarken telkens ten opzichte van een bodem in de markt?

Ja.

Voor jou is die kost +- 170% omdat je de warrants niet gekocht hebt 2 jaar geleden toen ik hier vermeldde dat oxy spotgoedkoop was aan 21 en dat iedereen moest kopen.

Zeker geen 170% aangezien mijn andere aandelen ook gestegen zijn en nu nog steeds stijgen.

Dus op lange termijn komt dat wel in orde :cool:

En wat is het volgende, benchmarken over een maand?
Een dag misschien?

Best verschillende periodes he

En resultaat zal zijn dat er slechts een heeeeele kleine window was waarin een aankoop van Oxy de index kon verslagen.

Desalniettemin hoe meer er nu Oxy gekocht wordt hier, hoe liever ik het heb.

Dus op lange termijn komt dat wel in orde :cool:
Ik voorspel van niet.
Jij gaat gewoon de index underperformen met uw overduidelijke vogelpik in FAANG aandelen.
Maar hopelijk heb je ondertussen veel plezier op het forum, dan heb je toch nog iets aan uw tijdsbesteding ;)
En resultaat zal zijn dat er slechts een heeeeele kleine window was waarin een aankoop van Oxy de index kon verslagen.
Met name de window vanaf mijn aankooptip tot nu.
Bedankt voor het compliment :love2:

zolang iedereen maar tevreden is met zijn eigen rendementen.
Jah, daar ben ik alleszins niet mee akkoord.

Als iemand hier komt zeggen dat hij fier is over zijn -30% in de afgelopen 10 jaar, dan mogen daar gerust opmerkingen op komen, ook al is die persoon heel tevreden.

By the way, had ik hier Oxy al vermeld op het forum?
Kopen als een maniak, en blij zijn de komende jaren.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan