Kleine Beursfeiten

Maar je zei dat je een zeer grote fout gemaakt had door te verkopen aan 290, terwijl het nu aan 99 staat.

Zijn de onderliggende resultaten dan verzwakt door iets wat je ex-ante niet kon voorzien?

Want indien niet, dan zou je momenteel toch als een gek moeten bijkopen?
Ik koop niets meer met >10 p/fcf.
Als het 25%+ kan groeien, dan mss tot 15 p/fcf.

Alles dat ik koop zakt toch naar 10 p/fcf of lager.
Dus waarom kopen als het meer dan dat kost.

@JanusDR : wat denk je van Paypal aan huidige koers?
Ik vind die payments markt moeilijk.

Paypal gebruik ik wel regelmatig, maar ik kan totaal niet inschatten hoe die markt er binnen 5 jaar gaat uitzien.

Misschien als het belachelijk wordt en er bedrijven beschikbaar komen aan 10x pretax earnings of zo.
Maar in het geval van Paypal zou dat aan een koers van 35 zijn.
Beetje optimistisch misschien :)

Langs de andere kant zijn er in 2020-2021 veel bedrijven geweest die prijzen bereikten die in 2019 onmogelijk leken.
Zoveel scenario's te bedenken.
Lange afstands artillerie van Ukr toch op Belgorod, tegen de afspraken in; 10y UST naar 5%; Biden valt dood; 2023 verkiezingperikelen...

Van Square blijf ik alleszins af (je moet eigenlijk "Block" zeggen, want ja, blockchain :wtf:):
Dit is de CEO:

56660817-10854491-Jack_Dorsey_was_among_the_first_to_support_permanent_remote_work-m-19_1653500524798.jpg
Iets meer dan een jaar later lijkt Paypal aan 35 al realistischer, dat is nog slechts -30% lager :)
En de 10y UST staat effectief aan 5%.
En payments bedrijf Square staat -50% sindsdien. Onmogelijk te voorspellen was dat, met hun blockchain gezever en die ceo :-D

En ps: tip van de firma, steek niet al uw geld yolo in 1 aandeel waar je geen idee hebt van de waarde zoals Paypal (cfr uw eerdere post).
Payments is aartsmoeilijk te voorspellen om met enige zekerheid een waarde erop te kunnen plakken.
Snel rijk willen worden, eindigt in 90% van de gevallen in geld kwijt :)

Iets meer dan een jaar later lijkt Paypal aan 35 al realistischer, dat is nog slechts -30% lager :)
En de 10y UST staat effectief aan 5%.
En payments bedrijf Square staat -50% sindsdien. Onmogelijk te voorspellen was dat, met hun blockchain gezever en die ceo :-D
Is die laatste een eerder bericht? Of iets dat je nu zegt? Want indien iets wat je nu zegt, weet ik niet naar welke post je refereert.

Is die laatste een eerder bericht? Of iets dat je nu zegt? Want indien iets wat je nu zegt, weet ik niet naar welke post je refereert.
Eerdere berichten zijn gequote. Wat jij quote is wat ik nu zei. (ik refereerde naar een vroegere post van mij over payments en oa. Paypal en Square)

"Wie een duur interieur heeft, wil geen goedkope kaars op de salontafel". Gegoede elite van beyondgaming, klopt dit? Willen jullie geen goedkope kaarsen op de dure salontafel?
Mijn salontafel is tweedehands, dus ik behoor alvast niet tot de doelgroep.

Tenzij die kaars kan gebruikt worden voor tantra, dan wel :oi22:

Waarom willen die sporters steeds actief investeren? Wat hebben ze daar toch mee te zoeken?

Passief investeren als aandelen of obligaties/trackers: minder zorgen.
Omdat ze vaak benadert worden voor investeringen, en zich laten omlullen omdat ze er niets van kennen.

Daarstraks nog in Lier gepasseerd en zag van HEYLEN vastgoed een groot spandoek met Wout Van Aert zijn kop op. Met een slogan in de aard van "Wij schakelen snel voor jouw woning". Imo toch niets waar een sporter met een actieve carrière zich mee moet bezig houden. Maarja, als je veel geld hebt doen sommige mensen nu eenmaal gekke dingen.

Heb terug ENPH gekocht.

Van de IRA gaan ze $25 voordeel per microinvertor hebben die in de VS geproduceerd wordt.
Tegen eind 2024 zullen dat er 4.5 miljoen per kwartaal zijn.
Is $125M per kwartaal lagere COGS.
Zullen ze kunnen delen tussen hun en consumenten. Verhouding daarvan is nog niets over gezegd.

Edit: heb deze na het weekend terug verkocht wegens toch niet voldoende overtuigd.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan