Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Short BTC ook eens dan aubKlein shortje in Tesla aan 217.7
Gewoon omdat ik het sneu zou vinden dat ik er geen euro aan zou verdienen nadat ik er jaren op zitten kakken heb.
En goudShort BTC ook eens dan aub

Gaat quasi niet + geen transparante prijsvorming, met onbetrouwbare exchanges.Short BTC ook eens dan aub
Wat off-topic en stilaan te technisch voor dit topic, maar er zijn toch allerlei finite-sample problemen inzake efficiency, distributie van schatters etc., waardoor de regressie-resultaten die je krijgt veel onbetrouwbaarder kunnen zijn, natuurlijk afhankelijk van de mate waarin je model-veronderstellingen niet opgaan.Uhmm, wat is er zo spectaculair 'onmogelijk' aan die 3 zaken?
- Residuals die niet normaal verdeeld zijn is geen probleem, zelfs niet voor Gaussje en Markov
- Mean =/= 0 is ook geen probleem zolang je de constante/intercept in uw regressie laat
- Residuals die niet constant dezelfde verdeling hebben (= geen constante variantie), kunt dan toch gewoon weighted regression of heteroscedastic robust SE's 'gebruiken'?
(Denk ik)
Dat is nochtans letterlijk wat je zei.Wacht, ik bedoelde niet dat individuele returns normaal verdeeld zijn eh.![]()

Uhmm, de basisassumptie onder de 'klassieke' theorieën is dat returns normaal verdeeld zijn (wat niet onlogisch is gegeven CLT).
Gaat quasi niet + geen transparante prijsvorming, met onbetrouwbare exchanges.
Wat off-topic en stilaan te technisch voor dit topic, maar er zijn toch allerlei finite-sample problemen inzake efficiency, distributie van schatters etc., waardoor de regressie-resultaten die je krijgt veel onbetrouwbaarder kunnen zijn, natuurlijk afhankelijk van de mate waarin je model-veronderstellingen niet opgaan.

Dat is nochtans letterlijk wat je zei.![]()

Het enige dat ik nog ken van statistiek is gerelateerd aan SPSS.
Ik draag wel geen bril en ben geen gamer.

Ik ken niks van SPSS, draag ook geen bril en ben wel een (matige) gamer.
We are not the same.![]()

Wat doet jou vermoeden dat de bodem nu al gevormd is?Wel enorm sneu voor degenen die het afgelopen jaar zijn ingestapt, da's quasi een rechte lijn naar beneden.
Ik durf niet te zeggen of dit de bodem is hoor, daarvoor is de beweging van de laatste maand veel te scherp. Maar ik denk dat dit op 2 à 3 jaar tijd een zeer goed instapmoment gaat geweest zijn.Wat doet jou vermoeden dat de bodem nu al gevormd is?
De hoge rente speelt investeringen natuurlijk parten en maakt financiering voor Alfen duurder. Maar ik denk dat we qua renteverhogingen ook wel bijna op de top zitten. Als de rente zou stabiliseren of dalen, geeft dat het aandeel ook weer kans om te herstellen. -35% op een maand tijd is ook gewoon brutaal.
Mijn originele thesis was 25% cagr voor 10 jaar.Ondertussen bijna -70% sinds uw verkoop van de retail halve memestock.
Je kan het nu kopen onder de 100.
Nog steeds spijt van de verkoop?
Was uw initiële thesis verkeerd of is dit een tijdelijke koersdip?
Koop je terug?
Reminder dat een groeiende sector niet per se iets wil zeggen over de investering in een individueel aandeel in die sector.Ik wil sowieso blootgesteld zijn aan de EV-adoptie
Heel die laadpalen business is nog in volle ontwikkeling.
Is nog te vroeg dag volgens mij om daar een winnaar te vinden.
En dan nog... blijft enkel en alleen een laadpaal hé. Concurrentie zal zwaar zijn en marges bijgevolg ook. Waarom zou een bedrijf uit een lageloonland zo'n paal niet kunnen maken op middellange termijn?
Dat zijn ook de berichten die ik opvang van mensen uit de sector. De concurrentie is moordend.
Dus je zegt dat nieuwe technologieen in een sector in volle verandering waar je de winnaars niet op voorhand kan identificeren, en die gehyped werden, meestal geen goede investeringen zijn?
Sofina, de Belgische retailbelegger lieveling van de afgelopen jaren. Die zijn strategie wijzigde naar investeren in groeiaandelen, net als die in een eveneens retail speculatieve trend zaten.
Met als grootste positie een Indisch e-learning platform.
What could possibly go wrong, nietwaar...
Iemand aan het kijken naar oa Sofina?
Ik zie dat Sofina ondertussen gezakt is naar de prijs van 5 jaar geleden.Ja, elke keer als ik private equity van den aldi wil zien.
Maar je zei dat je een zeer grote fout gemaakt had door te verkopen aan 290, terwijl het nu aan 99 staat.Mijn originele thesis was 25% cagr voor 10 jaar.
Maar de prijs was er al bijna na 2 jaar.![]()
Hm, moet weer spelbreker spelen
- Ik denk dat d'ieteren overgewaardeerd is (wat ik ook al zei toen ze aan 190 stonden), en bijkomend pissen ze steevast hun opgebouwde cash weg omdat ze investeringsmanager willen spelen. (Moleskine schriftjes, veel teveel betaald voor TVH, ...)
Waarom die een volledig team van investment directors/analisten etc hebben, is mij een beetje een raadsel.
- Belron groeit, maar het is leveraged to the balls.
- Wat mij absoluut niet aanstaat (en eigenlijk historisch een red flag is...) , is dat ze nu plots wat extra kosten uit hun 'adjusted profits' gaan halen.
Waarom nu?
Waarom personeelskost (share based compensation) plots uit hun profit metric halen, terwijl dat een voor de hand liggende reële kost is?
Ze hebben het zelfs niet over cashflow hé, maar over profit...
Uit het halfjaar rapport: "Reclassification of share-based payment expenses and other long-term incentive plans as adjusting items1 at D’Ieteren
Automotive, Moleskine, TVH, PHE and Corporate & Unallocated segments (€31.1m in H1-23 and c.€50m expected for
the full-year)."
- pagina 19 van het halfjaar rapport:
-- fees voor system integration worden buiten de 'adjusted profit' gehouden
-- ze kapitaliseren bepaalde kosten, maar de amortisatie daarvan houden ze dan buiten hun 'adjusted profit'.
-- kosten voor 'business transformation' zijn blijkbaar geen kost, ook al lopen ze over meerdere jaren
-- kosten voor 'nieuw voorraadbeheer' zijn blijkbaar geen kosten
Dat ze zo fan zijn van het benadrukken van die 'bullshit earnings' (tm Buffett) , én het plots nog uitbreiden daarvan via share based compensation, vind ik nogal een red flag.
Nu, op zich allemaal geen onoverkomelijk probleem als de onderliggende business dat compenseert.
Maar ik denk daarnaast ook dat er voor Duitse fabrikanten donderwolken in aantocht zijn via Chinese EV's.
Ps: niets tegen d'ieteren op zich.
Ik ging in 2019 kopen als Axel Miller zou buitengesmeten worden en aan een prijs van 32.
Brokkenrijder Miller lag een paar maanden later buiten, maar aan 32 is het dan niet meer geraakt![]()
en dat post je nu omdat D'Ieteren deze week fel gezakt (net zoals de ganse beurs ongeveer)? of is er iets van nieuws dat ik gemist heb?Reminder voor d'ieteren.
Want het ziet er mijns inziens nog slechter uit dan ik al dacht.