JanusDR
Well-known member
Tim Cook, van zo'n CEO krijg ik nu eens spontaan een dagenlang priapisme.kom, nog eentje om het af te leren -> schitterend promo filmpje van Apple over hun duurzaamheid, knap gemaakt!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tim Cook, van zo'n CEO krijg ik nu eens spontaan een dagenlang priapisme.kom, nog eentje om het af te leren -> schitterend promo filmpje van Apple over hun duurzaamheid, knap gemaakt!
PfizerTim Cook, van zo'n CEO krijg ik nu eens spontaan een dagenlang priapisme.
had je toch weer verkocht? 
Ik zei spontaan hé. Geen pil nodig.Pfizerhad je toch weer verkocht?
![]()
Ik vrees dat het niveau van mijn ceo-kunsten niet van die aard is dat hij mijn potloodje zou beginnen slijpen...Het gevoel kan weleens wederzijds zijn.
Ik zou graag willen beginnen met investeren van wat spaargeld op de beurs. Is het dan verstandig om dit via een Broker à la Bolero (zodat je alles zelf en snel in de hand hebt) te doen of toch beter rechtstreeks bij de bank?
Ik had begrepen dat je dit als valabel alternatief zag om op Mars te gaan vertoeven ipv op de verschrikkelijk opgewarmde aarde en vond dit een nogal kromme redenering omdat je niet gelooft in technologische oplossingen op aarde, maar dan wel propageert dat we dan maar naar Mars moeten verkassen als alternatief, terwijl de technologische operatie die daarvoor gaat nodig zijn een trillion keer duurder en complexer gaat zijn dan de technologie om de aarde leefbaar te houden.Als de mensheid het lang genoeg uithoudt gaat er waarschijnlijk wel een punt in onze geschiedenis komen dat een ticketje kopen naar Mars een mogelijkheid gaat zijn, maar wij gaan het alleszins niet meer meemaken.
Ik kreeg van mijn schoonmoeder de vraag waar ze best 30K die ze uit een erfenis ontvangen hebben in beleggen voor middellange termijn (15-20 jaar).
Zelf hebben die mensen niet veel verstand van beleggen en waren ze van plan om naar de bank te gaan en zich daar te laten leiden door een verkoper.
Hoe gaan jullie om met dergelijke vragen van familie? Ik ben zelf ook geen expert en wil die niet "financieel adviseren" om dan een hoop gezaag te krijgen als hun geld even wat minder waard is.
Ik zeg altijd
"De bank gaat er ook gewoon mee spelen. Steek het in een etf (dat is eigenlijk een hele hoop aandelen samen, zo ben je niet gekloot als er eentje in mekaar zakt), de s&p 500 is een goede keuze. Deze zakt soms ook even, dus geen hartaanval krijgen als je een maand na aankoop een paar % in de min staat. Gewoon kopen en niet meer naar kijken. Op termijn is dit historisch gezien een veilige optie en je gaat beter af zijn dan met de bank.
Groetjes, je grote kapoen xxx"
same , klein paniekjeeffe verschieten bij zien van Yahoo finance portefeuille vandaag... Prosus -50%... die split had ik dus gemist ergens

IBM bis, als het ware?Buffett heeft zich serieus mispakt met HPQ en is al een deel aan het verkopen met verlies...
Yes, hier.Uranium anyone?
Jonathan zei 15-20 jaar, er is in de s&p 500 geen periode van meer dan 6 jaar waar je echt gekloot was.Toch ook wel erbij zeggen dat er verschillende langere periodes in de geschiedenis geweest zijn dat grote indexen zijwaarts hebben bewogen.
Klopt niet, als je op de top in 2000 hebt gekocht, ben je break even in 2013.Jonathan zei 15-20 jaar, er is in de s&p 500 geen periode van meer dan 6 jaar waar je echt gekloot was.
Al kocht je net voor de crash in 2007 (worst buy possible denk ik dan), dan zat je 6 jaar later in 2013 weer break even. In 2020 zou je 100% return hebben. Zeker niet slecht considering je niets moest doen, en 2 crashes meegemaakt had.
En op 15 jaar sta je nog altijd in de plus en dat is een worst worst worst case scenario. Doe desnoods aan cost averaging en klaar.Klopt niet, als je op de top in 2000 hebt gekocht, ben je break even in 2012.