JanusDR
Well-known member
Aangezien je zelf FCNCA kocht, kan je ook gewoon eens zeggen: Janus, bedankt voor de succesvolle tip.De hoeveelheid erbij volgende keer.![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Aangezien je zelf FCNCA kocht, kan je ook gewoon eens zeggen: Janus, bedankt voor de succesvolle tip.De hoeveelheid erbij volgende keer.![]()
En zo geschieddeToch een beetje moeite te geloven dat jij hier nu iets ziet wat anderen niet zien bij één van de bedrijven die het meest in het nieuws zijn geweest de laatste tijd.

)
Doe ik normaal nooit in absolute getallen.
Maar ik moest @Nesjamag even plagen, want 14k initiële inleg kan quasi iedereen hier, dus iedereen kon dit gehad hebben.
Ik zei niet voor niets dat het een geschifte buitenkans was zonder echt downside risico hé.
En in tegenstelling tot oxy waren er wel een paar tijdsgerelateerde katalysten, vandaar de optie expiratie net na de earnings en 13-f.
Goed, next.
Nu tijd voor een welverdiende Freeway cola zero met een durum feta![]()
Je hebt inderdaad gelijk gekregen en toch ben in tevreden van mijn beslissing -> ik ga echt niet andermans tips achterna lopen als ik er niet van overtuigd ben, dat wil niet zeggen dat ik denk dat ik het beter weet natuurlijk...En zo geschiedde![]()
Je hebt inderdaad gelijk gekregen en toch ben in tevreden van mijn beslissing -> ik ga echt niet andermans tips achterna lopen als ik er niet van overtuigd ben, dat wil niet zeggen dat ik denk dat ik het beter weet natuurlijk...
Paar jaar geleden met OXY was ik wel volledig mee in jouw redenering en toen wel vol overtuiging gevolgd
Volgende keer dus graag een niet-banken tip want banken vind ik toch wel redelijk lastig om te analyseren en kwartaalcijfers te interpreteren... dan is olie oppompen en verkopen iets simpeler.
Inderdaad, maar dan was mijn bedenking: Waarom ziet Janus dit en de markt niet?Je moest nu ook niet zoveel van banken kennen om de thesis te begrijpen... het ging simpelweg over een overname waar ze pennies on the dollar betaalden. Het enige wat je moest doen was vertrouwen dat Janus het deftig berekend had.
Al kan ik me nog bedrijven voor het hoofd halen waar zelfs dat slecht afgelopen is uiteindelijk (Fortress Paper bijvoorbeeld).

Ik heb ook de indruk dat hier gevaarlijke spelletjes worden gespeeld.Je hebt inderdaad gelijk gekregen en toch ben in tevreden van mijn beslissing -> ik ga echt niet andermans tips achterna lopen als ik er niet van overtuigd ben, dat wil niet zeggen dat ik denk dat ik het beter weet natuurlijk...
Volledig ook mijn gevoel, het klinkt allemaal wel correct wat @janus zegt maar jammer genoeg heb ik zelf de kennis niet om dat voor mezelf te kunnen verifiëren waardoor ik ook zijn tip niet gevolgd heb. Ik hou mij dan aan buffet zijn advies van te beleggen in dingen die je kent en die je snapt. Het enige wat we wel kunnen veranderen is zorgen dat we de volgende keer wel snappen wat Janus uiteendoet dus als iemand tips heeft om kennis over zulke zaken op te doen, ik (en waarschijnlijk anderen ook) hoor het graag.Ik heb ook de indruk dat hier gevaarlijke spelletjes worden gespeeld.
Ik voel ook bij mezelf de neiging om de tips van Janus te volgen, maar als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat ik vaak niet begrijp wat er precies staat omdat ik mij nooit in zulke materie heb ingelezen. Dat maakt heb per definitie een slechte belegging voor mij.
Mee instappen is makkelijk, maar wanneer eruit gaan? Hier zou ikzelf stress van krijgen omdat ik er zelf niet geredeneerd heb.
Ik herinner mij nog FREQ waar best veel mensen hier wat geld aan hadden verloren.
Dit is trouwens geen kritiek op iemand hier.
Hoewel ik nu ook wel wat fomo voel, blijf ik gewoon verder indexen. Als bijna totale leek is dat het slimste.
Ik meen mij te herinneren dat bij FREQ er wel duidelijk werd gezegd dat het een risico bleef, terwijl het hier toch als een wat veiligere belegging werd ingekaderd.Ik heb ook de indruk dat hier gevaarlijke spelletjes worden gespeeld.
Ik voel ook bij mezelf de neiging om de tips van Janus te volgen, maar als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat ik vaak niet begrijp wat er precies staat omdat ik mij nooit in zulke materie heb ingelezen. Dat maakt heb per definitie een slechte belegging voor mij.
Mee instappen is makkelijk, maar wanneer eruit gaan? Hier zou ikzelf stress van krijgen omdat ik er zelf niet geredeneerd heb.
Ik herinner mij nog FREQ waar best veel mensen hier wat geld aan hadden verloren.
Dit is trouwens geen kritiek op iemand hier.
Hoewel ik nu ook wel wat fomo voel, blijf ik gewoon verder indexen. Als bijna totale leek is dat het slimste.
Om dat risico in te schatten moet je ook weer zelf genoeg kennis hebben natuurlijk. Anders is het ook maar een zoveelste post op een internetforum die juist of mis kan zijn.Ik meen mij te herinneren dat bij FREQ er wel duidelijk werd gezegd dat het een risico bleef, terwijl het hier toch als een wat veiligere belegging werd ingekaderd.
Ja, dat wel natuurlijk. Het blijft een anoniem forum hé, iedereen kan hier beursexpert spelen.Om dat risico in te schatten moet je ook weer zelf genoeg kennis hebben natuurlijk. Anders is het ook maar een zoveelste post op een internetforum die juist of mis kan zijn.

Consensus is dat het waard is wat de zot er aan geeftIk vind het moeilijk om de gemengde berichten rond UBS - CS te interpreteren:
![]()
UBS Is Biggest Winner From Banking Turmoil With $35 Billion Gain
UBS will also set aside $4 billion for legal expenses from the deal.www.barrons.com
![]()
UBS says it was rushed into unwanted Credit Suisse rescue merger
UBS Group AG was rushed into buying cross-town rival Credit Suisse Group AG in a deal it did not want, as a global bank crisis worsened the latter's finances and prompted authorities to take swift action, a regulatory filing showed. UBS, in a Tuesday filing to the U.S. Securities and Exchange...finance.yahoo.com
De ene site rapporteert over negatieve impact van de overname van 17 miljard, terwijl de andere net zoals bij FCNCA er een grote winst voor UBS in zien. Wat is de consensus hier![]()

Mijn consensus is dat de leiding van UBS perfect doet wat @JanusDR gezegd heeft wat ze moesten doen.Ik vind het moeilijk om de gemengde berichten rond UBS - CS te interpreteren:
![]()
UBS Is Biggest Winner From Banking Turmoil With $35 Billion Gain
UBS will also set aside $4 billion for legal expenses from the deal.www.barrons.com
![]()
UBS says it was rushed into unwanted Credit Suisse rescue merger
UBS Group AG was rushed into buying cross-town rival Credit Suisse Group AG in a deal it did not want, as a global bank crisis worsened the latter's finances and prompted authorities to take swift action, a regulatory filing showed. UBS, in a Tuesday filing to the U.S. Securities and Exchange...finance.yahoo.com
De ene site rapporteert over negatieve impact van de overname van 17 miljard, terwijl de andere net zoals bij FCNCA er een grote winst voor UBS in zien. Wat is de consensus hier![]()