Kleine Beursfeiten

Ik geloof toch dat sommigen hier eens moeten gaan beseffen dat jan modaal geen orders doet van 10 a 20k euro op de beurs. Dat zijn bedragen voor mensen die er al wat beter bijzitten en meer ervaring hebben op de beurs. Het enige wat hier in dit topic gebeurd is humblebraggen, goochelen met zo hoog mogelijke cijfers en het opblazen van de e peen terwijl het hier eigenlijk zou moeten gaan om bij te leren en elkaar te helpen. Maar ja, BG blijft BG zeker, hier zitten enkel grootverdieners die niet meer weten wat gedaan met hun cashoverschotten.
En waar exact zeg ik dat jan modaal wel orders doet van 10-20k euro?

Ik vind net dat er in deze topic wel moeite gedaan wordt om tips te geven, op een constructieve manier kritiek gegeven wordt (meestal), en denk al helemaal niet dat de reguliere posters hier niet weten wat met hun geld te doen.

Je moet anders eens naar een beursforum of iex.nl gaan -> daar zit werkelijk niks nuttig tussen, terwijl je hier al echt wel een mooi bedrag had kunnen verdienen door enkele tips op te volgen.

Of verliezen. :LOL:
due your own diligence... de tips passeren, en sommigen waren zeer valuable... aan jou om de goeie te kiezen :wink:

Maar als je de tips van dit forum oplijst naast de tips van pakweg Danny van Inside beleggen, Paul D'Hoore, Hollandse 'finfluencers' van JongBeleggen of Rowan Nijboer of die 2 pippo's van IEX.nl , dan zit je hier beter alleszins

Ik vind net dat er in deze topic wel moeite gedaan wordt om tips te geven, op een constructieve manier kritiek gegeven wordt (meestal), en denk al helemaal niet dat de reguliere posters hier niet weten wat met hun geld te doen.
Diegenen die weten wat met hun geld te doen, die beleggen toch niet?

En waar exact zeg ik dat jan modaal wel orders doet van 10-20k euro?

Je moet anders eens naar een beursforum of iex.nl gaan -> daar zit werkelijk niks nuttig tussen, terwijl je hier al echt wel een mooi bedrag had kunnen verdienen door enkele tips op te volgen.
Als het niet zo is moet je je niet aangesproken voelen he. Moest ik het expliciet op u hebben ging ik je wel quoten.

Blij dat ik jullie gevolgd ben en ook OXY aangekocht heb tijdens de dip vorige week :)

Wat is het doel (lang or korte termijn) om het terug buiten te gooien? :)

Trouwens opnieuw UBS gekocht, positie verdubbeld aan 19.

Ik blijf het vreemd vinden, en vind geen reden waarom de prijs niet hoger staat dan vóór de CS deal.

Die krijgen dus +70% tangible equity, consumer monopolie in Zwitserland, assets die niet onderwater zijn, 16B cadeau aan kwijtgescholden schulden, en 9B loss sharing agreement garantie van Zwitserse overheid voor eventuele toekomstige lawsuits, tevens risico-aversere CEO.
Een fusie waarvan de CS CEO al in 2016-2020 zei dat het de enige bankenfusie is in Europa die financieel steek zou houden. (Toen ondenkbaar want aartsconcurrenten)

En van dat alles is nu exact nul ingeprijsd :thinking:

Ik vermoed dat fondsbeheerders het absoluut niet mogen kopen na verbrand geweest te zijn in Credit Suisse.

Ik denk dat dit voldoende margin of safety heeft om het te schoppen tot officieel Janus BG-tipje voor een +50%-100% op 3-4 jaar tijd, voor een 5-10% positie in de portefeuille 🤑

Laatst bewerkt:
Misschien dat de markt nog een aantal lijken in de CS kast vermoedt. En sommige schandalen waar nu UBS voor zal moeten opdraaien? Nog niet in detail bekeken, maar de deal leek me vernederend voor CS. Dus dan zou UBS op't eerste zicht inderdaad een goede deal gedaan hebben.

Krijgen wel zonder aankondiging opeens een megafusie voor hun voeten geworpen. Migraties en cost cut efficienties zullen niet op één-twee-drie gerealiseerd kunnen worden.

Misschien dat de markt nog een aantal lijken in de CS kast vermoedt. En sommige schandalen waar nu UBS voor zal moeten opdraaien? Nog niet in detail bekeken, maar de deal leek me vernederend voor CS. Dus dan zou UBS op't eerste zicht inderdaad een goede deal gedaan hebben.

Krijgen wel zonder aankondiging opeens een megafusie voor hun voeten geworpen. Migraties en cost cut efficienties zullen niet op één-twee-drie gerealiseerd kunnen worden.
En rechtszaken en toestanden, schadevergoedingen....?

Misschien dat de markt nog een aantal lijken in de CS kast vermoedt. En sommige schandalen waar nu UBS voor zal moeten opdraaien?
Maar voor +50 miljard aan lawsuits?
Dat moeten dan wel allemaal rechtszaken van de eeuw worden precies :)
En dan nog ben je breakeven :-s

Dat hoeft ook niet hé.
De +70% aan tangible equity is zonder 1 euro aan efficiëntie of cost cut.

Daarom dat het zo gek is.

Als er nog efficiëntie of cost cutting bij komt, dan is het al helemaal masturbatie met de pet op.

Terug
Bovenaan