Kleine Beursfeiten

Dat gaat serieuze drama geven. De reserve vaten die nu op de markt komen zijn al onheilspellend en die gaan er in hoog tempo doorgaan. De markt reageert daar niet geweldig positief op dus ik vrees op termijn wel voor een periode van stagnatie. Het helpt ook niet dat Trump deze oorlog begonnen is zonder goed uitgewerkt plan.

Waar ik me vragen bij stel is de afzijdigheid van China. Die zijn nog het meest getroffen omdat ze het hardst van iedereen afhankelijk zijn van olie die daar passeert.
Iran zijn olie-export gaat gewoon door en China krijgt die gewoon hoor, het is de olie die naar het Westen gaat die niet meer passeert.

MercadoLibre nog eens een pandoering, ik vermoed mee onderuit met private credit en banken tgv hun agressieve uitbreiding in leningen Argentinië/Brazilië met Mercado Pago. Perfecte storm.

Donnie Donnie Donnie toch.

Telkens je shit veroorzaakt, zit te bleiten achter Jerome die je shit mag opkuisen. En 2 weken later zit je hem publiekelijk te kakken te zetten aan 300 per uur. Je maakt jezelf wederom belachelijk...

Prachtige tweet wederom
Where is the Federal Reserve Chairman, Jerome “Too Late” Powell, today? He should be dropping Interest Rates, IMMEDIATELY, not waiting for the next meeting! President DONALD J. TRUMP

On a totally not related topic is ook deze een staaltje van prachtige redeneervermogen. Je bent welkom maar ook niet.
The Iran National Soccer Team is welcome to The World Cup, but I really don’t believe it is appropriate that they be there, for their own life and safety. Thank you for your attention to this matter! President DONALD J. TRUMP

💀

Adobe boven consensus, maar... CEO stopt. Ghohoho, na PayPal nu opnieuw. Gelukkig zijn de resultaten gewoon uitstekend. Wel niets te lezen over extra buybacks, zou nochtans heel welkom zijn...

Nu al 7% eraf.. Na zo'n resultaten is dat gewoon insane. Gaat straks P/FCF <10 staan.

Laatst bewerkt:
💀

Adobe boven consensus, maar... CEO stopt. Ghohoho, na PayPal nu opnieuw. Gelukkig zijn de resultaten gewoon uitstekend. Wel niets te lezen over extra buybacks, zou nochtans heel welkom zijn...

Nu al 7% eraf.. Na zo'n resultaten is dat gewoon insane. Gaat straks P/FCF <10 staan.
Wanneer komt de inverse Fernando etf.

Classy.

Kom kom, liever best in class SaaS met superieure marges bagholden dan uwen Azelis of Xfab.

Pure sentimentskwestie, kwartaalrapport is gewoon heel sterk en over de hele lijn (incl guidance) net iets boven analyst consensus. Dat de markt dat daarom lager stuurt, tja.. Wat is het volgende, naar de multiples van Crocs? Ik koop binnenkort gewoon bij als het niet rap herstelt.

Doet het nog steeds beter dan Monday trouwens. Leg mij gerust ook uit welk aspect van dat kwartaalrapport zogezegd een red flag zou zijn.

Classy.

Kom kom, liever best in class SaaS met superieure marges bagholden dan uwen Azelis of Xfab.

Pure sentimentskwestie, kwartaalrapport is gewoon heel sterk en over de hele lijn (incl guidance) net iets boven analyst consensus. Dat de markt dat daarom lager stuurt, tja.. Wat is het volgende, naar de multiples van Crocs? Ik koop binnenkort gewoon bij als het niet rap herstelt.

Doet het nog steeds beter dan Monday trouwens. Leg mij gerust ook uit welk aspect van dat kwartaalrapport zogezegd een red flag zou zijn.
Denk dat Adobe inderdaad nog wel goed kan komen en de sell-off lijkt me vooral door de CEO die vertrekt?

Uiteindelijk moet je als SaaS bedrijf toch eens aan serieuze financial engineering beginnen denken als je aan 5-10x FCF wordt gewaardeerd. Genre CRM dat 50B $ buyback doet of WIX dat op enkele maanden 40% van de market cap wil terugkopen.

Atlassian -> Founders hebben nog steeds >40% van de shares in handen. Die overige 60% zouden ze op een 5-tal jaar aan FCF kunnen terugkopen.

Classy.

5 min chatgpt (gratis account) en je hebt een poster. Waarom nog meer dan 1 euro aan Adobe geven ?

De outlook is crap, de CEO vertrekt na 18y. CEOs vertrekken niet zomaar...

Ja inderdaad. Wat een retards allemaal die weer voor 12% omzetgroei hebben gezorgd. De outlook is crap? Verklaar u nader. CEO is 62 jaar.

Maar goed, 12% omzetgroei aan industry leading marges is duidelijk een value trap, en ondanks nauwelijks schulden te hebben is het straight to Ch.11 nu. Got it :thumb:

Ja inderdaad. Wat een retards allemaal die weer voor 12% omzetgroei hebben gezorgd. De outlook is crap? Verklaar u nader. CEO is 62 jaar.

Maar goed, 12% omzetgroei aan industry leading marges is duidelijk een value trap, en ondanks nauwelijks schulden te hebben is het straight to Ch.11 nu. Got it :thumb:

Market says no :woohoo:

Is er ooit gehint op zijn vertrek op voorhand ? Of komt het nu plots uit het niks na het zoveelste kwartaal.

Overigens. 4 prompts later hebben we deze 4 sjarels.

5 min chatgpt (gratis account) en je hebt een poster. Waarom nog meer dan 1 euro aan Adobe geven ?
"Adobe had 850 million monthly users across Acrobat, Creative Cloud, Express and Firefly during the fiscal first quarter, up 17%, Narayen said."

Sterke repliek over die outlook die shit is. Tof dat je je best doet om de discussie ook een beetje inhoudelijk te houden naast je shitty AI posters.

Avg retirement age voor een CEO is 62-65. Hij is 62. Gemiddeld blijft een CEO een 7tal jaar aan. Hij heeft er 18 gedaan. Maar sure, is een duidelijk teken dat de apocalyps nabij is in dit geval. Toen Bezos stopte als CEO was het ook gedaan met Amazon hé.

Laatst bewerkt:
Sterke repliek over die outlook die shit is. Tof dat je je best doet om de discussie ook een beetje inhoudelijk te houden naast je shitty AI posters.

Avg retirement age voor een CEO is 62-65. Hij is 62. Gemiddeld blijft een CEO een 7tal jaar aan. Hij heeft er 18 gedaan. Maar sure, is een duidelijk teken dat de apocalyps nabij is in dit geval. Toen Bezos stopte als CEO was het ook gedaan met Amazon hé.

Waarom is de markt respons dan wat ze is ? De markt is content met de outlook en content met de CEO switch ?

Hey chatgpt

🧾 1) Strong earnings are not enough – growth still slowing
Adobe did beat Wall Street estimates on revenue and earnings in recent results. But investors are focused more on how fast its core subscription revenue (ARR) is growing, and that growth has been slowing compared with historical rates — which signals a mature business rather than accelerating tech growth.

🤖 2) AI disruption fears are weighing heavily
A major theme analysts and markets are debating is whether emerging AI tools will disrupt Adobe’s traditional software dominance:

Competitors like Canva, Midjourney, and other low‑cost AI creative tools are seen as threats to Creative Cloud’s pricing power.

Even though Adobe itself is investing in AI (e.g., Firefly, AI features), many investors think monetization from AI will take much longer to meaningfully boost revenue.

This mix has led to Adobe trading at a much lower valuation multiple compared to its historic averages.

👔 3) Leadership change adds uncertainty
Today’s news that CEO Shantanu Narayen is stepping down after 18 years hit the stock hard. While he remains chairman temporarily, this change right after earnings makes investors nervous about strategic continuity — especially about how Adobe tackles AI disruption and competitive threats.

Nee, ik stelde u een vraag.

"But investors are focused more on how fast its core subscription revenue (ARR) is growing, and that growth has been slowing compared with historical rates"

ARR growth was 11,5% in 2022, 10,2% in 2023, 10,8% in 2024 en 11,5% in 2025. Guidance voor dit jaar is 10,2%. Dus hakken we die fcf-multiple in 4 hé.

Why even bother met die basic ass replies? Even low effort als die shitty poster art.

Gisteren toevallig een ad van gezien:

De beer links achter mezelf heeft precies een dik pak rammel op zijn gericht gehad. Geen idee wat een "Unbervalufd" stock is trouwens, en waarom ik die probeer te vangen met een tennisracket ipv een netje. Misschien omdat het Temu kwaliteit is, want dat netpatroon van de linkse is ook wel speciaal. Vraag mij ook af waarom die uit mijn rug groeien.

Vraag mij ook af waarom er random tandwielen in het midden van een bear trap liggen.

Het is duidelijk, AI is helemaal klaar om Adobe Creative software te vervangen.

"Adobe had 850 million monthly users across Acrobat, Creative Cloud, Express and Firefly during the fiscal first quarter, up 17%, Narayen said."

Ik koop straks gewoon bij als ze effectief -8% openen, sterke cijfers, markt overdrijft graag

Nee, ik stelde u een vraag.

"But investors are focused more on how fast its core subscription revenue (ARR) is growing, and that growth has been slowing compared with historical rates"

ARR growth was 11,5% in 2022, 10,2% in 2023, 10,8% in 2024 en 11,5% in 2025. Guidance voor dit jaar is 10,2%. Dus hakken we die fcf-multiple in 4 hé.

Why even bother met die basic ass replies? Even low effort als die shitty poster art.

De beer links achter mezelf heeft precies een dik pak rammel op zijn gericht gehad. Geen idee wat een "Unbervalufd" stock is trouwens, en waarom ik die probeer te vangen met een tennisracket ipv een netje. Misschien omdat het Temu kwaliteit is, want dat netpatroon van de linkse is ook wel speciaal. Vraag mij ook af waarom die uit mijn rug groeien.

Vraag mij ook af waarom er random tandwielen in het midden van een bear trap liggen.

Het is duidelijk, AI is helemaal klaar om Adobe Creative software te vervangen.
Ik hoop gewoon op 230-240$. Al lang geleden voorspeld 🤷‍♂️. Miet geluisterd he 🫠.

Niemand hier die olie aandelen koopt, huidig verloop geeft uitzicht op een stevige beurscrash en een piek voor olie, Rusland kan dat niet compenseren - en elke dag incidenten met schepen, vroeg of laat gaat daar eens een serieus bijzitten.

Terug
Bovenaan