AgeofAI
Well-known member
Allemaal leuk en wel, maar weer niemand die rept over waardering he. MSFT nu 30x de winst voor 2027. Dat is gewoon gokken op blijvende multiple expansion.
Beste voorbeeld Intuitive Surgical: corrigeert nooit, stijgt altijd. Briljante belegging zogezegd. Momenteel wel 73x de winst voor dit jaar en 55x voor 2027. Ben je dan een geniale belegger of heb je chance dat je market darlings hebt gekozen en 40% rendement haalt puur op arbitraire multiple expansion? Zijn Palantir retards en Costco believers eigenlijk allemaal visionair?
Ik krijg ook spontaan een allergische reactie van dat soort absurde waarderingen.
Mijn manier om niet gek te worden langs de zijlijn is om puts te kopen daar waar er echt retarded price levels worden bereikt zonder dat de fundamenten het kunnen verklaren.
Ondanks dat we midden in een raging bull markt zitten met 52wk highs om de haverklap, heb ik er toch al mooi aan verdiend.
Zeker consumer namen waren -en zijn in vele gevallen nog steeds- laaghangend fruit.
Bij cult stocks zoals Palantir en Costco ligt het wel moeilijker. Die lijken maar niet te willen "lossen".
)