Kleine Beursfeiten

Closing van Prosus aankoop van JET (TKWY) kort na dinsdag 29 juli (laatste dag vh aanbod). Gaat lekker snel wel die overname.
Benieuwd wel of iedereen uiteindelijk akkoord gaat.

Een mens vraagt zich constant af waarom beleggen zo verschrikkelijk moeilijk is - in principe kan iedereen miljonair zijn binnen het jaar met eender welk willekeurig aandeel, zo simpel is het - het mag nog failliet gaan zelfs.

Een mens vraagt zich constant af waarom beleggen zo verschrikkelijk moeilijk is - in principe kan iedereen miljonair zijn binnen het jaar met eender welk willekeurig aandeel, zo simpel is het - het mag nog failliet gaan zelfs.
Daar gaat toch ook geluk mee gepaard? Dat je juist die aandelen (of coins) hebt gekocht voor ze een grote pump doen.
Ik moest in feite ook al lang miljonair zijn, zoals velen hier waarschijnlijk. Dikwijls te vroeg verkopen, of kopen op een slecht moment en dan lange tijd met de gebakken peren zitten.
Snel rijk worden met beleggen dat is volgens mij een illusie.

Een mens vraagt zich constant af waarom de lotto zo verschrikkelijk moeilijk is - in principe kan iedereen miljonair zijn binnen het jaar met eender welk willekeurig lottoformulier, zo simpel is het
Ik zeg niet dat de beurs een loterij is, maar om net dat ene aandeel te spotten dat jou binnen het jaar miljonair kan maken zal je toch ook een dosis geluk nodig hebben.

Al kan je jouw kansen aanzienlijk vergroten als jou initiële inleg dicht tegen het miljoen zit.

Ik zeg niet dat de beurs een loterij is, maar om net dat ene aandeel te spotten dat jou binnen het jaar miljonair kan maken zal je toch ook een dosis geluk nodig hebben.
Ik spreek niet van dat ene aandeel - maar eender welk willekeurig aandeel, maakt niet uit welke sector, of het bedrijf het goed of slecht doet, of het failliet gaat of niet, of het groeit of niet.

Ik spreek niet van dat ene aandeel - maar eender welk willekeurig aandeel, maakt niet uit welke sector, of het bedrijf het goed of slecht doet, of het failliet gaat of niet, of het groeit of niet.
Je bedoelt dan met (day)trading?
Dat vergt toch ook al enige kennis en perfecte controle over je emoties. De meeste mensen verliezen geld daarmee.

RHMG gekocht @1200, verkocht @1400. Man man man, ik had beter niet terug gaan kijken naar de koers :smile:
Blij zijn met de winst die gerealiseerd is zeker

Je bedoelt dan met (day)trading?
Dat vergt toch ook al enige kennis en perfecte controle over je emoties. De meeste mensen verliezen geld daarmee.
Niet noodzakelijk - maar wel met wat vaker handelen - het is een mogelijk scenario, of het effectief realiseerbaar is betwijfel ik - ik gebruik het gewoon om aan te geven hoe verdomd lastig het is om echt te excelleren.

Gewoon hier op het forum zijn al een paar echt dikke winnaars getipt zoals FCNCA, JET, Crocs, TEM .. en nog tal van anderen.

RHMG gekocht @1200, verkocht @1400. Man man man, ik had beter niet terug gaan kijken naar de koers :smile:
Blij zijn met de winst die gerealiseerd is zeker

Ik denk dat er haast iedereen die wat belegd jaarlijks zo een gevalletje heeft dat beter niet verkocht was ... dus idd, blij wezen met wat gerealiseerd is - anders wordt je letterlijk zot.

Niet noodzakelijk - maar wel met wat vaker handelen - het is een mogelijk scenario, of het effectief realiseerbaar is betwijfel ik - ik gebruik het gewoon om aan te geven hoe verdomd lastig het is om echt te excelleren.

Gewoon hier op het forum zijn al een paar echt dikke winnaars getipt zoals FCNCA, JET, Crocs, TEM .. en nog tal van anderen.
Toch een beetje kort door de bocht... JET dikke winnaar ? Dat snap ik niet

U collega dikke winnaar, dat kan ik wel plaatsen

Positie genomen in Global-E Online.

- Bieden software & fulfillment services aan merken om wereldwijd hun producten efficient & gelokaliseerd online (D2C) te kunnen verkopen.
- Denk dan aan zaken zoals shipping, payments, prijszetting, currency conversion, duties & import taxes, compliance, returns, risk management,...
- 1.400 merchants als klant, waardoor heel wat bekende namen zoals Adidas, Michael Kors, Burberry, Hugo Boss etc.
- 752M $ revenue in 2024, +32% YoY.
- 97% gross retention rates & 120% net retention rates. De hoge net retention rates is enerzijds door toenemende cross-border D2C commerce en anderzijds omdat bestaande klanten ook steeds nieuwe landen (afzetmarkten) onboarden op Global-E.
- 45% gross margins en 20% FCF margins.
- Mix: 45% service fees aan hogere gross margins, 55% fulfillment services aan lagere marges.
- Verwachte revenue groei komende jaren ('25-'28) ongeveer 25% CAGR en FCF groei 35% CAGR, met FCF marges die toenemen van 20% nu tot high 20s tegen 2028. Die revenue groei zal dan gedreven worden door +15% groei met bestaande merchants en +10% nieuwe merchants.
- Waardering: 24x forward FCF. Redelijk voor verwachte 35% groei & kwaliteitsvol business model.
- Halen veel klanten binnen via partnerships met de grote e-commerce platformen zoals Shopify, Magento, Salesforce Commerce Cloud en Bigcommerce.
- Koers 48% lager dan piek in februari 2025 omwille van: 1) impact tarieven op globale e-commerce en 2) Revenue beat in Q1 was laagste in 6 kwartalen. Er is niets gewijzigd aan long-term story. Meer complexiteit is in feite zelfs positief voor Global-E aangezien het voor klanten moeilijker wordt om alles zelf te beheren.

In 2021 ook al eens een positie genomen vlak na de IPO en toen ook weer snel verkocht nadat ze 100% stegen op een paar maanden in de toenmalige bubbel. Nadien in feite niet meer echt gevolgd maar omwille van de recente koerszwakte kwamen ze weer op de radar.

Ondertussen ook MELI & SE wat getrimd. Respectievelijk +46% en +55% YTD. Toekomst ziet er nog altijd goed uit, maar kans lijkt me klein dat de extreme outperformance blijft verder duren.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan