Kleine Beursfeiten

Ik heb dit al lang zitten bekijken, maar het was te duur in december aan 375. Dan laten liggen en andere zaken verder gekeken.
Alert gezet op 310 maar dat was niet afgegaan, hoewel het begin maart aan 309 stond. Dat is toch wel amateuristische sneuheid :cautious:
En toen ik nu keek zag ik dat het nog altijd +- 7% goedkoper stond, en we zijn 4 maanden dichter bij FDA goedkeuring.

Nu, volgende vraag. Wat zijn de secundaire effecten op middellange termijn?

Minder obesitas, meer strakke lijven, om het simplistisch te stellen :tongue:

***Dus meer concurrentie voor de mediane instagrammer die het van zijn uiterlijk moet hebben --> inkomsten worden gespreid onder een grotere groep --> lagere inkomst per influencer.
Kunnen we daar investeringsgewijs iets mee doen? Niet echt op het eerste zicht.

***Zal er meer rondgepoept worden? Meer vrouwen en mannen met meer zelfvertrouwen (dit leest je bij bijna ALLE ervaringen van Wegovy/Ozempic/standaard geslaagde dieten)? :)
Een grotere markt van goed uitziende mannen én vrouwen?

Is dit misschien goed voor Tinder/Match?
Het aandeel staat momenteel niet superduur...

*** McDonalds, Ben&Jerry's, Pizza Hut, ...
Rejoice! Nobody cares anymore!
Maar ja, daar vallen nogal veel bedrijven onder die noemer van 'fat food'.

Je had beter ingezet op Grindr. Die blijven maar nieuwe highs maken.

Coreweave +150% sinds IPO.

Kopen in feite GPU's om deze dan weer te verhuren, dat is het business model. Geen hardware IP en minimale software IP. Geniaal dat je daarmee een >50B $ business kan bouwen.

Mijn dividend portefeuille gaan te snel naar boven...

Ageas volledig exit: te laag dividend rendement
Fluxys stukje verkocht: positie was te overweight geworden
Veel dividenden binnen gekregen deze week
GBL bijgekocht
Melexis bijgekocht

KoersDiviTaxNet Divi%Net %Position
Cash
1.00​
0.00​
0.00​
0.00​
0.00%​
0.00%​
0.12%​
WorxInvest 24-30
105​
5.1​
0.30​
3.57​
4.86%​
3.40%​
4.86%​
VanDeMoortele 22-29
106​
5.6​
0.30​
3.92​
5.28%​
3.70%​
2.43%​
GIMV
46.4​
2.6​
0.30​
1.82​
5.60%​
3.92%​
13.89%​
Melexis
58.65​
3.70​
0.30​
2.59​
6.31%​
4.42%​
11.57%​
TINC
11.28​
0.58​
0.08​
0.53​
5.14%​
4.73%​
11.11%​
Fluxys
20.60​
1.40​
0.30​
0.98​
6.80%​
4.76%​
11.11%​
GBL
72.00​
5.00​
0.30​
3.50​
6.94%​
4.86%​
11.57%​
Van De Velde
33.05​
2.40​
0.30​
1.68​
7.26%​
5.08%​
12.38%​
Solvay
29.00​
2.43​
0.30​
1.70​
8.38%​
5.87%​
11.00%​
Vitesse Energy
20.63​
2.24​
0.41​
1.33​
10.86%​
6.46%​
9.95%​
100.00%​
Weighted net %
4.85%​

Volgende die op de buitenshot lijst staat is GIMV (@50). Volgende die op de aankoop lijst staat wanneer GIMV buiten vliegt is Wereldhave BE of Ascencio.

Dividenden coveren momenteel 121.09% van de onderliggende hypotheek. Gogogo naar mei 2026 wanneer we opnieuw een emmer zien binnenklotsen.

Laatst bewerkt:
Bereken je je dividendrendement niet t.o.v. je aankoopprijs i.p.v. de huidige koers?

Kan een beginnersvraag zijn maar ik leer graag bij.

Bereken je je dividendrendement niet t.o.v. je aankoopprijs i.p.v. de huidige koers?

Kan een beginnersvraag zijn maar ik leer graag bij.

De huidige koers. De aankoopkoers is irrelevant. Als iets aan huidige koers 1% is, gaat het er uit voor iets wat aan huidige koers 3 of 4 of 5% is.

Mailtje gehad van Degiro

Beste Mr Slave,

We zijn blij om te laten weten dat je vanaf nu long aandelenopties direct kunt uitoefenen via het platform. Hopelijk maakt de nieuwe functie je beleggerservaring nog beter!

Ik ben nog maar een paar maanden bezig en ze willen mij al ruineren :unsure:

7% VTS gekocht @$20,71. Dividend yield is wel heel sappig, zelfs na dubbele belasting is het netto hoger dan Solvay, dat trouwens aan 52-week low staat. @cege hoe sustainable is dat dividend? Ze hebben het dit jaar nog verhoogd, maar payout is wel fors hoger dan de FCF of mis ik iets?

Laatst bewerkt:
Metaplanet vandaag halted omdat het te snel omhoog gaat. Morgen zou het +50% moeten gaan op basis van de EU/US notaties. Gigantische short squeeze happening.

7% VTS gekocht @$20,71. Dividend yield is wel heel sappig, zelfs na dubbele belasting is het netto hoger dan Solvay, dat trouwens aan 52-week low staat. @cege hoe sustainable is dat dividend? Ze hebben het dit jaar nog verhoogd, maar payout is wel fors hoger dan de FCF of mis ik iets?
Denk je niet dat met lagere olie dit naar beneden gaat?

Waarom geen Petrobras, dat is nog hogere yield.

Ik heb paar dividendaandelen. Yields kunnen jullie zelf opzoeken.
PBR.A
AFM.V
OTL.OL

Wat een verassing, lifelong democraat Trump verhoogt de schulden met 4 trillion en tax cuts die vooral de rijken goed doet.
Main street in shambles.

De hype in quantum aandelen is echt! De aandelen die het sterkst herstellen na een flinke beursdaling maken de grootste kans om de volgende hype te worden!

FCF in Q1 is verstoord door kosten voor de Lucero overname.

Maar we moeten er niet over bullshitten. Als de olieprijs nog lang laag blijft, gaan ze moeten verlagen. Voor 2025 zal het wel safe zitten, ~3/4 van Q1 productie is gehedged rond de 70 USD/b. Voor 2026 ergens rond de 25% al.

Als ze moeten verlagen, zal het niet plots gedeeld door 3 zijn.

Elk oliebedrijf blijft uiteindelijk stock price = f(olie prijs^2)

@Nesjamag, ik ben bang van olie bedrijven in verwegistan. Olie in de US of A, dat versta ik nog.

FCF in Q1 is verstoord door kosten voor de Lucero overname.

Maar we moeten er niet over bullshitten. Als de olieprijs nog lang laag blijft, gaan ze moeten verlagen. Voor 2025 zal het wel safe zitten, ~3/4 van Q1 productie is gehedged rond de 70 USD/b. Voor 2026 ergens rond de 25% al.

Als ze moeten verlagen, zal het niet plots gedeeld door 3 zijn.

Elk oliebedrijf blijft uiteindelijk stock price = f(olie prijs^2)

@Nesjamag, ik ben bang van olie bedrijven in verwegistan. Olie in de US of A, dat versta ik nog.
Je zou beter bang zijn van oliebedrijven die moeten hedgen bij $70 olie.

Petrobras kan (minieme) winst draaien aan $30-35.

Indien hier toch iemand zit zoals mij met interesse in dit soorten bedrijven:

image

Geeft een indicatie dat de copycats eigenlijk interessantere beleggingen zijn momenteel (op basis van recente prestaties).
Dat gezegd zijnde, MSTR begint met upscaling van hun preferreds, dat opent wel potentieel.

Laatst bewerkt:
Voor olie dichter bij huis (met iets lager rendement) kan je altijd Shell of Total is bekijken.
Die laatste heeft volgende maand een ex div date met een verhoging van ~7.6% waardoor het netto rendement nu rond de 3.82% zit.

S&P500 gaat nu tot iets onder 6000, om dan tegen september een bodem van ongeveer 5650-5700 te bereiken. Hooguit daling naar 5430. Choppy tot september. Daarma de weg omhoog. Ik bespaar jullie de technische uitleg.
Voor de nieuwsgierigen, te openen op eigen risico:
Die 5650-5700 lijkt er al vrij vlug te komen. De draai iets onder 6000 voor S&P500 is al een feit. Komt allemaal door Trump? -> maar nee, stond al in de sterren geschreven...

Terug
Bovenaan