Kleine Beursfeiten

Hij heeft luchtvaart gekocht net na covid ook.
En dan verkocht voor de post covid recovery.
?
Gekocht 2016 tot 2018.
Verkocht q2 2020.

Net wel, op lange termijn waren de perspectieven van de luchtvaartsector nog altijd hetzelfde als pre-Covid. Die sells zullen de geschiedenis ingaan als zijn meest impulsieve panic sales imo.
Ik vrees dat het gebrek aan kennis in die specifieke feiten je parten speelt.

- Die airlines waren op korte termijn compleet fucked, tenzij er snel een vaccin was. Ze bloedden cash als een rund.
- Bijkomend hadden ze tijdens covid gigantische hoeveelheden schulden en equity uitgegeven om het hoofd boven water te houden, waardoor hun intrinsieke waarde sterk daalde, ook al bleven de langetermijn vooruitzichten hetzelfde.
- nog bijkomend zouden de airlines overheidssteun moeten gebruiken, wat Buffett wilde vermijden als de pest, want reputatieschade.
Of zelf voor alles opdraaien, wat op zijn beurt de investeringscase opblies --> sell.

LUV en AAL staan zelfs gelijk of lager dan toen 5 jaar geleden.
'Panic selling', ik heb geen idee waarover je het hebt.

En niet vergeten dat de nieuwe CEO, een oude bekende die reeds dezelfde positie bekleedde in 2006-2017 en bijzonder succesvol was in de rol*, $300M aandelen UNH in bezit heeft.
Daar komt nu een one-off equity award bij van $60M over 3 jaar. Zijn basisloon bedraagt slechts $1M. https://www.reuters.com/sustainabil...ley-get-1-million-annual-base-pay-2025-05-14/

De financiele incentive om orde op zaken te stellen zit dus wel snor.

*Artikel van 2017 over Hemsley:

--
Heb gisteren een laatste keer bijgekocht, combinatie van common en Dec25 calls.
Als kleine garnaal uiteraard geen idee wat er aan is van dat Medicare Advantage fraude verhaal.
Maar pakweg 8 of 9 keer op de 10 herstelt dat soort megabedrijven (UNH is in zekere zin too big to fail) en industry leaders na verloop van tijd.
Die 1 of 2 keer op de 10 dat het toch faliekant afloopt voor de common stockholders, tja dat risico neem ik er wel bij.
Het herstelpotentieel is gewoonweg te groot na een daling van 55% op 1 maand tijd. En dat voor 1 van de grootste bedrijven ter wereld. Qua omzet en market cap (voor de daling) hoort UNH bij de 20 grootste bedrijven ter wereld.
Hij heeft gisteren voor 25 miljoen dollar UNH bijgekocht 😅. https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/731766/000073176625000145/xslF345X05/wk-form4_1747433498.xml
Insiders hebben voor ongeveer 31,5 miljoen dollar bijgekocht in de periode 14-16/05. Fernando verkoopt.

Hij heeft gisteren voor 25 miljoen dollar UNH bijgekocht 😅. https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/731766/000073176625000145/xslF345X05/wk-form4_1747433498.xml
Insiders hebben voor ongeveer 31,5 miljoen dollar bijgekocht in de periode 14-16/05. Fernando verkoopt.
Ik ben een volledige beginner hier. Maar die vraag stel ik mij bijvoorbeeld nu. Als ik het goed begrepen heb is UNH een kwalitatief goed bedrijf. Er zijn nu een aantal verwikkelingen geweest dat hier de koers sterk van gedaald is.
Welke strategie gebruiken jullie nu? Is dit een aandeel dat jullie bij een stijging van x-aantal % verkopen (op korte termijn)? Of denken jullie: dit is een kwalitatief bedrijf waar je aandelen (misschien) goedkoop van hebt kunnen aankopen. Dus dit wordt een blijver in mijn portefeuille? (dus langere termijn)?

Fernando verkoopt.
Easy 10% op één dag en dus 10% meer Alphabet komende week als de nabeurs van vrijdag doorsleept.

Jullie mogen long term gokken hoe hard hun alleged fraude, en dus opgesmukte cijfers, in de bottomline gaan doorwegen. Kwaliteitsbedrijf? Meh, FCF marge <5% en ROIC van 11%. Doe mij maar cash.

Ik ben een volledige beginner hier. Maar die vraag stel ik mij bijvoorbeeld nu. Als ik het goed begrepen heb is UNH een kwalitatief goed bedrijf. Er zijn nu een aantal verwikkelingen geweest dat hier de koers sterk van gedaald is.
Welke strategie gebruiken jullie nu? Is dit een aandeel dat jullie bij een stijging van x-aantal % verkopen (op korte termijn)? Of denken jullie: dit is een kwalitatief bedrijf waar je aandelen (misschien) goedkoop van hebt kunnen aankopen. Dus dit wordt een blijver in mijn portefeuille? (dus langere termijn)?
Denk dat ik het bij stijging van ongeveer 20% buiten doe.

Is dit dan met het idee om met het geld terug een andere goede stijger te vinden?
Of is dit omdat je niet in de lange termijn van dit bedrijf gelooft?
Gewoon switchen naar een andere opportuniteit. Denk ook wel dat het een goede buy and hold kan zijn.

Ik vrees dat het gebrek aan kennis in die specifieke feiten je parten speelt.

- Die airlines waren op korte termijn compleet fucked, tenzij er snel een vaccin was. Ze bloedden cash als een rund.
- Bijkomend hadden ze tijdens covid gigantische hoeveelheden schulden en equity uitgegeven om het hoofd boven water te houden, waardoor hun intrinsieke waarde sterk daalde, ook al bleven de langetermijn vooruitzichten hetzelfde.
- nog bijkomend zouden de airlines overheidssteun moeten gebruiken, wat Buffett wilde vermijden als de pest, want reputatieschade.
Covid sloeg voor iedereen toe he, er waren nog legio bedrijven die hun inkomsten zagen opdrogen en voor wie het er somber uitzag. Voor de airlines was dit effect het zwaarste, maar je kon op lange termijn er wel van uitgaan dat vliegverkeer enkel ging blijven groeien. Dat die airlines een beperkte cash reserve hadden, was al geweten voor Covid startte.
Of zelf voor alles opdraaien, wat op zijn beurt de investeringscase opblies --> sell.

LUV en AAL staan zelfs gelijk of lager dan toen 5 jaar geleden.
En DAL en UAL staan ondertussen hoger, kwestie van tijd totdat die andere 2 volgen.
'Panic selling', ik heb geen idee waarover je het hebt.
Altijd blij je om iets bij te leren: panic selling betekent dat je koopt als de angst doorheen de markten heerst en iedereen schrik heeft en de boel crasht. Dat is historisch gezien net het moment dat je moet kopen, niet verkopen. Niet meedoen met de 'panic selling'.

In de OP staan enkele literaire referenties en startpunten voor beginnende beleggers, ga daar best eens door vooraleer je ermee start irl.
En ga niet blindelings op die posts van Gassy af hier.

Voila heb mijn cash in 2 schijven gedaan.
Kop was Nasdaq inc, munt was cash aanhouden.

2x kop dus alles in Nasdaq inc stock 😁

Laat het naast big tech en home depot ook ineens een officiële tip zijn. 😎
Ok even opslaan deze post.

Tegen 75% Oxy/ 25% Ubs op een termijn van 1 jaar, 1,5 en 2 jaar krijgen ze alle 3 kletsen.

Incoming binnen een jaar: 'maar Janus, waarom rakel je altijd die oude posts op, jij zaag' :biglaugh:

Twee jaar later

Home Depot vs 75% Oxy/ 25% Ubs :fingerguns: 1-0
Nasdaq inc vs 75% Oxy/ 25% Ubs :fingerguns: 2-0
Big tech (eender welk bedrijf :rofl:) vs 75% Oxy/ 25% Ubs :fingerguns: 3-0

giphy.gif

Twee jaar later

Home Depot vs 75% Oxy/ 25% Ubs :fingerguns: 1-0
Nasdaq inc vs 75% Oxy/ 25% Ubs :fingerguns: 2-0
Big tech (eender welk bedrijf :rofl:) vs 75% Oxy/ 25% Ubs :fingerguns: 3-0
Ik denk dat je onderstaande gemist hebt.

Waarom maak je trouwens een dubbelaccount aan?
Is dat:
1) om niet geassocieerd te worden met uw inhoudsloze posts van vroeger?
2) niet verboden volgens de regels van BG @TNTim ?
En ere wie ere toekomt:

@Lulplayer heeft de gentlemen's bet van 2 jaar geleden gewonnen!
De combo UBS/OXY deed het beduidend slechter dan big tech.

Ik was na de piek van eind 2021 helemaal niet opgewassen tegen een zo snelle terugkeer van een age of stupid, die sinds november naadloos overging in een age of full retard.
En niet alleen op beursvlak 😄

Het duizelingwekkende bedrag van 37 euro (jammer genoeg het maximum dat @Lulplayer wou inzetten) zal ik dan ook ootmoedig edoch met enig enthousiasme overhandigen aan de Kom op tegen Kanker actie van BeyondGaming!

Laatst bewerkt:
Ik was na de piek van eind 2021 helemaal niet opgewassen tegen een zo snelle terugkeer van een age of stupid, die sinds november naadloos overging in een age of full retard.
Age of stupid weet ik niet of de juiste benaming is voor stijgende beleggingen in tech bedrijven.
Eerder een "age of liquidity" met veel goedkoop geld dat massaal naar equities stroomt. Als belegger kan je net zo goed mee aan boord stappen op die trein, ipv achter te blijven imo.

Eerder een "age of liquidity" met veel goedkoop geld dat massaal naar equities stroomt. Als belegger kan je net zo goed mee aan boord stappen op die trein, ipv achter te blijven imo.
Als ik de investeringscase van de trein niet snap, blijf ik er van.

Liquiditeit of 'goedkoop geld' stromen voorspellen laat ik over aan genieën, ik ben maar een simpele mens.

Ouch EVS: last van lagere dollar, koers -8% :S
Hmmm die resultaten zijn normaal pas voor morgen? raar..
edit: Vrijdag hebben ze dus een update gegeven, ik heb dat dus volledig gemist. Ook raar om dat een paar dagen voor de resultaten de wereld in te sturen..

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan