Kleine Beursfeiten

Bessent : He did not rule out removing Chinese stocks from U.S. exchanges, saying that all options were on the table.

Gaan tanken gaat goedkoop worden.
Waar is de bodem...dit gaat Rusland ook stevig voelen die lage olieprijzen.

Apathisch? Het gaat wel degelijk over echt geld.. Het enige wat de beurs kan doen is crashen tot de bodem..

Maar waarom zou het end-game van vrijwillige economische pijn de bodem zijn. Waarom? Joepie, we alles staat op 0 en de wereld is naar de kloten ? Ik mag toch hopen dat er iemand Navarro (en Kennedy while there at it) onder de grond steekt voor ze alles naar de kloten helpen uit principe.

Bessent : He did not rule out removing Chinese stocks from U.S. exchanges, saying that all options were on the table.

"If China starts devaluing, then that is a tax on the rest of the world and everyone will have to keep raising their tariffs to offset the devaluation. So I would urge them not to do that and to come to the table,"

Alleen heeft 'niet iedereen' tarifs. Dus dat zal wel meevallen met dat verhogen van de tarieven.

Bessent lijkt me nu een verstandigere vent dan Navarro en Trump. Zou die echt geloven dat handelsbalans en tarieven op zich een end-game zijn, dat kan ik moeilijk geloven.

Ik kies toch nog steeds voor groot gedeelte voor PHAU en PHAG...
Als "veilige haven" in een bear omgeving is het nu wel handig, maar dan enkel als wat veiligheid tegen rendementsverlies. Bij een bull markt moet je voor veel winst niet bij goud zijn. In oktober had ook niemand dit nu zien aankomen, integendeel, Trump ging goed zijn voor de beurs :rofl:

Hoe zit dat met Warren Buffett: met zo een oorlogskas gaat men vroeg of laat toch eens handelen ... of omgekeerd: een hoop verkopen omdat alles toch nog eens -50% gaat vanaf vandaag.

Bessent lijkt me nu een verstandigere vent dan Navarro en Trump. Zou die echt geloven dat handelsbalans en tarieven op zich een end-game zijn, dat kan ik moeilijk geloven.
Neen toch?
Voor Bessent en de slimmere jongens in de administratie wordt gezegd dat de end game het volgende is:
op korte termijn $7T debt refinancing aan lagere interestvoet (momenteel zorgt de flight to safety echter nog niet voor lagere yields), en op langere termijn manufacturing voor strategische sectoren en producten on-shoren en een nieuwe wereldorde waarbij ze hun handelspartners ei zo na verplichten om economisch bijna volledig te ontkoppelen van China in ruil voor toegang tot de US consumer markt en militaire bescherming.

Anderzijds hoor je Navarro en Trump praten over volledige onshoring naar de VS, inlcusief zaken zoals Iphone-productie en schoenfabrieken, wat een heel andere (en nog veel dommere) insteek is.

Dus wie zal het zeggen...

Ook dat staat letterlijk in de executieve order van Trump van in Februari al dus hij kan hij dat niet outrulen nee

"If China starts devaluing, then that is a tax on the rest of the world and everyone will have to keep raising their tariffs to offset the devaluation. So I would urge them not to do that and to come to the table,"

Alleen heeft 'niet iedereen' tarifs. Dus dat zal wel meevallen met dat verhogen van de tarieven.

Heel die trump kliek is sidelined, wat de economie doet zal heel hun worst wezen, ze proberen maximaal te profiteren van de dommigheid van de president om alles de dieperik in te jagen. Op de dag dat ze opnieuw willen instappen, zullen ze op zijn ego inspelen door te stellen dat hij de overwinning behaald heeft en dat hij weer kan gaan milderen.

Het is ver gekomen dat China van alle landen nog de meest respectabele houding aanneemt tov US. Met de onophoudelijke stroom aan absolute dogshit (tot zelfs hoogverraad) die uit dat Witte huis komt zou je verwachten dat bondgenoten zich enigszins verenigen en duidelijk maken dat dit onacceptabel gedrag is. Nee hoor, ze vallen over mekaar om op handen en knieën naar Washington te kruipen en zonder enige garantie op succes die oude zak af te zuigen tot hij stop zegt.

Go Xi? :oink:

Zo forceer je wel een situatie waar je bijna niet anders kan dan rond de tafel te gaan zitten. 50% tarieven kunnen lang in stand blijven, >100% wordt al moeilijker.

Ivm de beurs: (tijdelijke) bodem van zodra de indexen niet meer reageren op verdere escalaties? Daar zitten we voorlopig nog niet aan, al valt de reactie pre-market nog mee.

Ik zou er mijn geld niet op inzetten. De meeste landen hebben 0 leverage en zullen wel krabbelen voor een deal.

China heeft een bijzonder hoge pijngrens, een economie die voorbereid was op 60% tariffs en 0 verantwoording af te leggen aan enige interne protesten. Ik zie de US het nog eerder afleggen dan China.

Ja China kan dit jaren vol houden, meeste andere landen zullen de pijn al serieus voelen na enkele maanden.

Maar vergis je niet, U.S. zal dit ook al snel voelen... of het Trump kan schelen dat is iets anders.

Het is ver gekomen dat China van alle landen nog de meest respectabele houding aanneemt tov US. Met de onophoudelijke stroom aan absolute dogshit (tot zelfs hoogverraad) die uit dat Witte huis komt zou je verwachten dat bondgenoten zich enigszins verenigen en duidelijk maken dat dit onacceptabel gedrag is. Nee hoor, ze vallen over mekaar om op handen en knieën naar Washington te kruipen en zonder enige garantie op succes die oude zak af te zuigen tot hij stop zegt.

Go Xi? :oink:

Er zijn maar een beperkt aantal hefbomen voor de VS natuurlijk: hoge schuldfinanciering, hoge inflatie, mss een paar sectoren echt gaan viseren (ik denk aan Apple VS China bvb.), ... olieprijs van 40 dollar zou ook geen deugd doen.

Dus in theorie kan je wel stellen dat de meeste zullen kruipen, smeken en de voeten van Trump kussen

IWDA stond gisteren nog op 89 dus toch nog altijd in het rood. Je moet vergelijken met de close van de vorige dag hé :)

De US beurzen staan wel lichtjes groen nu maar dat wilt ook niet zo veel zeggen denk ik.

Voor degenen die toch wat positiefs willen zien:

De bears lachen met "this time is different" wanneer bulls de risico's niet zien in een euforische markt. Geldt dat ook omgekeerd? Want een bear nu zal ongetwijfeld zeggen "this time is different". :thinking:

In bovenstaande zien we:
- Black Monday
- Dot Com Bubbel
- GFC
- Sovereign Debt Crisis
- COVID Crisis
- Trump tariffs

Laatst bewerkt:

De bears lachen met "this time is different" wanneer bulls de risico's niet zien in een euforische markt. Geldt dat ook omgekeerd? Want een bear nu zal ongetwijfeld zeggen "this time is different". :thinking:

In bovenstaande zien we:
- Black Monday
- Dot Com Bubbel
- GFC
- Sovereign Debt Crisis
- COVID Crisis
Inderdaad. Aan BILL zie ik dat we nabij een (tijdelijke?) bodem zitten.

In bovenstaande zien we:
- Black Monday
- Dot Com Bubbel
- GFC
- Sovereign Debt Crisis
- COVID Crisis

Voor een gemiddeld Vlaams gezin wil dat dus zeggen: Puur statistisch gezien moet je dus je huis/wagen en overige bezittingen vandaag verkopen en op de beurs zetten, 5 jaar gaan stempelen en klaar in feite.

Terug
Bovenaan