Kippen houden

De kippen blijven ons gezin domineren, met een boeiende onderneming eigenlijk. We hebben al veel meegemaakt de pestende kip, de rebelse kip die zichzelf verwond had aan het oog. De pestende kip heb ik een weekje op afzondering gezet. Vandaag helaas was de wite kip een beetje ziekjes. Ze at helaas te weinig of niets meer en legde geen eitjes meer dus had ik ze even apart gezet. De brave grootmoeder had dan maar express wat rijst teveel gemaakt zodat ze hopelijk toch wat kon eten; en jawel het beestje er vandaag toch terug bovenop. Ik zeg het, nog géén moment spijt gehad van onze kippetjes.

Het enige wat wel jammer is dat ze mekaar eieren soms kapot prikken met hun snavel.
 
Hoe hoog kunnen kippen vliegen ? Mijn ene kip zit nu op een stok van 2 meter hoogte , ze zitten eigl in een grote voliere die bedekt is , geen idee hoe ze daar op geraakt is , maar kvraag me af of die er vanzelf nog af kan , al geprobeert ma wil voorlopig niet lossen .

Het gaat om een hollandse kuifhoen
Hangt ook sterk af van het ras. Mijn goudbrakels sprongen gewoon bijna 2 m hoog . Mijn huidige kippen (Tiense vechters) geraken niet over een meter, maar die wegen dan ook bijna 5 kg.
Krielen vliegen nog een pak hoger, maar dat zijn eigenlijk grote kwartels, en geen kippen :cool:
 
Hangt ook sterk af van het ras. Mijn goudbrakels sprongen gewoon bijna 2 m hoog . Mijn huidige kippen (Tiense vechters) geraken niet over een meter, maar die wegen dan ook bijna 5 kg.
Krielen vliegen nog een pak hoger, maar dat zijn eigenlijk grote kwartels, en geen kippen :cool:
de mijne kunnen dus blijkbaar 2meter :p kuifhoens
 
Ik zit hier met een pluimvee-gerelateerde vraag...

We hebben zelf geen kippen, maar sedert een aantal dagen hebben we hier in de tuin een 'zwerfkip'. In de buurt lijkt er niemand een kip te missen.

Wat doe ik nu best? Moet ik dat beestje eten geven? Ik wil niet dat het diertje de hongerdood sterft, maar we hebben zelf niet echt de plaats/tijd om kippen te houden.
 
Ik zit hier met een pluimvee-gerelateerde vraag...

We hebben zelf geen kippen, maar sedert een aantal dagen hebben we hier in de tuin een 'zwerfkip'. In de buurt lijkt er niemand een kip te missen.

Wat doe ik nu best? Moet ik dat beestje eten geven? Ik wil niet dat het diertje de hongerdood sterft, maar we hebben zelf niet echt de plaats/tijd om kippen te houden.
Die kunnen perfect voor zichzelf zorgen hoor :p enkel als het gigantisch zou sneeuwen ofzo komen ze misschien in de problemen (zoals alle vogels). Als het niet stoort laat ze gewoon in de tuin rondlopen, anders moet je eens kijken waar je ze kwijt zou kunnen.
 
Die kunnen perfect voor zichzelf zorgen hoor :p enkel als het gigantisch zou sneeuwen ofzo komen ze misschien in de problemen (zoals alle vogels). Als het niet stoort laat ze gewoon in de tuin rondlopen, anders moet je eens kijken waar je ze kwijt zou kunnen.
Hou er misschien wel rekening mee dat als je gras hebt dat wat zal uitgegraven worden.
Onze kippen hier kunnen bijna evengoed "loopgrachten" graven als de Duitsers :unsure:
 
Hou er misschien wel rekening mee dat als je gras hebt dat wat zal uitgegraven worden.
Onze kippen hier kunnen bijna evengoed "loopgrachten" graven als de Duitsers :unsure:
Tgoh, als het 1 kip is zal het wel meevallen denkik als die tuin geen 5 vierkante meter is. We hebben der bij mijn ouders een tiental gewoon rondlopen maar dat zie je niet tbh, die hebben ruimte genoeg.
 
Terug
Bovenaan