Kerbal Space Program

Sim PC PS5 PS4 XBOX Kerbal Space Program

dunno

Active member
kerbal.png


release: 27 april 2015
genre: sim
dev: Squad

Ontwerp je eigen raket.

In Kerbal Space Program, take charge of the space program for the alien race known as the Kerbals. You have access to an array of parts to assemble fully-functional spacecraft that flies (or doesn’t) based on realistic aerodynamic and orbital physics. Launch your Kerbal crew into orbit and beyond (while keeping them alive) to explore moons and planets in the Kerbol solar system, constructing bases and space stations to expand the reach of your expedition.

Kerbal Space Program features three gameplay modes. In Science Mode, perform space experiments to unlock new technology and advance the knowledge of Kerbalkind. In Career Mode, oversee every aspect of the space program, including construction, strategy, funding, upgrades, and more. In Sandbox, you are free to build any spacecraft you can think of, with all parts and technology in the game.

 
Hoi allen,


Zijn er nog liefhebbers van deze space simulator? Ruimtevaartuigen in mekaar knutselen en onbekende planeten verkennen?
Welke mods gebruiken jullie? Wat hebben jullie bereikt?
 
Ooit een begonnen maar ik bakte er niets van.
Moet wel een heel leuk spel zijn eenmaal je er meer tijd in investeert


 
Ik denk dat er een vervolg binnenkort ging uitkomen.

KSP heb ik ook gespeeld, maar het is één van de moeilijkste spellen die ik ooit gespeeld heb, eigenlijk zeg maar gerust hét moeilijkste spel. Misschien een sandbox voor wiskundigen en fysici en daar ben ik geen held in. Zoals hierboven gezegd, als je er veel tijd in steekt moet het echt een tof spel zijn, maar het vereist wat kennis en heel veel tutorials/guides enzovoort lezen, om iets meer te kunnen doen dan enkel de atmosfeer te verlaten en een baan rondom de Aarde te maken.

Maar soms liep het fout

BE366FEAF89FDC809960ADDD0BD37C7A41B75E4D


En dan gebeuren zulke dingen.

Een baan om de Aarde, dat is me gelukt. De Maan bereiken volgens mij niet.
 
Nog redelijk wat gespeeld in early access, zelf kunnen naar mun vliegen en landen en terug naar de aarde geraakt
 
Naar Mun vliegen, landen en terug is niet zo moeilijk. Gewoon zorgen dat je 2-3 stages hebt en pakweg 7000-8000 Delta-V (Δv).

Deze week wat contracten gedaan en meermaals 2 ruimtetoeristen op Mun gezet en teruggevlogen. Jammer genoeg lieten Jebediah en 2 toeristen hierbij wel het leven.

Momenteel speel ik een carrière op hard mode. Ik kan niet herladen reloads, dus planning en uitvoering moeten goed zijn. Veiligheidshalve ga ik mij nu meer focussen op remote controlled.

Gepland: rendez-vous en docking oefenen, geostationaire satellieten plaatsen en een intercept met Minmus is mijn huidige carrière.

Op Minmus ben ik in het verleden ook al geland. Je hebt ongeveer evenveel Delta-V nodig en landen is veel makkelijker op Minmus, maar een interceptie krijgen is wat moeilijker o.w.v. de afstand en inclinatie.

Ik probeer eerstdaags wat screen op te laden van mijn munraket en lander.
 
Laatst bewerkt:
Mijn huidige Mun build: deze landt met gemak 1 persoon op Mun en brengt hem (meestal) veilig terug.

HvORVGV.png
 
Laatst bewerkt:
Valentina deed vandaag een fly-by bij Minmus en is nu een 2 sterren piloot.

GUFd9X4.png


Eerstdaags proberen een rendez-vous te oefenen door een kerbal in een baan rond Kerbin te redden en bovendien wil ik eens een scientist en engineer meenemen om te zien of ik op een efficiëntere manier aan science kan geraken.
 
van die reddingsmissies aanvaard ge er best een hoop tegelijk, aangezien ge ze met minimale koersveranderingen (weinig brandstofverbruik) meerdere in 1 trip kunt redden. Kzou aanraden van een paar zetels in een cargomodule te zetten voor minimaal gewicht.

probeer niet van via EVA in low orbit te geraken om met parachute te landen want dan zulde gewoon opbranden :unsure:
 
Ik heb zelf KSP veel gespeeld als demo. Eigenlijk voor de beperkte materialen die je daar in hebt nog toffe dingen gedaan, zoals een reddingsmissie omdat Jeb in orbit gestrand was.

Dan heb ik de full game gekocht, en bijna niet gespeeld. Zéér moeilijk spel om echt goed in te worden. Ik heb vroeger nog veel naar Scoot Manley zijn video's gekeken ook, waarin hij ruimtestations maakte enz.
 
Terug
Bovenaan