Hoe lang doet je kat dit al?
Ik heb een kat die dit ook hardnekkig deed tot ze er uiteindelijk mee gestopt is. Wij zijn steeds kordaat opgetreden en ze kent (alle vier kennen ze) het woorde 'nee'.
Het helpt ook om je kat iets anders aan te bieden om te doen. ik beloonde de kat ook steeds als ze luisterde.
Een plantenspuit of straffen is eigenlijk geen goed idee. Je loopt het risico dat je kat jou begint te associƫren met de plantenspuit inplaats van de plant met de plantenspuit. Hier vind je over de zonen onzin van straffen:
https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl/aanschaf-en-opvoeding/een-kat-straffen/
Wat doet strafmet een kat? Straf en beloning āMijn kat moet wel weten dat hij dat niet magā, hoor ik vaak eigenaren zeggen. Mensen vinden dat je een kat kunt corrigeren door hem straf te geven als hij dingen doet die de eigenaar niet wil. Maar wat doet straf eigenlijk met een kat? En kunnen ā¦...
katenmens.nl
Als je het echt niet geleerd krijgt aan je kat zal je advies kunnen vragen aan een therapeut, je planten buiten bereikoeten zetten of kiezen.
Als je kat eet van planten, wees wel voorzichtig dat je niet iets koopt dat de kat serieus ziek kan maken of zelfs dodelijk is.