Katten

Heb jij een kat?

• Totaal aantal stemmers
    262
Ik koop meestal Purina Gourmet Perle.
Maar dat zijn inderdaad zakjes.

36 euro voor 96 zakjes :) Wat dan komt op minder dan 0,4 euro per zakje, en in de supermarkt is dat toch al snel 0.7 euro per zakje of meer zelfs
Ik heb die ook al gekocht, en mijn kat eet dat ook graag, maar ik vind die zakjes een gepruts. Maar als die toevallig in afslag staan dan koop ik die ook.

Laatst bewerkt:

36 euro voor 96 zakjes :) Wat dan komt op minder dan 0,4 euro per zakje, en in de supermarkt is dat toch al snel 0.7 euro per zakje of meer zelfs
Ik heb die ook al gekocht, en mijn kat eet dat ook graag, maar ik vind die zakjes een gepruts. Maar als die toevallig in afslag staan dan koop ik die ook.
Ik koop ze momenteel via zooplus. Ik heb over laatst 66,55€ betaald voor 180 zakjes (Promo + ik heb daar nog extra korting van 3%). Ik koop nooit Purina in de supermarkt. Dat is in verhouding daar enorm duur (vind ik).

Id zooplus is goed. Veel promoacties en als je er voldoende veel koopt kan je ook zo'n spaarplan aangaan (3% korting over 3 jaar).

Laatst bewerkt:
Het is hier weer bijna tijd om de kerstboom te zetten. Ik vraag mij af: hoe zorgen jullie dat jullie kat(ten) uit de kerstboom blijft?
Ik betwijfel zelfs dat citronella of een citroen onder de kerstboom leggen zal veel effect hebben.

Misschien zo'n kattenwerende mat rond de kerstboom leggen:

Maar dan mag hij er ook niet vanaf de zetel / tafel / kast kunnen in springen.

Wij gebruiken voor de plekjes waar de katten niet mogen komen "Keep Off" van Beaphar.
Dit is het enige wat bij ons werkt.
In Nederland wordt dat bijna overal verkocht, maar in België nog niet tegengekomen.

Peper wordt opgelikt, sinaasappelschillen werken ook niet. (normaal beginnen katten daarvan te kokhalzen, maar de onze niet)
Bij onze vorige kat hielp het om onopgemerkt even te spuiten met een plantenspuit.
Dat ze de link legt: als ik hier kom, wordt ik nat.

Nu is 1 van onze 2 een waterrat dus dat heeft een tegenovergesteld effect😂

Die spray wordt echt vermeden, paar dagen op de plek spuiten.
Wanneer ze proberen, keren ze direct terug.
Na een paar dagen proberen ze zelfs niet meer en gaan ze er met een boogje rond.

@Guglielmo

Moest je interesse hebben in de Feringa, ik heb nog een kortingscode van 10% die nog geldig is tot 5 december.
Bedankt, ik heb uiteindelijk voor Purina Gourmet GOLD gekozen voor opvangteam (is vaak 1 of 2 katten per gezin, dus daar is single-serve perfect) en dan de tip hierboven voor WHISKAS uit Duitsland gevolgd als donatie voor straatteam. 400g is ook wel ideaal voor hen denk ik - 1 blik van 400g is iig een pak minder werk dan 5 blikken van 85g.

Ik had een veronderstelling dat dierenwinkels in de EU enkel in hun eigen land willen verzenden, maar blijkbaar valt dat nog mee, en daarmee heb ik dan toch nog een groot volume voor relatief weinig geld kunnen bestellen, maar nog steeds van een bekend merk dat een zekere reputatie te houden heeft.

Ik heb je links van Feringa wel gebookmarkt voor de volgende donatie - het is sowieso goed om een alternatief voor handen te hebben want zoveel keuze is er uiteindelijk nog altijd niet.

Ondertussen reeds gedoneerd en ze waren enorm tevreden ermee. Met alles waren ze tevreden, maar ze waren in het bijzonder tevreden met de 400g blikken want dat konden ze echt wel meteen gebruiken voor de straatkatten.

Heb ondertussen ook gezien dat die 400g Whiskas blikken gewoon in Delhaize staan (en wss ook andere supermarkten dan) - wel helemaal onderaan in het rek dus ik zal er vroeger misschien over gekeken hebben - dus zo'n probleem is beschikbaarheid van dat formaat dan toch niet. Maar het ging wel veel duurder geweest zijn als ik het in Delhaize gekocht had, dus wel tevreden met de link van hierboven dat ik het daar gekocht heb.

Ik heb naast het natvoer ook kibbles gedoneerd - en net als Felix in blikformaat heeft ook daar Purina beslist om het ideale donatiemerk - Cat Chow - onbeschikbaar te maken bij ons, althans volgens de uitbater van de lokale dierenvoedingswinkel. Maar ook dit is online te vinden in de buurlanden. Mental note dat ik dat volgend jaar online bestel, want Friskies kat kibbles hadden ze ook niet dus ik moest in allerijl nog een (duurder) alternatief kopen in de winkel.

Ondertussen reeds gedoneerd en ze waren enorm tevreden ermee. Met alles waren ze tevreden, maar ze waren in het bijzonder tevreden met de 400g blikken want dat konden ze echt wel meteen gebruiken voor de straatkatten.

Heb ondertussen ook gezien dat die 400g Whiskas blikken gewoon in Delhaize staan (en wss ook andere supermarkten dan) - wel helemaal onderaan in het rek dus ik zal er vroeger misschien over gekeken hebben - dus zo'n probleem is beschikbaarheid van dat formaat dan toch niet. Maar het ging wel veel duurder geweest zijn als ik het in Delhaize gekocht had, dus wel tevreden met de link van hierboven dat ik het daar gekocht heb.

Winkels zoals Colruyt, Aldi en Lidl hebben ook hun eigen merk van 400 gram blikken met natvoer, vaak goedkoper. Ik ga er vanuit dat Whiskas dan net iets beter is maar ik kan daar helemaal verkeerd in zijn.

Winkels zoals Colruyt, Aldi en Lidl hebben ook hun eigen merk van 400 gram blikken met natvoer, vaak goedkoper. Ik ga er vanuit dat Whiskas dan net iets beter is maar ik kan daar helemaal verkeerd in zijn.
Allemaal voeder van lagere kwaliteit. Kan voor even maar op langere termijn zou ik het toch niet aanraden.

We zitten sinds kort met een nieuw kitten in huis. Zeer aanhankelijk, speels, actief enz….
Alleen: zeer kieskeurige eter.

Tips om dat beestje voorzichtig richting droogvoer te krijgen? En enkele tips voor speeltjes enz zijn ook welkom. Er zit veel te veel energie in dat klein spook

We zitten sinds kort met een nieuw kitten in huis. Zeer aanhankelijk, speels, actief enz….
Alleen: zeer kieskeurige eter.

Tips om dat beestje voorzichtig richting droogvoer te krijgen? En enkele tips voor speeltjes enz zijn ook welkom. Er zit veel te veel energie in dat klein spook
Je kan bij bvb. Riverwood een kittenpakket bestellen. Daar zit natvoer en droogvoer bij. Zijn ook kleinere korrels dat makkelijker zijn om te eten.

Vooral voor kittens moet je zeker afwisselen van droogvoer, zodat ze alle smaken leren kennen.

Hebben wij toen ook gedaan. Vooral dat natvoer was erg gewild (is vooral op basis van tonijn, zonder additieven).

Laatst bewerkt:
Je kan bij bvb. Riverwood een kittenpakket bestellen. Daar zit natvoer en droogvoer bij. Zijn ook kleinere korrels dat makkelijker zijn om te eten.

Vooral voor kittens moet je zeker afwisselen van droogvoer, zodat ze alle smaken leren kennen.

Hebben wij toen ook gedaan. Vooral dat natvoer was erg gewild (is vooral op basis van tonijn, zonder additieven).
Wij hebben sinds begin december ook een kitten en geven enkel droogvoer (Royal Canin). Ze heeft wel wat last van diarree, dus we zijn wat op zoek naar geschiktere korrels voor haar.

Wij hebben sinds begin december ook een kitten en geven enkel droogvoer (Royal Canin). Ze heeft wel wat last van diarree, dus we zijn wat op zoek naar geschiktere korrels voor haar.
Kan zijn dat de kitten misschien een allergie heeft aan het eiwit dat in de korrels zit dat je geeft. De onze is allergisch aan kipeiwit. Krijgt nu enkel als test viseiwit en heeft geen diaree meer.

In het begin kreeg hij altijd Opti-life kitten korrels. Bij Versele-Laga kan je normaal ook een Kittenpakket aanvragen, krijg je gratis opgestuurd. Enkel verzendkosten, dacht ik.
Bvb:

Enkel droogvoer is not done!
Ieder doet ermee wat je wilt maar wees er je dan ook van bewust dat dat geen ideale voeding is voor een kat.

Terug
Bovenaan