als jullie dagelijks kattenbakken willen kuisen is dat uw zaak. ik heb een tuin, en die moet gebruikt worden. ik word geen slaaf van m'n huisdieren
Neem dan geen huisdier.
Huisdieren zijn compleet afhankelijk van hun eigenaar. Het is jouw verantwoordelijkheid om ze zo goed mogelijk te verzorgen en je leven/woning/whatever aan te passen aan jouw huisdier. Jij hebt gekozen voor de kat in huis te namen. De kat heeft jou nooit gekozen.
Dieren ruw behandelen, waaronder een tij geven valt, is dierenmishandeling. Als jij een beestje van ocharme een paar kilogram niet kan opvoeden zonder (fysieke) straffen dan moet je dringend bijleren over het gedrag van katten of gewoon geen dier nemen.
De tijd dat we andere levende wezens hardhandig behandelen is gelukkig gedaan. We zijn slimmer geworden dan dat.

.
onze zetel valt opzich nog wel mee. Maar ik heb in het voorjaar een relax gekocht ook uit daim en daar hebben ze ook al aan gezeten. Ach ja. Het is ook hun thuis en hun meubels.
. Als ik dat niet doe zit ze te zagen naar mij op bij haar te komen zitten. Niet mijn man, maar specifiek ik.