Katten

Heb jij een kat?

• Totaal aantal stemmers
    262
een kitten in huis genomen. (na het sterfgeval van mijn vorige poes).

Dus deze nu in huis genomen (3 maand oud), met mijn andere kat van 1 jaar.

zalig om die andere kat te zien openbloeien. Na 2 dagen al meteen dikke vriendjes en hele dag spelen. (wat bij mijn vorige kat niet lukte omdat die al 10 jaar oud ofzo was).

nu 2 relatief jonge diertjes samen, het is een plezier om naar te kijken!
ik ben terug blij, ons gezin is compleet

de kitten is nu , na 4 maand, eindelijk het kattenpoortje gewoon,

ik dacht nu zijn we er door. ze kan nu naar buiten om toilet te doen.. want kattenbak zetten wij niet. En onze volwassene kat zal het wel tonen hoe het moet.

Dus ze mocht al enkele dagen binnen slapen.
Gisteren toch thuis gekomen, en 3 pis plekken op mijn bed gevonden. erg teleurgesteld natuurlijk. Bij de laatste plas, heb ik haar nog net kunnen betrappen.

Ik heb ze er nu met haar snoet in gewreven, en paar tikken op haar hoofd, en buiten gestoken, kwestie van duidelijk te maken dat ze dit niet meer mag doen.

Hopelijk stopt ze dit nu. ze kan 24/7 naar buiten wanneer ze wil. Maar omdat het gisteren regende, vertikte ze het opeens of wat?
Ik hoop dat ze nu geleerd is. ik zal het proces herhalen tot ze het niet meer doet.

de kitten is nu , na 4 maand, eindelijk het kattenpoortje gewoon,

ik dacht nu zijn we er door. ze kan nu naar buiten om toilet te doen.. want kattenbak zetten wij niet. En onze volwassene kat zal het wel tonen hoe het moet.

Dus ze mocht al enkele dagen binnen slapen.
Gisteren toch thuis gekomen, en 3 pis plekken op mijn bed gevonden. erg teleurgesteld natuurlijk. Bij de laatste plas, heb ik haar nog net kunnen betrappen.

Ik heb ze er nu met haar snoet in gewreven, en paar tikken op haar hoofd, en buiten gestoken, kwestie van duidelijk te maken dat ze dit niet meer mag doen.

Hopelijk stopt ze dit nu. ze kan 24/7 naar buiten wanneer ze wil. Maar omdat het gisteren regende, vertikte ze het opeens of wat?
Ik hoop dat ze nu geleerd is. ik zal het proces herhalen tot ze het niet meer doet.
Tja als je geen zaken voorziet voor uw kat moet je niet verschieten natuurlijk

Tja als je geen zaken voorziet voor uw kat moet je niet verschieten natuurlijk
Niet zeveren hé. kattenpoort en een best grote achtertuin en zelfs nog een stuk voortuin. overal aarde en bloemperken waar ze mag haar ding doen.
En bij al mijn vorige katten is het wel gelukt. is gewoon kwestie van geduld en opvoeding.

No offence maar een kat is geen hond. Een kat kent het concept van straffen niet. Hiermee loop je het risico dat ze andere ongewenste gedragingen kan krijgen.

No offence maar een kat is geen hond. Een kat kent het concept van straffen niet. Hiermee loop je het risico dat ze andere ongewenste gedragingen kan krijgen.

we zien wel...

in het begin ging ze bijvoorbeeld kakken in mijn papiermand in de garage.
toen we haar daarop betrapten toen ze het net weer ging doen, hebben we haar vast gegrepen en buiten in de aarde gezet.

sindsdien heeft ze dat toch al niet meer gedaan.

dus laat ons afwachten...

we zien wel...

toen we haar daarop betrapten toen ze het net weer ging doen, hebben we haar vast gegrepen en buiten in de aarde gezet.

maar daar heb je ze geen tikken gegeven of er haar met haar neus ingeduwd ;-)

we zien wel...

Dat is niet straffen.
Een ongewenst gedrag afleren werkt best door een ander alternatief aan te bieden dat wel mag, in dit geval ze dus buiten in de aarde zetten.

Amaai ik heb compasie met de kat van Trump

Ik ga straks zijn toilet gaan afbreken en dan mag hij in den hof gaan kakken in weer en wind

Waarom hebt gij huisdieren als ge der niet deftig voor wil zorgen? Wat is er mis met een kattenbak?

Ik heb er drie op een appartement van 100m2. Tis een kleine moeite om die dagelijks proper te maken zodat mijn beestjes op een proper toilet naar hun keuze kunnen gaan.

Khoop dat ze u ook tikken op uw hoofd geven als gij ongewenst gedrag vertoond.

Wij hebben 2 katten en hebben geen kattenbak binnen, die gaan gewoon buiten wanneer ze buiten zitten en anders komen ze wel janken aan de achterdeur. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om die enkele tikken te geven als ze hun behoefte toch ergens binnen zouden doen

Een kat straffen zoals met haar neus in de plas duwen is geen oplossing. Zet gewoon een kattenbak. Dat moet niet veel kosten, bij mij is dat een bak van nog geen 10 euro van de Aveve.
Een kat snapt dat niet als ge die gaat straffen nadat de daad al gebeurd is.

Dan moet je opruimen. Snoet er in duwen als straf was dacht ik toch al decennia achterhaald. "Paar tikken op de kop gegeven" lees ik ook, dierenmishandeling noem ik dat.
Iedereen kreeg dat vroeger in de klas en thuis ook hoor. ik noem dat pedagogische opvoeding.

en ik spreek het tegen dat katten dat niet aan kunnen leren ! mijn vorige katten allemaal zo op die manier opgeleerd, allemaal is het goed gekomen.
en zie , met die kak is het ook niet meer voorgevallen.

Dus ik weet wel wat ik doe, mijn oude pedagogie WERKT.

als jullie dagelijks kattenbakken willen kuisen is dat uw zaak. ik heb een tuin, en die moet gebruikt worden. ik word geen slaaf van m'n huisdieren.

Laatst bewerkt:
Tuurlijk kan je katten zaken aanleren maar niet door ze tikken te geven of iets dergelijks.

We zitten hier precies terug in de jaren stillekes :unsure:
lach maar... binnen enkele dagen gaat ze net zoals alle andere katten die ik heb opgeleerd, mooi naar buiten voor toilet.

terwijl iedereen hier dagelijks zit kattenbakken te kuisen. wie is dan de slimste en de gemakkelijkste ? ....
maar geef maar af ja op een forum. ik zal binnenkort op mijn gemak zijn.

en die pedagogische tik bespreek je maar in een aparte thread wat mij betreft mag die zeker nog overeind blijven, ook bij kinderen. zo leren ze het best. geef mij gerust maar uw "jaren stillekes" terug.

En nu hou ik er mee op. /Trump out.

lach maar... binnen enkele dagen gaat ze net zoals alle andere katten die ik heb opgeleerd, mooi naar buiten voor toilet.

terwijl iedereen hier dagelijks zit kattenbakken te kuisen. wie is dan de slimste en de gemakkelijkste :D
maar geef maar af ja op een forum. ik zal binnenkort de gemakkelijkste zijn.
Mocht je mijn eerdere post gemist hebben, mijn 2 katten gaan ook gewoon buiten.

En de oplossing die je gedaan hebt met die kak in de gazettenmand (of wat het ook was) nl ze buiten in de aarde zetten wanneer ze het wou doen, is de oplossing. Geen tikken uitdelen of neus induwen of gelijk wat. Wel tonen wat ze moet doen ipv hardhandig op te treden

Terug
Bovenaan