Katten

Heb jij een kat?

• Totaal aantal stemmers
    262
Filou heeft ondertussen op de loopband gestaan. De voetjes in het water zijn beperkt gehouden om hem te laten wennen, maar hij deed het wel.
Daarna heeft hij nog flink gestapt op een droge band.
Alles wel met het nodige gemiauw om zijn ongenoegen te laten blijken.

Thuis was er twijfel of hij niet kan of niet wil springen. Die bak was toch wel rond een meter hoog en 2 keer hing hij plots over de rand. Dus we hebben nu ook zekerheid dat hij het wel degelijk kan.

Hier iemand die zo'n automatische kattenbak heeft? Tevreden van?
ik heb een petkit automatische kattenbak die door drie katten gebruikt wordt, heel content van maar wij hebben het uitgezet dat hij hem meteen na iedere keer schoonmaakt, want dat verspilde vrij veel litter. We doen nu 1 of 2 keer per dag via knopje in de app.

Hier iemand die zo'n automatische kattenbak heeft? Tevreden van?
Wij hebben deze https://zedar.eu/product/automatisc...ghzDNjA4-KHP0hW1-yHRhl8BKugcR7ghoCn8cQAvD_BwE
We zijn er tevreden van, enkel net groot genoeg voor onze britse kortharen. Voor grotere katten is die te klein.

Volgens kenissen die er al verschillende hebben gebruikt is de litterrobot 1 van de betere, maar is ook 1 van de duurdere. Moest onze het begeven zouden we overwegen om daarnaar over te stappen.

Volgens kenissen die er al verschillende hebben gebruikt is de litterrobot 1 van de betere, maar is ook 1 van de duurdere. Moest onze het begeven zouden we overwegen om daarnaar over te stappen.
Holy shit. Ik kende het merk niet maar, inderdaad, niet goedkoop.

Hij weet precies nog niet echt wat hij ervan moet denken 😅
1000012205.jpg

Dat was ook mijn eerste gedacht.

“Ready for take-off in 5…” 🚀

Vandaag met die van mij voor de zekerheid toch maar naar de dierenarts geweest, voor een controle van haar heup. Zondag was ze enorm aan het manken en kon ze amper op één kant blijven liggen. De rechterkant is 5 jaar geleden geopereerd dus ik dacht dat het nu zover was dat de linkerkant ook moest geopereerd worden, maar gisteren was het eigenlijk al een pak beter. Ik vermoed dat ze zich misschien gewoon bezeerd heeft bij een hoge sprong ofzo.

Laatst bewerkt:
Filou zijn tweede operatie wordt nog een aantal maanden uitgesteld. Hij komt van 10kg en weegt er nu nog maar 7. Hij is echt vel over been. Dus we gaan hem eerst laten aansterken.

Hij heeft een aantal sessies kine gehad, vooral elektroden en dat heeft hem enorm goed gedaan. Ook een paar sessies op de loopband in het water om de spieren te stimuleren. Het was niet met volle enthousiasme, maar hij heeft het toch maar gedaan en zijn ongenoegen daarbij vooral verbaal geuit. Voor een ket blijkbaar zeldzaam dat het lukt, dus we weten nu zeker dat echt wel nen dweil is.

Ik ben wel benieuwd hoe groot die van ons eigenlijk gaat worden.
Hij is nu 6 maanden, maar ik vind hem eigenlijk echt klein. Hij weegt momenteel 3,2kg.

Mensen die eventueel nog foto's hebben van hun Britse op de leeftijd van 6 maanden dat ik eens kan vergelijken? :D

Hij is nu 6 maanden, maar ik vind hem eigenlijk echt klein. Hij weegt momenteel 3,2kg.

Mensen die eventueel nog foto's hebben van hun Britse op de leeftijd van 6 maanden dat ik eens kan vergelijken? :D
Kater of kattin?

Ik weet niet meer hoeveel onze kater woog op 6 maand. Nu is hij iets ouder dan 3 jaar en weegt hij 6kg.

Hij komt van 10kg en weegt er nu nog maar 7. Hij is echt vel over been.

7 kilo en vel over been?

Mijn kat die 6 maand terug geopereed werd en tumor verwijderd, is helaas terug erg slecht.
Amper 2,3 kilo weegt ze nog, waarvan ik schat nog eens een 300 gram kankertumor die terug is gekomen. (lever zit gezwollen, waar dus eerst de kanker zat, en toen verwijderd was).

Dus ja, ik zie het somber in. Ze eet nog amper.
Maar haar poten zijn dus vel over been, ik voel niets van vlees of spieren meer daar.

Enige positieve is dat ik niet merk dat ze pijn heeft.
Maar ze verzwakt wel ...

Ik vrees dat onze laatste weken zijn ingegaan. Van zodra ik merk dat ze pijn heeft, laat ik ze inslapen. Hopelijk herpakt ze zich, maar ik vrees er voor.

Begin deze maand zijn we verhuisd en de katten zijn helemaal gesetteld. In de lente gaan we een van onze balkons helemaal catproof maken zodat ze buiten kunnen zitten.

Het balkon is groot genoeg om misschien wat klim mogelijkheden te voorzien maar dat moeten we nog eens goed bekijken.

We hebben ook een vliegendeur met kattenluik geïnstalleerd maar de gewone duur naar het balkon heeft dus geen luik. Ik ben benieuwd hoe snel ik het ga beu zijn dat ze constant vragen om naar binnen en buiten te gaan 😅

Kunt dat moeilijk voorspellen. Wij dachten dat Filou een kleintje ging zijn als we hem kochten. Die zat onder alle curves voor zijn ras. En dan was die een jaar en woog die plots 8kg. Zolang hij gezond is en goed eet, zou ik me over dat gewicht niet druk maken. Wat komt, komt.

Terug
Bovenaan