Katten

Heb jij een kat?

• Totaal aantal stemmers
    262
Uiteraard heeft ze een kattenbak en gebruikt die. Het is echt om te zeggen dat ze naar buiten wilt.
Maar goed, ze doet het nu al 2 dagen niet meer, gewoon deftig negeren helpt zo te zien. Anders springt ze echt op bed en op ons...

Onze kleine pruts is al groot geworden. Is net 4 maanden oud, weegt al 1,5kg en is nog altijd heel levendig, soms een beetje té 🤣.

Heeft enkel nog een hekel om zijn nagels te laten knippen 😅 en kent het woord nee nog altijd niet 😂.

Eind deze maand terug naar de dierenarts voor chippen en castratie.

Dat beestje heeft toch een luxeleven.
Hij ligt praktisch altijd op zijn hangbedje met zijn dekentje boven de verwarming.

ECqJiUS.jpeg

Maar is dat nodig?
Ik doet dat hier niet en mijn kat gaat niet buiten.

Die krabt vrij vaak aan haar grote paal
Dat is zeker nodig. Hij klimt nog vaak via je benen en rug naar je schouders om daar te blijven zitten. Met die lange nageltjes doet dat echt serieus pijn.

Is ook niet nodig bij alle nagels enkel degene die te lang/scherp zijn.

Idd, enkel de topjes afknippen is voldoende. Wij doen zelfs enkel maar die van de voorpoten want die van zijn achterpoten slijten gewoon zo af en zijn altijd stomp.

Huub is al de hele dag angstig omdat hij sneeuw/ijs van het dak heeft horen vallen :unsure: . Alleen maar op zolder of op het bed gelegen. Het is toch een dutske he.

Filou zijn operatie is goed verlopen. Wel een nachtje moeten blijven omdat hij heel onrustig was. Hij kreeg daar een bakster met lage dosis morfine om wat langer te bekomen.

Sinds gisterenmiddag is hij thuis. Hij is alert, slaapt wel veel, eet goed, maar nog heel wankel op zijn poten.

Zetten hem op tijd op de kattenbak. 2 keer heeft hij geplast, eerste keer gewoon liggend, 2de keer hing hij 3cm boven de grond. Gisterenavond nog naar de apotheek (alle dierenwinkels al dicht) waar ze me een heel neutrale babyshampoo hebben mee gegeven, die dus al 2 keer gediend heeft om hem een beetje terug proper te krijgen. Hij probeert wel, hij graaft telkens voor hem een putje, dat daar dan... is. Maar hij wordt steeds stabieler, dus mss volgende keer meer succes.

Maandag eerste controle van de wond, na 10 dagen nogmaals, dan ook als we iemand vinden kiné opstarten en na 4 weken controle en planning van de andere kant.

Laatst bewerkt:
Ondertussen bij de trimster om een goede droogshampoo kunnen gaan. Hopelijk lukt het daarmee om de urinegeur uit zijn vacht te krijgen.

Ondertussen bij de trimster om een goede droogshampoo kunnen gaan. Hopelijk lukt het daarmee om de urinegeur uit zijn vacht te krijgen.
Beli heeft zich ooit eens onder geplast op weg naar de dierenarts.
Die heeft ons toen een klein beetje shampoo meegegeven. We hebben hem toen in de lavabo gewassen en hij was weer geurvrij erna.

Beli heeft zich ooit eens onder geplast op weg naar de dierenarts.
Die heeft ons toen een klein beetje shampoo meegegeven. We hebben hem toen in de lavabo gewassen en hij was weer geurvrij erna.
Moest ik hem met zijn achterkant in de lavabo kunnen zetten en goed afspoelen, zou water mss al voldoende zijn. Maar zijn wond zit daar natuurlijk ook, dus maakt het lastig om hem daar goed te kunnen wassen, zonder die nat te maken.

De droogshampoo heeft wel al heel veel geur weg genomen.

Je kan ook azijn en bakingsoda gebruiken om je dieren proper te krijgen als je niets beter ter beschikking hebt. Natuurlijk wel met mate en azijn verdunnen.

Beide zijn over het algemeen wel goed om geurtjes te verwijderen. Ook ideaal en veilig om spullen van je katten mee proper te maken aangezien standaard wasmiddel en schoonmaakproducten niet zo fantastisch zijn voor dieren.

Moest ik hem met zijn achterkant in de lavabo kunnen zetten en goed afspoelen, zou water mss al voldoende zijn. Maar zijn wond zit daar natuurlijk ook, dus maakt het lastig om hem daar goed te kunnen wassen, zonder die nat te maken.

De droogshampoo heeft wel al heel veel geur weg genomen.
Ja, ik kan het mij inbeelden dat dat niet simpel zal zijn!

Filou is vandaag voor het eerst naar de kinesist geweest. Morgen en overmorgen moet hij al weer terug om net als vandaag een half uur van die elektroden op zijn poot te krijgen. Dat zou naast spierontspannend ook pijnstillend werken.
Zou kunnen dat hij daarmee al vertrokken is, anders gaat hij volgende week met de pootjes in het water de loopband op. Of toch, dan wordt een poging ondernomen om te zien hoe hij gaat reageren. Spannend!

Terug
Bovenaan