Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vergeet niet dat het zogezegd vijandig gebied was hé. Die campingbewoners die met hun hondje gingen wandelen waren dus vijanden. Wat jij niet weet is dat die zwaar bewapend waren.Als gij niks met politie of leger hebt, dan kijkt gij ook gewoon is op en wandelt ge rustig verder hoor.
Dus zo onrealistisch is het niet hoor.

Ze moeten hem iets laten doen voor zijn 700k/jaar héWat doet Tom daar eigenlijk? Wat rondlopen, beetje aanmoedigen en voice-over. Veel inbreng doet die niet
Kon evengoed Kamp Fly of zoiets zijn
das waarZe moeten hem iets laten doen voor zijn 700k/jaar hé

sorry maar wat kent gij nu van zwemmen op zee bij slecht weer (cfr. Onze navy de Loser)Er werd een heel drama gemaakt dat ze de drop-off point gemist hadden en 1 à 2 minuten te laat in het water lagen om te "zwemmen" naar de kust, waardoor het véééééél langer ging duren. Ik heb daar niemand zien "zwemmen", enkel vasthouden aan een drijvende zak en de stroming icm wat voetbewegingen (met zwemvliezen) zijn werk laten doen. In het echt heb je de stroming niet te kiezen. Vraag dat maar eens aan Matthieu Bonne die -zonderzwemvliezen- de hele kustlijn afzwom. En als het strand al 'vijandig gebied' was, dan moet die imaginaire vijand toch wel serieus hebben liggen slapen om die bende niet te zien. Dan die lol met die 'partizaan'. Doodleuk met dat camionnetje langs die campings om de rest te gaan ophalen ('de partizaan brengt de groep ongezien weer terug'). Man man man. Qua montage zat het hier toch wel allemaal gammel in elkaar.
en de Fly zei het inderdaad zelf alles wat ze nu treuzelen moeten ze straks terugzwemmen en dat zal veeeel langer duren! Maar daar hadden ze geen goesting in nee 
Bwa, goed uithoudingsvermogen mss wel ja, maar sterk? Buiten die Tenderfeet toch nie veel gezien van drils, sleuren met vanalles, putten graven of iets dergelijks?Bovendien is het al duidelijk dat ze fysiek stuk voor stuk ijzersterk zijn.

Er werd een heel drama gemaakt dat ze de drop-off point gemist hadden en 1 à 2 minuten te laat in het water lagen om te "zwemmen" naar de kust, waardoor het véééééél langer ging duren. Ik heb daar niemand zien "zwemmen", enkel vasthouden aan een drijvende zak en de stroming icm wat voetbewegingen (met zwemvliezen) zijn werk laten doen. In het echt heb je de stroming niet te kiezen. Vraag dat maar eens aan Matthieu Bonne die -zonderzwemvliezen- de hele kustlijn afzwom. En als het strand al 'vijandig gebied' was, dan moet die imaginaire vijand toch wel serieus hebben liggen slapen om die bende niet te zien. Dan die lol met die 'partizaan'. Doodleuk met dat camionnetje langs die campings om de rest te gaan ophalen ('de partizaan brengt de groep ongezien weer terug'). Man man man. Qua montage zat het hier toch wel allemaal gammel in elkaar.
Ze mogen alleszins niet klagen na deze aflevering. De volledige Belgische marine is in beeld geweest.De marine vond het niet kunnen dat ze in het eerste seizoen straal werden genegeerd.
Ik verwacht een nieuw filmpje van De Ideale Wereld hieroverZe mogen alleszins niet klagen na deze aflevering. De volledige Belgische marine is in beeld geweest.

Als die stroming in de andere richting stond, dan hadden ze nooit aangekomen. Er is no way dat ge met zo'n uitrusting 1,5km kunt goedmaken tegen de stroming in.Sommige hadden precies een D-day scenario verwacht op het strand
In bepaalde zones zal de stroming idd wss sterker zijn dan in andere, vandaar waarschijnlijk een bepaald punt voor ogen om het makkelijker te maken
Oa op Hawaï ook al meegemaakt dat je links en rechts van de boeien mag zwemmen/snorkelen maar niet centraal ertussen wegens te sterke stroming en te gevaarlijk. Als je die in je voordeel richting land kan gebruiken moet je dat gewoon doen.
Hadden ze nog langer zitten treuzelen en de getijden wisselen konden ze ze in Engeland gaan zoeken![]()
Niet vergeten hoe zwaar die rugzakken zijn.Bwa, goed uithoudingsvermogen mss wel ja, maar sterk? Buiten die Tenderfeet toch nie veel gezien van drils, sleuren met vanalles, putten graven of iets dergelijks?
Die stroming was er ook geweest als ze op het juiste punt waren uitgestapt hè, dat was mee ingecalculeerd. Die boot heeft gewoon 1km verder gevaren omdat ze te lang treuzelden en daarom zaten ze 1km verder. Volgens de fly moesten ze dat stuk dan teruggezwommen hebben maar ze vonden 1km wandelen op vijandelijk gebied gemakkelijker dus hebben ze dat gedaan. Dit was niet “recht tegen de stroming in” hè want dan zaten ze in Engeland en hadden ze nooit de kust bereikt, de stroming ging (al dan niet schuin) landinwaarts. Zijwaarts kunt ge altijd zwemmen in eender welke stroom ge moet alleen moeite willen doen natuurlijk, en als ge het merendeel van de tijd bezig bent met u te laten drijven en kotsen ja dan kom je vanzelf op de verkeerde plaats aan wal.Als die stroming in de andere richting stond, dan hadden ze nooit aangekomen. Er is no way dat ge met zo'n uitrusting 1,5km kunt goedmaken tegen de stroming in.
Ik vond eerder die 1km zijwaartse afwijking weinig. Mijn eigen ervaring (surfen) is dat ge met zijwaartse stroming in no time een paar km verder zit.
Sterke fysiek in het algemeen. Een SF'er moet dan ook niet 300kg kunnen deadliften, met een redelijke hoeveelheid materiaal tientallen kilometers afleggen kan wel eens gebeuren natuurlijk. Slim en well-rounded. Die Tenderfeet op zich al was zwaar na enkele dagen training waaronder een hele dag bij de para's. Die rugzakken zijn inderdaad geen lachertje.Bwa, goed uithoudingsvermogen mss wel ja, maar sterk? Buiten die Tenderfeet toch nie veel gezien van drils, sleuren met vanalles, putten graven of iets dergelijks?
Die stroming was er ook geweest als ze op het juiste punt waren uitgestapt hè, dat was mee ingecalculeerd. Die boot heeft gewoon 1km verder gevaren omdat ze te lang treuzelden en daarom zaten ze 1km verder. Volgens de fly moesten ze dat stuk dan teruggezwommen hebben maar ze vonden 1km wandelen op vijandelijk gebied gemakkelijker dus hebben ze dat gedaan. Dit was niet “recht tegen de stroming in” hè want dan zaten ze in Engeland en hadden ze nooit de kust bereikt, de stroming ging (al dan niet schuin) landinwaarts. Zijwaarts kunt ge altijd zwemmen in eender welke stroom ge moet alleen moeite willen doen natuurlijk.
Ze hadden toch een oriëntatie punt een lichtpunt of landmark op de bestemming ofzo zei men dat niet? Ik dacht dat men dat riep dat ze meer opzij moesten “naar daar” maar dan toch zei whatever we laten ons drijven en gaan wel te voet. Anders is het inderdaad onmogelijk om in te schatten terug te zwemmen hoever die boot te ver is gevaren, goed punt.Vraag me ook af in welke mate ge in het donker een bepaalde richting kunt aanhouden bij het zwemmen.
Lijkt me eerder een kwestie van: daar is de kust, we zwemmen er recht op af. Want efkes zeggen "ja eerst gaan we 1 km in die richting zwemmen en dan draaien richting kust" zal niet evident zijn. Ik heb ook niet gezien of ze een gps/kompas of iets dergelijk bij de hand hadden, maar ik vermoed van niet.
Ze zeulen constant met die zware rugzak.Bwa, goed uithoudingsvermogen mss wel ja, maar sterk? Buiten die Tenderfeet toch nie veel gezien van drils, sleuren met vanalles, putten graven of iets dergelijks?