Kamp Waes - Seizoen 2

Effe ne luchtig tussendoortje omdat ik denk dat deze nog niet gepost is geweest. (en indien wel doen we alsof dit de eerste keer is om gezichtsverlies te vermijden :unsure: )

Volgend seizoen graag met een drop uit een vliegtuig.
Ik ben geen kenner, maar daar heb je wel even wat opleiding voor nodig denk ik. Het is niet gewoon even springen, aan een touwtje trekken en klaar. Of vergis ik me? Wel akkoord dat dit erbij hoort.

Het slopende ritme valt wel af te lezen op die gezichten, zelfs bij Dries. Gewenning aan vermoeidheid zal normaliter ook een bepaalde tijd in beslag nemen voor je daar gewend aan geraakt. Deze "SF crash course" is op dat vlak natuurlijk veel te kort.

Ik ben geen kenner, maar daar heb je wel even wat opleiding voor nodig denk ik. Het is niet gewoon even springen, aan een touwtje trekken en klaar. Of vergis ik me? Wel akkoord dat dit erbij hoort.
2, ik dacht dat ze gisteren bezig waren dat het al iets van 9 dagen aan de gang is.
Op die tijd kun je dat niet veilig leren denk ik, zeker niet in combinatie met die vermoeidheid.
Misschien wel ergens met een heli afgezet worden zoals vorig seizoen.

Trok Sara nu gisteren dat camouflagenet niet voor die cameralens voor ze foto’s trok? De voorstukjes van volgende week leken ook te suggereren dat de foto’s niet goed waren.

Ik vind de SF precies wel iets softer dan vorig seizoen in hun aanpak met o.a. die drop van droge kleren enzo.
Vorig seizoen kregen ze dan “poids morale” ofzo toen ze iets verkeerd deden, dat zag je nu zo niet?

Laatst bewerkt:
2, ik dacht dat ze gisteren bezig waren dat het al iets van 9 dagen aan de gang is.
Op die tijd kun je dat niet veilig leren denk ik, zeker niet in combinatie met die vermoeidheid.
Misschien wel ergens met een heli afgezet worden zoals vorig seizoen.

Trok Sara nu gisteren dat camouflagenet niet voor die cameralens voor ze foto’s trok? De voorstukjes van volgende week leken ook te suggereren dat de foto’s niet goed waren.

Ik vind de SF precies wel iets softer dan vorig seizoen in hun aanpak met o.a. die drop van droge kleren enzo.
Vorig seizoen kregen ze dan “poids morale” ofzo toen ze iets verkeerd deden, dat zag je nu zo niet?
Was me ook opgevallen idd. Moest het de mol geweest zijn, het was zeker verdacht :p
Maar mss is dat om reflectie van die lens wat weg te stoppen?

2 van die rugzakken waren vol water gelopen, maar dan zouden die toch zinken toen ze nog in de zee aan het zwemmen waren?
Ze dreven op de rugzakken en zwommen zo naar de kust, maar als die vol water loopt dan moet je echt zwemmen zonder ondersteuning én een loodzware rugzak boven proberen te houden. Dat zagen we precies toch niet.

Het contrast was gisteren wel groot met alle afleveringen voordien. Slakkengang in hun 7 kilometer lange wandeling, allemaal precies zo versufd als iets, alles ging zo 'traag', de hulp van de SF met hun droge kleren, goed te liggen knorren in de aflevering van volgende week, etc. De kaars was precies uit, die nachtelijke zwempartij heeft er serieus ingehakt. Als we ze mogen geloven moet de opdracht eigenlijk nog beginnen.

Deed mij meer denken aan een aflevering van de Mol dan SF. Eerst gaan we onszelf met waterscooters tot op een boot brengen, dan gaan we daar 1.5u chillen en ons kleren drogen. Dan gaan we op een (te laat) moment in een stroming springen die ons vanzelf afzet aan de kust. Intussen gaan we nog spauwen in de zee omdat we zeeziek zijn door te varen op 3km van de Belgische kust. Eenmaal aangekomen aan de kust wandelen we 1km terug door vijandig gebied omdat we te lui waren om te zwemmen naar het juiste punt. Dan gaan we even droge kledij zoeken voor onze 2 kou-hebbers, na 2x zoeken vinden ze die eindelijk. Daarna gaan we 3 uur het busje in om nog lekker na te praten. Intussen heeft de teamleader "Kaat de leider heeft gesproken!!" zich opzij laten schuiven voor een andere leider, maar dat maakt niks uit, is onbelangrijk deze missie. Dan gaan we in het geheim, terwijl we eigenlijk te veel aan het bewegen zijn, foto's nemen, die mislukken.

Laatst bewerkt:

Het slopende ritme valt wel af te lezen op die gezichten, zelfs bij Dries. Gewenning aan vermoeidheid zal normaliter ook een bepaalde tijd in beslag nemen voor je daar gewend aan geraakt. Deze "SF crash course" is op dat vlak natuurlijk veel te kort.
Bij vrije val komt er inderdaad wat meer kijken, maar static line kan je in principe op 5 dagen leren. Ik heb ooit nog zo een junior para kamp gedaan in Schaffen, maar dat was wel springen uit de ballon en niet uit de C130.

Iemand opgevallen dat ik plots een arm zag met de naambadge van Ralph in de auto na het zwemmen?
Het was mij niet dat opgevallen dat jij dat gezien had, nee :unsure:

Ik had dat ook gezien, Dries had die shirt aan tijdens de aflevering. Ofwel had hij bij dat medic punt of na het zwemmen al andere kleren gekregen, ofwel spelen ze voor de missie onder een valse naam ofzoiets. Geen idee, Dries was ook de enigste met een tag op zijn arm tijdens deze aflevering.

2 van die rugzakken waren vol water gelopen, maar dan zouden die toch zinken toen ze nog in de zee aan het zwemmen waren?
Ze dreven op de rugzakken en zwommen zo naar de kust, maar als die vol water loopt dan moet je echt zwemmen zonder ondersteuning én een loodzware rugzak boven proberen te houden. Dat zagen we precies toch niet.
Het blijft nog altijd TV. De cameraploeg langs hun in hun bootje kan ook die rugzakken hebben gepakt.

Deed mij meer denken aan een aflevering van de Mol dan SF. Eerst gaan we onszelf met waterscooters tot op een boot brengen, dan gaan we daar 1.5u chillen en ons kleren drogen. Dan gaan we op een (te laat) moment in een stroming springen die ons vanzelf afzet aan de kust. Intussen gaan we nog spauwen in de zee omdat we zeeziek zijn door te varen op 3km van de Belgische kust. Eenmaal aangekomen aan de kust wandelen we 1km terug door vijandig gebied omdat we te lui waren om te zwemmen naar het juiste punt. Dan gaan we even droge kledij zoeken voor onze 2 kou-hebbers, na 2x zoeken vinden ze die eindelijk. Daarna gaan we 3 uur het busje in om nog lekker na te praten. Intussen heeft de teamleader "Kaat de leider heeft gesproken!!" zich opzij laten schuiven voor een andere leider, maar dat maakt niks uit, is onbelangrijk deze missie. Dan gaan we in het geheim, terwijl we eigenlijk te veel aan het bewegen zijn, foto's nemen, die mislukken.
Het vetgedrukte zegt mij meer dan genoeg over wat jij weet over zwemmen in de Noordzee bij slecht weer :D

En "veel te veel aan het bewegen"... dat zegt hij toch helemaal niet? Veel meer dan SF'ers op missie. In die documentaire die ik al eens had gelinkt, wordt gezegd hoeveel dat is: 1 beweging elke 30 seconden. Een huis in observatie benaderen duurde uren.

Solosprong gaan ze nooit niet doen. Verzekeringsnachtmerrie.

In dat opzicht vraag ik me af hoe ze de zwempartij hebben aangepakt. Ik ga er van uit dat de SF net buiten beeld met een zodiak hebben gevolgd. Als iemand kopje onder gaat moet je er snel bij kunnen zijn.

Solosprong gaan ze nooit niet doen. Verzekeringsnachtmerrie.

In dat opzicht vraag ik me af hoe ze de zwempartij hebben aangepakt. Ik ga er van uit dat de SF net buiten beeld met een zodiak hebben gevolgd. Als iemand kopje onder gaat moet je er snel bij kunnen zijn.
Cameraploeg er vlak naast ;)

Nu kroop er geregeld iets grootvaderlijks in Fly’s aanwezigheid, of de doorsijpelende lankmoedigheid van een leraar die, tegen z’n pensioen aanschurkend, een balorige klas zonder toekomstperspectieven de finesses der driehoeksmeting moet bijbrengen. Toornen doet hij niet meer, hoogstens is hij teleurgesteld.
(uit Humo, vond dit passend bij Fly die stukjes mos op die zak legde)

Laat het los man, Jan is naar huis. Get over it.
De Morgen bijt zich er eerder in vast met nog een interview vandaag (ipv de man met rust te laten):

Terug
Bovenaan