Kamp Waes - Seizoen 2

Idem voor dit forum trouwens. Zoek die kerel zijn naam in Google en het zal niet lang duren voor je hier terecht komt.
Het bereik van dit forum is in de verste verte niet te vergelijken met andere meer klassieke social media...
Hoewel... terwijl ik dit schrijf leert een snelle google opdracht dat dit topic de 20ste hit is voor "kamp waes seizoen 2". Nu in all fairness: de gemiddelde mens geraakt waarschijnlijk niet verder dan de top 5 zoekresultaten. :unsure:

Ik wou dat ik dat artikel kon lezen. In de intro staat er ‘Ik reed van de oprit en mensen staken hun middenvinger naar me op.’

Dat slaat echt nergens op, welke idioot doet dat nu. Dat is ook heel ironisch, want die mensen die hun middenvinger opsteken lijken mij qua karakter 100 keer erger dan Jan zelf.

Denk dat we er hier op het forum nu ook wel genoeg over gezeverd hebben, tijd om die man met rust te laten.

Ik wou dat ik dat artikel kon lezen. In de intro staat er ‘Ik reed van de oprit en mensen staken hun middenvinger naar me op.’

Dat slaat echt nergens op, welke idioot doet dat nu. Dat is ook heel ironisch, want die mensen die hun middenvinger opsteken lijken mij qua karakter 100 keer erger dan Jan zelf.

Denk dat we er hier op het forum nu ook wel genoeg over gezeverd hebben, tijd om die man met rust te laten.

Zonder paywall. Allez, bij mij toch. Heb de indruk dat artikels van DM soms integraal door Humo worden overgenomen of vice-versa.

Ik denk tbh niet dat ze deze mate van eigenwijsheid hadden verwacht. Hij leek fysiek paraat en beetje eigenwijs. Vermoedelijk dachten ze dat hij zijn kar zou keren wanneer hij geconfronteerd werd met zijn gedrag en dat men een positieve verandering zouden zien.

Maar helaas bleef hij als een keikop ter plaatse trappelen. De confrontatie in open groep balanceerde tussen hilarisch en tragisch.

Jan zijn probleem in het publieke oog is ook wel dat hij geen zalvende kanten toonde. Je kan niet én Octaaf De Bolle zijn én onrespectvol reageren naar je teamleden én je (foute) inzichten doordrammen én elke raad van de SF'ers binnen de 3 seconden in de wind slaan zonder enige blijk van charme, empathie enzovoort. Niemand is perfect maar normaal compenseer je die slechtere kantjes.

Ik vind het sneu voor hem enerzijds want niemand verdient dergelijke behandeling, maar anderzijds is hij zelfverklaarde übermensch met zelfkennis te over. Dus dan had hij wel kunnen voorzien dat hij wat tegenwind ging krijgen in een maatschappij waar mensen acteurs niet kunnen onderscheiden van hun personage in Thuis. :unsure:
Had misschien ook wat te maken met de opbouw van dit seizoen tegenover het vorige, of toch hoe ik het mij herinner.
Nu lag tot en met de milling de nadruk eigenlijk enkel en alleen op individuele fysieke capaciteiten en oriënteren (en 1 'kennisproef' waar snel overgegaan werd).
Vorig jaar leek me toch dat er al sneller iet of wat werd gekeken hoe de kandidaten in groep presteerden en communiceerden. Ook de straffen voor de hele groep bij individuele fouten zorgen er al sneller voor dat de groep de andere kandidaten zelf gaat aanspreken op hun fouten of ongewenst gedrag en corrigeren indien echt nodig. Nu was het voor niemand nodig om Jan over iets aan te spreken en konden ze zich volledig op zichzelf focussen om door te kunnen gaan. Tot op het moment waar de samenwerking dan écht nodig was en er eigenlijk geen ruimte meer was om de groep dit zelf te laten oplossen en de Fly het zelf redelijk direct in de groep gooide na één klein teambuilding proefje.

Zonder paywall. Allez, bij mij toch. Heb de indruk dat artikels van DM soms integraal door Humo worden overgenomen of vice-versa.
De artikels zelf zijn dan weer wel met een paywall.

Zal wel overwaaien - een echte SF'er moet ook met ietwat moeilijkere karakters kunnen omgaan. Worst case laat je die infiltreren bij de vijand :ROFLMAO:

Wat ook wel opvallend was - of mss niet in beeld gebracht, die opdracht met de touwen was toch wel wat geklungel - tevens niet meteen iemand gezien die zich kon manifesteren als leider die iedereen wel op één lijn kreeg - voor een best eenvoudige opdracht zoals iedereen er in de studententijd wel eentje kreeg voorgeschoteld toch. De lokale scouts hadden dat hier beter aangepakt.

Als ze die impact kunnen inschatten, dan trekken ze er zich geen hol van aan ?
Het is toch duidelijk op basis van de fragmenten uit de interviews dat Jan mentaal niet de sterkste of meest gegronde kandidaat is.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat zo duidelijk was bij die interviews. En ook niet bij de sf's want ik denk niet dat fly die eerste keer dat zo had aangepakt had hij die reactie kunnen inschatten (en dat betekent niet dat de boodschap niet had gegeven mogen worden, alleen dat ze verkeerd ingeschat hadden op welke manier dat zou binnenkomen bij hem).

Ik denk ook niet dat ze logen bij zijn exit gesprek. Zet die in een groep sf-ers; mensen die weten waar ze over spreken, gewend zijn om leiding te nemen en tegengas te geven én mensen waar hij zich op zijn max een gelijke voelt: en dat zou wel een ander verhaal zijn. (Al denk ik dat op zijn leeftijd beginnen veranderen zelfs dan een zware klus is, gezien zijn instelling)

De Jakke heeft hier al menig pagina's gevuld.
Ik heb daar nu niet echt een mening over want ik ken die man niet,wel altijd bewondering voor mensen v die leeftijd die fysiek toch bikkelhard zijn.
Maar ik vind zijn exit toch nogal onnodig zeer fel besproken.(louter mijn mening)
Eerder een kerel met enorm veel zelfvertrouwen vind ik.
Het positieve aspect mag ook wel gezegd worden.
Ik ben er 41 en hecht ook veel belang aan mijn fysiek welzijn,maar ik ben zo fit niet.
Als individu is dat echt een harde knar.
Maar dat is het lak aan besef gewoon dat teamwork absoluut v levensbelang is.
Ik bedoel daarmee dat bvb op werkgebied ik altijd heb moeten luisteren naar anciens,en naarmate ik zelf ouder word merk ik bij mezelf ook dat ik moeilijker dingen v de jonge garde kan aanvaarden,ik sta er wel voor open maar dat gaat zo vlot niet.
WSS had die in een groep leeftijdsgenoten v zijn niveau veel beter gepresteerd.
Ik kan totaal verkeerd zijn natuurlijk.
Het blijft tenslotte maar een tv programma,niemand v die kandidaten heeft de ambitie om oorlogssituaties op te zoeken en er een carrière v te maken.
Dat hebben ze reeds 1 voor 1.
Het concept zou beter zijn als ze kandidaten volgen die ECHT voor die titel en job gaan.

Terug
Bovenaan