JorisBlack
Well-known member
eerder Jan Dolpijn dan, want pijn is gewoon fijn met een p
tijd dat het weekend is precies
tijd dat het weekend is precies
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Echt hè?! TriestigMeer dan 20 pagina's over onze goede vriend Jan. Man man man![]()
![]()
Dus van Jan krijgen we geen correct beeld voorgespiegeld, maar van de andere kandidaten staat het wel vast dat ze niet sociaal matuur zijn?Je weet ook alleen maar wat je te zien krijgt en reality TV draait om typecasting. Jan's typetje was al vastgelegd bij de selectie door de productie.
@Five-seveN De leeftijd speelt hier z'n rol denk ik. Je merkt op dat vlak wel dat de rest qua sociale maturiteit nog niet volledig doorgroeit zijn. Zelfs niet die chirurge. Er zit niemand tussen die als tegengewicht kon dienen.
Niet te luid aub of we krijgen Borstlap vs Coppens![]()
De ouders van ‘wonderkinderen’ Dries en Kaat Borstlap in ‘Kamp Waes’: “Bij wat Kaat presteert vallen onze monden ook open”
Hun kinderen Dries en Kaat doen de monden van de SF’ers openvallen in Kamp Waes. Ouders Katrien Domen en Geert Borstlap gunnen ons een blik in hun hoofd, hart en opvoeding. “Dries is als zesjarige naar de psycholoog gestuurd om te leren omgaan met de druk bij het tennis.”www.nieuwsblad.be
'k Vind dat het tijd is voor zo'n nieuwe Wauters versus Waes programma, maar dan met de Borstlap kids.
Wat een toppers zijn dat allemaal.
Dit slaat nergens op. Er zijn momenten geweest waarop te zien was dat hij werd tegengesproken. Dat hij de tegenspraak niet wilde aanvaarden, maakt dat niet plots ongedaan.Wel als "de leider" nu eens 1x dat tegen Jan zou gezegd hebben, gebacked door de hele groep, dan konden we dat eens aftoetsen, maar zelfs dat was blijkbaar al teveel gevraagd van een zogenaamde leider. Tis gemakkelijk gezegd "zo'n type" en dan maar wat te verzinnen, ik denk dat Fly en zijn collega's dat beter konden inschatten dan gij, denkt ge niet? En zij waren heel duidelijk in hun standpunt.
Ik vond de leider in deze veel zwakker in de uitvoering zijn positie dan Jan. Maar ze konden die leider niet laten afvallen want dan zou er elke week een leider afvallen want geen van die adolescenten wist hoe ze met alfa-Jan moesten omgaan. Er zit trouwens geen enkel alfa mannetje tussen behalve Jan. Thans dat is wel wat Fly wilde "een hoop alfa mannetjes die elkaar het vuur aan de scheen leggen". Niet een hoop leiders "naaktslakken" die als enige wapen hebben "iemand negeren". Want zo werd het alleszins in beeld gezet, gewoon een minutenlange montage van alles wat Jan gezegd heeft op een dag, gevolgd door niks antwoord. Omdat er ook geen antwoord was. 1x "Onze leider heeft gesproken" en dat was het dan. Wow dat getuigde echt van sterk leiderschap en teamverband!
Gewoon is het team bij elkaar roepen en in volle camera Jan naar zijn voeten geven, dat dierven ze niet. Het was maar van ja "laat hem maar doen, negeer hem gewoon, dan kan hij straks naar huis". Niemand dat toenadering bij Jan zocht, niemand dat hem probeerde onder controle te houden of met empathie op zijn gedrag te wijzen. Echt een belachelijken kleutertuin. Maarja, de Fly kon moeilijk 5 man naar huis sturen om nog 1 alfa-mannetje over te houden.
Jammer dat het zo gegaan is maar ze hebben er nog het beste van gemaakt en hem zeer eervol het spel laten verlaten na rijp beraad.
Yup, zelfs toen Fly hem op zijn plaats zette gaf hij steeds wederwoord.Dit slaat nergens op. Er zijn momenten geweest waarop te zien was dat hij werd tegengesproken. Dat hij de tegenspraak niet wilde aanvaarden, maakt dat niet plots ongedaan.
In die opdracht met Sara was er ook de tijdsdruk. Natuurlijk ga je daar op den duur dat onnodig twijfelen van je kompaan, die de opdracht niet heeft voorbereid, negeren.
En tot slot is er voor mij nog een heel grote reden om Jan eruit te gooien en niemand anders. Jan kent zichzelf blijkbaar heel goed, maar toch kan die zijn impulsen niet onderdrukken. Dat is gewoon gevaarlijk wanneer het ertoe doet. Impulscontrole is extreem belangrijk in situaties van stress.
In de eerste(?) aflevering hebben we Jan horen zeggen dat hij perfect wist wat er vorig seizoen gebeurd was. Wat vorig seizoen ook gebeurd was, was dat Aron, de flapuit, adjunct werd gemaakt. Die werd uiteindelijk ook naar huis gestuurd omdat hij continu de leiding nam, ideeën bleef spuien enzovoort. Wie het vorige seizoen heeft bekeken, weet dat. Ik ga er dus van uit dat Jan wist die dat die zich koest moest houden in de rol van adjunct en dat hij erop afgerekend kon worden. Dat hij blijkbaar niet voldoende impulscontrole had om zich effectief koest te houden en zelfs de overtreffende trap van Aron leek, maakt het gewoon extreem logisch dat hij eruitgesmeten werd en niet één van de vijf anderen.
Dus van Jan krijgen we geen correct beeld voorgespiegeld, maar van de andere kandidaten staat het wel vast dat ze niet sociaal matuur zijn?
Na de speech van Fly kon hij zich perfect herpakken maar nee, meneertje moest ondanks zijn beloften nog eens in overdrive gaan.. Wie het vorige seizoen heeft bekeken, weet dat. Ik ga er dus van uit dat Jan wist die dat die zich koest moest houden in de rol van adjunct en dat hij erop afgerekend kon worden. Dat hij blijkbaar niet voldoende impulscontrole had om zich effectief koest te houden en zelfs de overtreffende trap van Aron leek, maakt het gewoon extreem logisch dat hij eruitgesmeten werd en niet één van de vijf anderen.
Je weet ook alleen maar wat je te zien krijgt en reality TV draait om typecasting. Jan's typetje was al vastgelegd bij de selectie door de productie.
Wat heeft dat nu met sociale maturiteit te maken? Dat heeft waarschijnlijk vooral veel te maken met het feit dat sommige (eigenlijk heel veel) mensen intrinsiek conflict avoidant zijn... die gaan er dus voor kiezen om problemen of irritante zaken uit te weg te gaan of te negeren. Dat wil niet zeggen dat je niet sociaal matuur bent, dat wil vooral zeggen dat dat deel van je karakter is. Net zoals er bij Jan bepaalde karaktertrekken aanwezig zijn.Je weet ook alleen maar wat je te zien krijgt en reality TV draait om typecasting. Jan's typetje was al vastgelegd bij de selectie door de productie.
@Five-seveN De leeftijd speelt hier z'n rol denk ik. Je merkt op dat vlak wel dat de rest qua sociale maturiteit nog niet volledig doorgroeit zijn. Zelfs niet die chirurge. Er zit niemand tussen die als tegengewicht kon dienen.

Amai nog niet. Ik voelde veel sympathie, want heb er zelf ook snel last van.Al spauwend door zee zwemmen. Het is niet iedereen gegeven. Knap van Kaat.
Zou dat invloed hebben op astronaut droom van Dries? Is er een verband met zeeziek zijn?
Minder interessante aflevering voor mij