Kamp Waes - Seizoen 2

De proeven tot nog toe zijn op zich wel op Dries zijn lijf geschreven. Heeft de ideale balans tussen cardio en kracht voor opdrachten zoals Bergham Run, dieje obstakel run op dag 1, Tender Feet, rotsklimmen (waar ook eerder de flexibele lijven beter in zijn dan de echte krachtpatsers), zwemproef, orientatieloop, etc... ideaal voor types die aan survival running doen. Een opdracht zoals de vorige keer dat ze autobanden en ander gerief van een truck gooien en ze die allemaal moeten oprapen en meesleuren als team, zou op zich wel es interessanter zijn om hem daarin te zien. Zal waarschijnlijk wel zijn deel doen daar niet van, maar dan kun je es zien hoe hij het in andere types van proeven zou doen.

Ben zelf ook een gelijkaardig type. Balans eerder naar cardio dan kracht. De halve marathon des sables gedaan met een rugzak van 10 kilo. De proeven tot nog toe zouden ook echt mijn type proeven zijn maar zet me in die opdracht waar ze autobanden en jerrycans enzo van een truck gooien en ge die moet oprapen en lopen en daar denk ik dak het serieus lastig mee zou hebben.

Maar leuk om hem bezig te zien. Moet niet altijd drama zijn om een leuke aflevering te zien. Ik zie liever een aflevering met iemand als Dries die excelleert in een proef dan opgeblazen drama van den Waes.

Laatst bewerkt:
Ik vind die Dries wel een beetje een asociale loner. En dat stoort me een beetje aan Kamp Waes, dat het teveel fixeert op het fysieke zonder de sociale skills en werken als team.

Ik vind die Dries wel een beetje een asociale loner. En dat stoort me een beetje aan Kamp Waes, dat het teveel fixeert op het fysieke zonder de sociale skills en werken als team.
Op basis van wat precies? Een opdracht waarbij het letterlijk de bedoeling is om alleen ergens te geraken?

En we zitten nog niet eens aan de helft van de afleveringen he, dat teamwerk moet nog komen.

De bergham run was een individuele opdracht, dat klimmen was een individuele opdracht, tender feet is ... een individuele opdracht.
En van al de rest laten ze geen beelden zien. Dus ik vraag me af hoe je aan die conclusie komt.

In die donkere tunnels heeft hij nochtans wel samengewerkt met die andere gast en voor de rest zoals @Vierkant zegt: er zijn nog niet echte team-opdrachten geweest.

Kerel doet het so far gewoon uitstekend, waarom dan per sé iets te zoeken om toch commentaar op te kunnen geven?

De bergham run was een individuele opdracht, dat klimmen was een individuele opdracht, tender feet is ... een individuele opdracht.
En van al de rest laten ze geen beelden zien. Dus ik vraag me af hoe je aan die conclusie komt.
Op basis van vorig seizoen toch eigelijk. Meer dan 3/4e was individuele prestatie.

In die donkere tunnels heeft hij nochtans wel samengewerkt met die andere gast en voor de rest zoals @Vierkant zegt: er zijn nog niet echte team-opdrachten geweest.

Kerel doet het so far gewoon uitstekend, waarom dan per sé iets te zoeken om toch commentaar op te kunnen geven?
Dit toch alé, kerel laat bijna elke keer iedereen, mannen die al in dienst zijn inclusief, versteld staan. Opdracht in de tunnels communiceerde die duidelijk, helder, vlot, ... met de kerel voor hem. Voor de rest doet die zijn ding tijdens opdrachten die je individueel moet afronden.

Maar nee t zal nen asociale loner zijn ja... ik snap toch (ook) niet hoe je die conclusie kan trekken.

Enige eventueel is tijdens dat gesprekje dat zowel zijn zus als hij misschien iets of wat lieten vallen dat zijn zus daar sterker in is/zou zijn dacht ik in het sociaal gebeuren maar dan nog, je kan echt (nog) niet zeggen dat die nu niet goed in groep zou kunnen werken, communiceren, ... .

(Moet wel zeggen, er zijn best wat kandidaten die weinig in beeld komen heb ik het idee, zijn er een paar bij die je precies nauwelijks echt deftig gezien hebt, Gudrun, Kaat, die beer daar die in de tunnels in paniek sloeg, Jef, Jolan, ...).

(Moet wel zeggen, er zijn best wat kandidaten die weinig in beeld komen heb ik het idee, zijn er een paar bij die je precies nauwelijks echt deftig gezien hebt, Gudrun, Kaat, die beer daar die in de tunnels in paniek sloeg, Jef, Jolan, ...).
Je ziet vaak elke aflevering de focus wat meer richting één of twee kandidaten gaan.

Ik vermoed eerder een montage techniek waarbij je de kandidaten die ver geraken in het begin nog niet te veel screentime geeft. Anders ben je die tegen de laatste aflevering vermoedelijk ook beu gezien.

Klopt, soms gaat het ineens over een kandidaat en denk ik echt "wie?". En dan heb je totaal geen idee of die de andere proeven nu goed, gemiddeld of slecht gedaan hebben.

Ik begrijp oprecht niet waarom iedereen die Nederlandse versie harder vind.

Vond ze daar vaak net opvallend soft.

De eerste opeenvolging aan opdrachten leek heftiger maar denk dat de Bergram Run wat onderschat wordt en dat de kandidaten uit dit seizoen van Kamp Waes in het algemeen gewoon sterker zijn dan die in het Nederlandse programma.
Tja, zoals ze daar zeggen: ge ruikt die geur van die rotte bladeren niet en ge voelt de koude niet. En die modder maakt het echt zwaar. Ik heb vroeger wel eens moddervoetbal gedaan. Na 5 minuten was ik kapot.

Tja, zoals ze daar zeggen: ge ruikt die geur van die rotte bladeren niet en ge voelt de koude niet. En die modder maakt het echt zwaar. Ik heb vroeger wel eens moddervoetbal gedaan. Na 5 minuten was ik kapot.
Ja, gewoon 1x door zo'n modderpoel wandelen (nog niet lopen) en je ligt buiten adem plat. Dat is extreem zwaar en blijkbaar ook heel koud (die ene krijgt daar echt een serieuze onderkoelingsaanval).

Ik ben ergens benieuwd in hoeverre het mogelijk is om te testen of ge iemand kunt doden, zonder iemand te doden.
Dat wordt hier niet getest.
Om de 1-2 jaar sterft er wel eens een recruit tijdens de SAS selecties.

Als het doel van de opleiding is om te zien hoe Dries kan functioneren onder extreme druk lijkt het me toch de bedoeling om te zorgen dat Dries ook effectief onder extreme druk komt te staan (naar zijn normen).
Ik denk niet dat je die extreme druk voor iedereen moet aanpassen. De één kan er goed mee weg, de ander niet. Net dat is de test.

Om de 1-2 jaar sterft er wel eens een recruit tijdens de SAS selecties.

Ik denk niet dat je die extreme druk voor iedereen moet aanpassen. De één kan er goed mee weg, de ander niet. Net dat is de test.
Meer in de zin: kunt ge in staat zijn iemand te doden. Ge kunt nog zoveel oorlogje spelen met rubberen kogels, maar effectief iemand doden is andere koek.

Meer in de zin: kunt ge in staat zijn iemand te doden. Ge kunt nog zoveel oorlogje spelen met rubberen kogels, maar effectief iemand doden is andere koek.
Dat ga je pas merken als ze op missie iemand moeten doden. Het lijkt me moeilijk, zo niet onmogelijk, om zoiets te simuleren tijdens een opleiding. De rekruut wéét dat hij in opleiding is en het doden van mensen zit daar niet in vervat. Dat is enkel het geval als je wordt gerekruteerd in een rebellengroep in een failed state waar doden, plunderen, martelen en verkrachten de normale gang van zaken is.

Iedereen kan doden in de juiste omstandigheden. Als het is, voor fuck sake, om de ene of andere wacko zijn ideologie, das wat anders :)

Ah op die manier. Dus ook niet zoals een Youssef nogal snel iemand de grond in zou kunnen kloppen en afmaken? In staat zijn om puur op fysiek iemand om te brengen.

Meer als: can I pull the trigger?

Dat ga je pas merken als ze op missie iemand moeten doden. Het lijkt me moeilijk, zo niet onmogelijk, om zoiets te simuleren tijdens een opleiding. De rekruut wéét dat hij in opleiding is en het doden van mensen zit daar niet in vervat. Dat is enkel het geval als je wordt gerekruteerd in een rebellengroep in een failed state waar doden, plunderen, martelen en verkrachten de normale gang van zaken is.
De rekruten die opleiding volgen om bij één of ander Mexicaans drugskartel te mogen moeten anders wel een onschuldige point blank afknallen om hen te bewijzen. Moeten ze bij de SF invoeren.

De rekruten die opleiding volgen om bij één of ander Mexicaans drugskartel te mogen moeten anders wel een onschuldige point blank afknallen om hen te bewijzen. Moeten ze bij de SF invoeren.
Wel ja, dat gaat dus om de tweede optie die ik aanhaalde. In het drugsmilieu of bij rebellengroepen heb je inderdaad de kans om onschuldige mensen neer te knallen. Quod non bij elite-eenheden van een staat. Ook in een door het Westen vervloekt land zoals Rusland hoort dat niet standaard bij een opleiding.

Indeed. Net aan seizoen 1 begonnen. Is next level tov Kamp Waes.
De Britse versie, SAS Who Dares Wins, zit inmiddels aan seizoen 8 en dat is ook een serieus harde dobber. Geen zalvende presentator zoals Tom Waes, maar keihard doorgaan tot flauwvallen en dergelijke. Ook zitten ze daar aan seizoen 8 voor de Celebrity versie.

Terug
Bovenaan