Kamp Waes - Seizoen 2

Gisteren de eerste aflevering van Kamp Van Kongingsbrugge gezien, zeg maar de Nederlandse Kamp Waes. Na een paar uur al twee die het bewustzijn verliezen omwille van de koude en de uitputting. Daar kan Kamp Waes nog een puntje aan zuigen :)

Veel betere instructeurs ook vind ik.
Nog niet gezien, ziet er wel een pak sensatiegerichter uit als ik naar de trailer kijk?

Hoh, niets kunnen betekenen weet ik nog zo niet. Maar het hoofd koel houden alleszins wel. Dat is zijn habitat.

Ze hebben wel kunnen slapen op den bus hé. Aha!
Ik vind dat wel opvallend dat er maar 1 of 2 het idee lijken te hebben om op de grond te gaan liggen. Het is onveilig etc, maar als je wil slapen op een rijdende bus, is dat wel met voorsprong de beste plek...

Ik vind dat wel opvallend dat er maar 1 of 2 het idee lijken te hebben om op de grond te gaan liggen. Het is onveilig etc, maar als je wil slapen op een rijdende bus, is dat wel met voorsprong de beste plek...
Als je erg gesteld bent op je eigen bed als voorwaarde voor een goede nachtrust, zal Kamp Waes wel ontnuchterend zijn. Als je zowat overal kan slapen, doe je dat zitten, liggend of zelfs staand (bij wijze van spreken) en dan haal je daar je voordeel bij.

Ik dacht net hetzelfde toen ik dat zag. Ik zou mij direct op de grond gooien.

Dries heeft wel een serieus voordeel nu door zo snel te gaan -> die kan aankomen op het hoofdkwartier en dan een uurtje of 8 bijslapen tot al de rest toekomt 😋

Dries heeft wel een serieus voordeel nu door zo snel te gaan -> die kan aankomen op het hoofdkwartier en dan een uurtje of 8 bijslapen tot al de rest toekomt 😋
Effectief hoor. Stel dat die weet dat hij 50-100km wel aankan op die snelheid. Hij gaat dan effectief uren voordat de laatste binnen is, aankomen. Als dat dan nog een "comfortabele" locatie is, kan je wel uw batterijen terug opladen...

Gisteren de eerste aflevering van Kamp Van Kongingsbrugge gezien, zeg maar de Nederlandse Kamp Waes. Na een paar uur al twee die het bewustzijn verliezen omwille van de koude en de uitputting. Daar kan Kamp Waes nog een puntje aan zuigen :)

Veel betere instructeurs ook vind ik.

Interessant om eens te checken.
Eigenlijk had Waes dat zelf ook kunnen doen in NL, want hij heeft daar ook wel een fanbase denk ik.

En dat zou hij dan ook verdiend hebben natuurlijk.
Maar bon, alles kan nog natuurlijk. Stel dat hij de man met de hamer tegenkomt ineens. Ok, het is een beest, maar iedereen is menselijk.

Als je erg gesteld bent op je eigen bed als voorwaarde voor een goede nachtrust, zal Kamp Waes wel ontnuchterend zijn. Als je zowat overal kan slapen, doe je dat zitten, liggend of zelfs staand (bij wijze van spreken) en dan haal je daar je voordeel bij.
Als je moe genoeg bent slaap je overal. 5 minuten zitten of liggen is dan voldoende, zeker als dat in een warme omgeving is.

Eerste keer dat ik dit volg.
Zou dit normaal niet volgen maar k wist niet naar wat te kijken.
Super goed programma, k geniet er wel van om dit te volgen.
Jammer dat Youssef eruit ligt. Een zeer positieve gast, zelfs met veel pijn wou hij verder. Terechte beslissing van de leiding om hem eruit te halen.
Benieuwd hoelang Dries dit zal volhouden. Is zoals een Duracell konijntje die niet kan stoppen 😀.
Zalig dat hij eventjes rust nam in dat riviertje. T kwam over, er kan niets misgaan, heb genoeg voorsprong en k denk wel dat hij ervan genoot.
Als hij zo verder doet, dan kan niemand hem stoppen en wint hij makkelijk.

Benieuwd wat het vervolg zal zijn.

vraag me af als Dries er zo mee weg komt.
‘spotten’ met de rest. (Als ze het op die manier interpreteren)
Lijkt me geen goede SF eigenschap.

(Maar, ik zou wss hetzelfde gedaan hebben)

Bwa ik krijg echt niet de indruk dat hij er mee spot. Het is niet dat hij daar achteraf arrogant loopt te doen over hoe goed hij is he.
Hij voert gewoon de opdrachten perfect uit aan een ongezien tempo.

edit: ik zelfs durven zeggen dat dat hem nog het meeste siert, dat gebrek aan arrogantie
(al kunnen wij dat als kijker uiteraard niet 100% weten, want we zien maar wat fragmenten)

Laatst bewerkt:

't Is een individuele opdracht waar hij 100% voor gaat. Ik zie niet hoe dat spotten is met de andere kandidaten.

Als er expliciet gezegd wordt dat het een groepsopdracht is dan denk ik wel dat Dries er niet zomaar vandoor zal gaan en zal helpen waar nodig om de groep te dragen.

Wat is "moe genoeg". Ik ken mensen genoeg die na 48u nog steeds niet overal kunnen slapen hoor.

Naar mijn ervaring is dat bij de meeste mensen de tweede nacht. Een nachtje door kunnen de meeste gezonde mensen wel aan, als je tijdens de 2e nacht eens een dood momentje hebt dan zullen de meeste beginnen wegdommelen zodra ze zitten of liggen.

Ik ben blij dat Jan eens wat op zijn bek krijgt met de oriënteringswandeling. Ik begon het echt te krijgen van zijn ego. Hopelijk dimt hij de rest van de afleveringen, als hij er na afl 4 nog in zit, want hij loopt nu als laatste rond als ik het goed heb.

Terug
Bovenaan