Kamp Waes - Seizoen 2

Spijtig dat de mol er al in de 1ste aflevering uitging (en dan nog zichzelf ontmaskerd). Dit had nog interessante content kunnen opleveren of zelfs een opdracht "zoek de mol in het team".
Wie weet zit die er nog gewoon in 🤷🏻mja. Dan zou dat natuurlijk al lang geweren zijn.

Denk dat de proeven sowieso al wel zwaar genoeg zullen zijn.

Een kamp Waes in januari zou ook nog wel leuke taferelen opleveren. In de zomer is natuurlijk alles leuker.

Aan de teaser te zien gaan ze dit seizoen meer in het water zitten.

Vind ik wel tof. Na vorig seizoen dacht ik: ze kunnen daar geen 2e seizoen van maken want nu weet iedereen perfect wat er gaat komen. (cfr. die oudere man die mee doet die precies het hele verloop van vorig seizoen van buiten kende)

Maar er gaan duidelijk nog een hoop verrassingen in zitten.

In hoeverre is het niveau wat de kandidaten moeten halen realistisch? Ik snap dat ze het wat opdrijven omdat het uiteindelijk entertainment is, inclusief de strenge sfeer van de opdrachtgevers, maar weerspiegelt dit ook echt hoe het er echt aan toe gaan of is het daar meer à l'aise?

Damn Jan heeft ne hekel aan zijn been ofwa. :unsure: 2 keer ferm pijn gedaan in 2 dagen. Benieuwd of em voor ne derde keer gaat volgende week.

Kijk er ook naar uit om te zien wat Dries zal klein krijgen. Die is met de juiste genen geboren, damn.

Het had misschien nog straffer gemogen aangezien iedereen er nog is.
Volgende week een nieuwe proef kaartlezen dus exit Youssef misschien.

Waes was nogal een stresskip bij die zwemproef. Ik zie hem nog een delicate operatie doen mislukken met iedereen onnodig op te zwepen 😅

Toffe aflevering. Ik snap wel dat Jan "nogal aanwezig" is. Gaat zich nog wreken.
Ook chapeau voor de mensen met hoogtevrees om zich daar over te zetten. Dat is echt een mentale struggle.

Dat zwemmen vond ik wel vreemd dat daar zoveel moeite mee hebben. Ik kan zelf absoluut niet goed zwemmen, en ik weet dat zwemmen met kleren veel zwaarder is. Maar dat lijkt me nu nog een relatief haalbare opdracht?
Die opdracht volgende week in die tunnels, dat zou ik sowieso niet kunnen. Die tunnels in het donker zelf, geen probleem. Maar zo'n gat dat veel te smal lijkt op een plek waar ze u niet zomaar kunnen bereiken, laat het maar :D
Waes was nogal een stresskip bij die zwemproef. Ik zie hem nog een delicate operatie doen mislukken met iedereen onnodig op te zwepen 😅
Waes is zelf een duiker he, ik denk dat je onderschat hoe dicht die 2 bij verdrinking zaten hoor (nuja, er stond assistentie dus ze gingen nooit effectief verdrinken he).

Was weer een leuke aflevering. Het mag allemaal nog net iets spectaculairder :) Dat zal het wel in het echt geweest zijn natuurlijk.

Knappe selectie van kandidaten, zowel Lode als Youssef lieten zich niet kennen en overwonnen hun problemen.
Benieuwd wie er als eerste gaat kraken.

In hoeverre is het niveau wat de kandidaten moeten halen realistisch? Ik snap dat ze het wat opdrijven omdat het uiteindelijk entertainment is, inclusief de strenge sfeer van de opdrachtgevers, maar weerspiegelt dit ook echt hoe het er echt aan toe gaan of is het daar meer à l'aise?

Ik denk eerlijk gezegd dat de strenge opdrachtgevers puur voor beeld zijn, ze vielen ook wel echt mee bij sommige proeven.

In het echt zijn ze in een selectieweek veel harder, ik vind dat ze momenteel mentaal nog niets zijn getest... puur fysiek en slaaptekort.

Je ziet al van ver aankomen dat ze die Jan de komende afleveringen mentaal serieus gaan aanpakken. Wordt nu al geframed als een blaas met een giga ego (is wellicht ook ten dele zo maar soit ze leggen het er in de montage wat te dik op).

Die smalle tunnels worden lachen voor die gast van 2m10...

Je ziet al van ver aankomen dat ze die Jan de komende afleveringen mentaal serieus gaan aanpakken. Wordt nu al geframed als een blaas met een giga ego (is wellicht ook ten dele zo maar soit ze leggen het er in de montage wat te dik op).

Die smalle tunnels worden lachen voor die gast van 2m10...
Er is een reden waarom er een helm wordt gedragen in het fort van Dave :) . Je moet daar gebukt lopen over een vrij grote afstand in het pikkedonker. Voor de rest is dat geen grote uitdaging.

Er is een reden waarom er een helm wordt gedragen in het fort van Dave :) . Je moet daar gebukt lopen over een vrij grote afstand in het pikkedonker. Voor de rest is dat geen grote uitdaging.
Afhankelijk waar je angsten uiteindelijk liggen he.
Ik zou minder problemen hebben met het poutrelleke ipv mezelf in kleine donkere ruimtes te wringen (ondanks mijn 1m55).

Leuk programma, maar ik heb me al lang niet meer zo fysiek minderwaardig gevoeld. :unsure:
Hier eigenlijk het omgekeerde. Ik blijf een beetje op mijn honger zitten* van "is dit het maar", zeker bij dat poutrelleke bijvoorbeeld. Dat muurklimmen leek me het zwaarste maar daar was het slaagpercentage dan ook laag omdat ze daar niet op getraind zijn. Ik ben benieuwd naar die tunnels. Donker maar vooral speleobox toestanden zijn vuiligheid.

Ge weet bij al die opdrachten dat er geen enkele kans is om te sterven. Er zijn mensen bij u en er zijn veiligheden ingebouwd. Moest dat niet zijn zou het een heel ander verhaal worden. Als ik dan terugdenk aan de zotte wandelingen die ik in Oostenrijk als kind gedaan heb met reeële kans om in een ravijn te storten.. misschien ben ik een flauw afkooksel van Dries maar dan nog zou ik iets meer verwachten van de SF.

Ik mag hopen dat het niet veel minder is.

Er komen nog heel wat andere thema’s aan bod. Hopelijk begint de groep dan toch een beetje te kraken. Ik zie het al gebeuren dat ze er een afvalrace / wedstrijd van maken, dat zou jammer zijn.

*gemakkelijk gezegd met ne zak chips in de zetel :unsure:

Laatst bewerkt:
Dat muurklimmen, poutrelleke, etc. Daar zou ik gewoon voor betalen om het te mogen doen. :love:

Voor de rest een OK aflevering.
Tom Waes was wel nogal irritant naast dat zwembad.:help:

Ik vond de aflevering een beetje saai in feite. Voor kandidaten met wat hoogtevrees en klimangsten was dat sowieso een hele overwinning, maar als je dan de 9 anderen gewoon op hun gemakje over dat poutrelleke ziet lopen, dan zie je toch ook dat dat niet overdreven is.

Vind dat Tom het allemaal wat erger of sensationeler laat lijken dan het is. Ze doen alsof het 'bij de Para's heel wat erger zal zijn' en ze continu afgeblaft zouden worden, maar dat is enkel in de eerste minuten. Vanaf ze beginnen klimmen zijn ze super ondersteunend en motiverend om je angsten te overwinnen. Niet dat dat erg is, maar doe dan niet ervoor alsof ze hier plots op één of ander strafkamp komen 😅

Er mag van mij wat meer spanning in. Vorig jaar werd er toch meer gestraft op fouten, zoals Mathieu met zijn touw etc.? Of was dat pas in latere afleveringen?

Dat muurklimmen, poutrelleke, etc. Daar zou ik gewoon voor betalen om het te mogen doen. :love:

Voor de rest een OK aflevering.
Tom Waes was wel nogal irritant naast dat zwembad.:help:
Idd wil altijd spektakel maken waar er geen is. Moest ik die broek moeten aandoen dan deed ik het ook gewoon zo. Even onder gaan om erin te geraken. Het is niet dat je direct aan het verzuipen bent daarom.

Terug
Bovenaan