Kamp Waes - Seizoen 2

De 4 landen op de Europese kaart (en eventueel de buurlanden van Afghanistan - buiten Oezbekistan misschien) zou je toch sowieso moeten kennen? Daarvoor moet je het nieuws niet volgen.
Die landen in Europa zou je moeten kennen. Buurlanden van Afghanistan is al wel moeilijker.
2 stromingen van Moslims zou je wel moeten weten, gezien dit al 20 jaar regelmatig in het nieuws komt.

Typische BG discussie waarbij iedereen nogal lacherig doet over niet alledaagse prestaties. Mss een ideetje voor in de zomer, de een BG survival weekend.

Enige wat mij opviel is dat mijn eigen conditie extreem laag zit, ik zou nergens door zijn geraakt buiten de hindernissen (als kind vaak genoeg gaan spelen in/rond de kazerne van Heverlee :laugh:

Had wel wat medelijden met de net-niet man, wat een afgang. Zit ´m vooral in´t kopke want (weet niet of het beeld effectief klopt met de timing) toen Waes zei dat hij nog 6 minuten had stond hij eigenlijk op de hoek van de kazerne, dat had hij makkelijk nog moeten kunnen halen.

En als ze hem gaan beginnen aanpakken door grof te zijn ertegen. Volgens mij is hij zoiets ook niet echt gewend als je in alles goed bent. Zoiets icm extreme vermoeidheid komt extra hard binnen.
Is die zijn grote zwakte niet gewoon dat die ondergemiddeld kan inleven en inschatten? Dehalve kan hij niet optimaal inschatten wat een menselijk element in een missie zal doen. En dat gaat dan over vriend, vijand en alles daartussen. Niet super erg als àlles perfect volgens plan gaat, maar ik kan me inbeelden dat men voor een reden selecteert op intelligente mensen met hoog EQ en goed aanpassingsvermogen.

Hij zal ook niet optimaal teamleden kunnen steunen.

Een leider in het veld kan hij bijvoorbeeld niet worden als het effectief een zwakte is zoals hij zelf en zijn zus al aanhaalden. Alle operatoren die we tot nu toe hebben gezien en gehoord lijken wel minstens een basis van menselijk inzicht te hebben. Ik kan me voorstellen dat dit enorm belangrijk kan zijn. Lijkt me iemand die je oftewel iets specifieks individueel moet laten doen of greater picture stuff als dat binnen zijn capaciteiten past.

Ik vind dat bij deze temperaturen ook wel sterk, trouwens :thumb:

Terzijde: de "echte" Bergham run in Heverlee? Staat dat parcours ergens online?
Merci!

Nee, een parcours hier in de Vlaamse ardennen. Niet te onderschatten, 80 hoogtemeters op 8km dus denk zeker even zwaar, vermoedelijk zwaarder dan het parcours in Heverlee.

Voor zij die interesse hadden in de geopolitieke test:

Ik vond 2-3 vragen eerlijk gezegd niet simpel, maar bon, de kandidaten mochten ook 2 uur 'studeren' natuurlijk.
Dat Afghanistan grenst aan China, bijvoorbeeld, vond ik geen evidente kennis. Ook de ex-president van Taiwan herkennen op een foto, echt geen flauw benul. De rest viel wel mee :unsure:
Ik had wel moeite met het spellen van soennisme en sjiisme :p
Ter contrast had ik maar 3 dingen juist, dat waren 3 van de 4 buurlanden. En ik had glad over Saddam Hussein gekeken bij de foto's waar je dode mensen moet aanduiden.

Voor zij die interesse hadden in de geopolitieke test:

Ik vond 2-3 vragen eerlijk gezegd niet simpel, maar bon, de kandidaten mochten ook 2 uur 'studeren' natuurlijk.
Dat Afghanistan grenst aan China, bijvoorbeeld, vond ik geen evidente kennis. Ook de ex-president van Taiwan herkennen op een foto, echt geen flauw benul. De rest viel wel mee :unsure:
Ik had wel moeite met het spellen van soennisme en sjiisme :p
Jouw score:

8/13

Had een stuk slechter gekund. Maar natuurlijk ook beter :)

Gisteren dan toch eens met de partner naar Kamp Waes gekeken en dat is wel aangename televisie. Het had wel mooi geweest om ook op het kaartlezen te elimineren dit jaar. Wel verschoten van dien Dries. Zag er niet uit dat dien zo'n tijden zou neerzetten.

Gisteren dan toch eens met de partner naar Kamp Waes gekeken en dat is wel aangename televisie. Het had wel mooi geweest om ook op het kaartlezen te elimineren dit jaar.

Hohja: fysiek zal er niet op beteren natuurlijk na vele dagen inspanning.

Kaartlezen kunnen ze eventueel nog tips and tricks krijgen en valt nog te leren. Al kan ik je wel ergens volgen dat in deze 2e editie de kandidaten zich hierop hadden kunnen/moeten voorbereiden.

Maar sowieso zal die selectie ook gebeuren maar later dan. Zoals met Bonne die ze eruit hebben gehaald omdat hij nog steeds niet kon kaartlezen. (Gisteren heeft hij trouwens eventjes zo'n 170km gelopen in 18u11m en dat met 1676 hoogtemeters, tempo 6,24/km

10 op 13. De Taiwanese president herkende ik niet. En bij die buurlanden van Pakistan, ik had daar alleen Oezbekistan ingevuld. ik wist niet dat ik er nog twee moest invullen. Op zaken als geschiedenis en Aardrijkskunde was ik altijd wel goed en vooral gemotiveerd.

Die Dries is een kerel apart. Denk dat die echt een top kandidaat is om astronaut te worden. Zit goed op zen plek denk ik in zen studies.

Ik snap die agent niet. Die proef om inspecteur te worden is toch belachelijk easy.

Spijtig dat de mol er al in de 1ste aflevering uitging (en dan nog zichzelf ontmaskerd). Dit had nog interessante content kunnen opleveren of zelfs een opdracht "zoek de mol in het team".

Terug
Bovenaan