K2 zoekt K3

Wie wordt de nieuwe K3?

• Amy

• Celester

• Diede

• Julia

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Denk dat je het anders moet bekijken. Bij K3 zoekt K3 moesten alle kandidaten starten vanaf 0 en bouw je die band op tijdens het verloop van de shows. Nu bouwt het nieuwe "K'tje" een band op met mensen waarmee hij of zij dus niet zal moeten samenwerken. Als het dus niet klikt met Hanne en Marthe vóór dat alles in kannen en kruiken is, kan dat tot zeer pijnlijke situaties leiden. Hanne en Marthe zijn ook nog jong genoeg om dit een jaar of 10 vol te houden, dus het is ergens wel logisch dat er aandacht wordt gegeven aan wat zij willen.
25 en 27 ... dat is nu ook niet meer piepjong en als een biologische klok begint te tikken kan het wel eens zijn dat ze er de brui aan geven. K3 lijkt me moeilijk combineerbaar met een gezin, niet?

25 en 27 ... dat is nu ook niet meer piepjong en als een biologische klok begint te tikken kan het wel eens zijn dat ze er de brui aan geven. K3 lijkt me moeilijk combineerbaar met een gezin, niet?
De oude k3tjes hadden toch een gezin en combineerden dat.
En er zijn ook heel wat andere artiesten die een gezinsleven met optreden en dergelijke combineren.

De oude k3tjes hadden toch een gezin en combineerden dat.
En er zijn ook heel wat andere artiesten die een gezinsleven met optreden en dergelijke combineren.
Het is zeker niet onmogelijk. Maar het is een terechte bedenking dat de combinatie niet evident is, ook niet tijdens de zwangerschap en al zeker niet als platte rust wordt aangeraden.

We moeten een kat een kat noemen. De enige reden dat Amy er nog in zit, is omdat ze volledig past in het plaatje van K3. Ze is toch echt de mindere qua zang van diegenen die nog overblijven. Zeker met de hoge noten heeft ze véél moeite.

Maar dat is dan ook een beetje dé reden van de zoektocht he, iemand zoeken die volledig past in het plaatje.

Het is ook geen zangwedstrijd waarbij ze iemand zoeken die solo een concertzaal kan beroeren.
Gewoon kunnen zingen is eigenlijk al voldoende, uiteindelijk zingen ze toch altijd met hun drieën samen. Het is ook niet dat de ex-K3's super getalenteerde zangeressen waren.

Neen, alhoewel ze een van de "minst goede" zangeressen van de overgebleven kandidaten is, vind ik dat Amy in het algemeen wel het best in het plaatje past.

Diede is de beste zangeres/performer maar zitten we te wachten op iemand die de andere 2 gaat overklassen?

Amy omdat die echt past en klikt met de rest.
Ofwel Julia (mooi mooi in dat politiepakje)

2 klassenbakken die passen en waar de papa’s blij van worden.

Wil Gert nog wel een Nederlandse? Het is net de afstand die klaasje deed afhaken denk ik, uiteindelijk moet je wel in België komen wonen en na 4-5 jaar ben je dat wel beu. (Dan wegen de dollars niet meer op tegen het gemis van familie)

Niet vergeten dat k3 meer is dan zang en dans. Van Julia en Amy kunnen ze gemakkelijker het 'ditsy' blondje maken in de films en reeksen, zoals ze ook met josje deden.

Diede is de beste zangeres/performer maar zitten we te wachten op iemand die de andere 2 gaat overklassen?

Amy omdat die echt past en klikt met de rest.
Ofwel Julia (mooi mooi in dat politiepakje)

2 klassenbakken die passen en waar de papa’s blij van worden.

Wil Gert nog wel een Nederlandse? Het is net de afstand die klaasje deed afhaken denk ik, uiteindelijk moet je wel in België komen wonen en na 4-5 jaar ben je dat wel beu. (Dan wegen de dollars niet meer op tegen het gemis van familie)
"De afstand" is relatief he. Volgens mij woont Diede in de buurt van Eindhoven, dat is niet verder van de Panne als Hasselt (cfr Amy) he ;).

Dat zal inderdaad het belangrijkste punt van de volgende show worden. Als Diede in de pas van Hanne en Marthe kan lopen, zal er niet veel meer over Amy gepraat worden. Dan zal het tussen Julia of Diede gaan, en dan is Amy haar enige voordeel kwijt.

Bij Amy is het gewoon minder opvallend/storend/intriest omdat ze vaak gewoon wat zwabbert rond de toon. Bij Manou heb je soms - zeker bij dat faraolied - het idee dat ze geen flauw idee heeft welke noot ze nu probeert te halen. Maar goed, Amy zat er dus wel degelijk quasi het hele nummer naast vorige aflevering, net als Manou de aflevering ervoor. Geen zin om te discussiëren wie al dan niet het minst vals zong, ze zijn (op dat vlak) allebei momenteel niet goed genoeg voor K3. Amy heeft andere kwaliteiten waardoor ze het voordeel van de twijfel kan krijgen, Manou eigenlijk niet.

Ik vind Gordon ook een vrij grote lul uithangen tov bepaalde personen.
MAAR, ik vind wel dat hij als enige het concept van de jury deftig snapt. ....
Gordon maakt deze show voor een groot deel.

Hard, adrem, af en toe vilein, soms grappig, soms hilarisch maar altijd spannend als hij iets zegt.

En Ingeborg, normaal een saaie muts toch, biedt prima weerstand aan haar buurman. Die verrast me positief met haar geheel eigen stijl en trekt zich weinig aan van haar dominante buurman. Je voelt zelfs dat Gordon respect heeft gekregen voor haar.
Samantha, ook in Holland nauwelijks bekend trouwens, zorgt voor het (pseudo) technische gedeelte, en verwoordt dat boven mijn verwachting.

Alleen Natalia is hier een miscast. Dat zware Antwerpse accent (is die van de Seefhoek of zo?) en niks anders dan open deuren intrappen.

Gordon maakt deze show voor een groot deel.

Hard, adrem, af en toe vilein, soms grappig, soms hilarisch maar altijd spannend als hij iets zegt.

En Ingeborg, normaal een saaie muts toch, biedt prima weerstand aan haar buurman.
Samantha, ook in Holland nauwelijks bekend trouwens, zorgt voor het (pseudo) technische gedeelte, en verwoordt dat boven mijn verwachting.

Alleen Natalia is hier een miscast. Dat zware Antwerpse accent (is die van de Seefhoek of zo?) en niks anders dan open deuren intrappen.
Ik zou uw accenten eens beter onderzoeken :p Want als er nu iets is dat ze niet heeft, dan is het een Antwerps accent.
Natalia komt van Oevel en heeft een oer-kempisch accent.

Amy woont niet meer in Hasselt. Ze woont nu in Averbode.

Al is dat natuurlijk nog steeds ver van De Panne.

Ik denk dat K3 het meest van hun tijd ofwel in Schelle is ofwel on the road voor optredens, De Panne lijkt me enkel in de vakantieperiodes voor opredens in plopsaland.

Over dat vals zingen gesproken: Geen idee waarom, maar in NL gebruikt men blijkbaar autotune in de uitzendingen terwijl men dat bij ons niet doet, zie voorbeeld in dit filmpje:
Hm, omdat dit nog steeds gaat om een soort auditie vind ik het wel begrijpelijk dat er geen autotune wordt gebruikt. Zo filter je toch de kandidaten die "natuurlijk" mooi kunnen zingen. Zou dat standaard worden gebruikt om hun optredens? Lijkt me van wel?

Hm, omdat dit nog steeds gaat om een soort auditie vind ik het wel begrijpelijk dat er geen autotune wordt gebruikt. Zo filter je toch de kandidaten die "natuurlijk" mooi kunnen zingen. Zou dat standaard worden gebruikt om hun optredens? Lijkt me van wel?
Hoogstwaarschijnlijk wel, maar in dit geval valt het niet hard op (alleen als je de 2 versies naast elkaar hoort), maar soms hoor je dat echt heel fel ingrijpen en klinkt het verschrikkelijk he.

Wel héél raar om in zo'n tv-programma autotune te gebruiken. Hoe kunnen die die kritieken nu snappen?

Ik snap die verontwaardiging over Amy niet. Dingen die te lezen zijn:
- Ze krijgt alle populaire nummers
- de backingvocals worden expres luider gezet
- ze stond op het einde van de reeks om te kunnen inschatten hoeveel punten ze moest krijgen

Ze kreeg nu in ieder geval geen populair nummer, en de backing stonden ook niet uitzonderlijk luid tegenover de overige kandidaten met drukkere nummers.
En nee, vergelijk niet met Kato die vorige keer ‘Amor’ zong, in dat liedje paste geen uitgebreide backing. Wel in het tweede drukkere deel van het lied. Maar dat heeft ze niet gezongen.

Ik denk dat men nog altijd overschat wat de zangkwaliteiten van een personage van K3 moet zijn.
Zoals @coldplayke al heeft aangehaald: ze past perfect in het ditsy blond verhaal. De zang is oké in een ensemble en voor de rest is ze de perfecte girly girly in die meidengroep. En voor wat je er moet van geloven: ze komt overeen met de mensen die jarenlang met haar in een auto moeten zitten.
Dat gevoel heb je vele minder met bv een Diede, daar toch duidelijk naar boven komt dat ze moeilijk met kritiek om kan en meer gesloten is. Door haar talent gaat het ook k2 ft. Diede worden ipv een evenwichtige groep.

Moest dit een pure zangwedstrijd zijn waren al die liveshows niet nodig want dan stak Diede daar met kop en schouders boven uit. Maar het gaat om de zoektocht naar een kapstok om een personage rond op te bouwen voor langere tijd.

Dat het maar Amy of Julia wordt.

Over dat vals zingen gesproken: Geen idee waarom, maar in NL gebruikt men blijkbaar autotune in de uitzendingen terwijl men dat bij ons niet doet, zie voorbeeld in dit filmpje:
Dat heeft te maken met de postproductie bij de zender zelf, vermoed ik. Ik beticht Belgium's Got Talent er ook al een tijdje van om gelijkaardige zaken te doen met hun zangers, want ik kan mij in die show maar zelden vinden in de commentaar van (toegegeven, meer gekwalificeerde) juryleden over bepaalde acts.

Bij talentenshows kan "een beetje bijsturen" echt belachelijke gevolgen hebben voor het publiek en al dan niet bewust tot uitspraken à la "dat die door is, snap ik niet" leiden.

Terug
Bovenaan