contextbinder
Well-known member
Net dergelijke situatie die ik wil aankaarten - je moet de confrontatie net proberen te vermijden als iemand (en dan nog zeker zo een opgepepte halve gare) met een krik op je afkomt. Desnoods ga je gewoon lopen want met een krik in de hand ben je normaal niet zo snel. Indien de verwondingen het resultaat zijn van een actie nadat een collega is aangevallen het idd logisch dat je gaat helpen en is het risico onmogelijk volledig te vermijden.Want vroeger gebeurden zo'n zaken niet ofzo? Ik vind het maar bij de haren getrokken. Wat moet je verbeteren aan de opleiding om geen slag te krijgen wanneer er een wildeman met een krik voor je staat?
Iedereen wil meer blauw op straat, maar er wordt al eens vergeten dat het korps niet allemaal kan bestaan uit 1m90/120kg mannen die en passant nog in iets een zwarte gordel hebben. Het leven is ook geen film, ik vermoed dat je in zo'n situatie niet snel eens je wapen trekt om iemand in het been te schieten.
Als je het artikel leest heeft er 1 iemand een hersenschudding en de andere twee zijn verwond aan de hand en de knie, lijkt me wel goed mogelijk dat dit gewoon komt door het overmeesteren van een razende idioot nadat de eerste aangevallen werd. Ik vind het gewoon misplaatst de schuld hier op de politie te steken.
Achteraf moet je dan maar gepast reageren met een strafmaat, laat die eens een jaartje werken in dienst van de gemeenschap in combinatie met een enkelband en een aantal sessies voor begeleiding , bouw ook een mediacampagne op waaruit duidelijk blijkt dat er geen straffeloosheid meer is maar dat er net streng wordt gesanctioneerd. Vandaag de dag krijg je compleet het tegenovergestelde beeld/indruk.