Renegadexxripxx
Well-known member
Dat gebeurt nu al. Dat is echter totaal niet levensvatbaar om de totale kosten te dekken (dan zit je eigenlijk al met een systeem van een bewel - https://www.bewel.be/ waar dat nu a...teressant werk te vinden om hen te laten doen). Naast het feit dat je hier met gevangenen zit waardoor de veiligheidseisen (bewakingsnormen - aantal extra bewakers, etc) enorm hoog liggen heb je ook nog eens de problematiek hoe je moet omgaan met gevangenen die hun leut halen door het saboteren van dergelijke systemen met schade tot gevolg. Een steen kun je nu eenmaal niet stropen.Ik apprecieer dat je erop wil antwoorden, want ik besef maar al te goed dat ik je met de rug tegen de muur heb gezet (figure of speech in deze context hé)
Ik ken helaas te weinig over de interne werking van gevangenissen, maar wat zou er mis zijn (als het al niet zo is) met volgend systeem:
Gevangenissen met een 'commercieel' karakter. Bandproductie van een of ander product.
Gevangenen kunnen parttime werken aan marktconform (parttime, privé) minimum loon.
Waarvan de belastingen daarop integraal gebruikt worden voor het onderhouden van gevangenis & personeel (In hoeverre dat financieel mogelijk is) Gebouw wordt door overheid gezet, productie gerelateerde machinerie wél door het belastingsgeld door afhouden loon.
Commerciele winst door verkoop product direct terug als investering
Met het inkomen van gevangenen, kunnen zij (naast verplichte vergoeding naar slachtoffers) extra 'luxe' aanschaffen.
Ze zouden moeten starten met basis 'luxe' als het ware. Geen tv bvb.
Maar die kunnen ze wel verdienen door te werken.
Soit, 't is maar een (wild) idee natuurlijk![]()
Werken | Federale Overheidsdienst Justitie
De gedetineerde kan tijdens zijn detentie werken in de gevangenis. Hij kan kiezen uit verschillende soorten van gevangenisarbeid:
Laatst bewerkt:
)