Jupiler Pro League 2025-2026

Dat zeg ik toch ook?
Nee, ge zegt dat Burgess minstens geel verdient. :p

Da's gewoon allebei rood. Zo een debiel die van aan de andere kant van het veld komt afgestoven om iemand een duw van jewelste te verkopen, die moet er ook gewoon uit.

En ja, zoals iemand anders al aanhaalde worden dat soort rode kaarten amper getrokken. Wat ridicuul is, want daarmee legitimeert ge dus dat soort gedrag.

Geen discussie, eerder frustratie voor de "goedkope" rode kaart van Sardella maar dan wel die opzichtige duw van Burgess die niemand zou gezien hebben.

Dat plus de hele voorgeschiedenis van Burgess die wegkomt met gele-kaart-fouten zonder telkens de kaart te krijgen.

Ik voorspel nu tegen stvv wel dat die union-spelers die op 1 kaart van schorsing staan plots wel allemaal hun gele kaart zullen willen pakken zodat ze zeker niet geschorst zullen zijn voor matchen tegen Club en de beker.
De duw is wel gezien door de VAR maar komt niet tussen omdat ze het geen rood vinden en in zo'n tumult kan ik me perfect inbeelden dat de ref/4de ref/... het niet exact gezien heeft

Het enige wat ik onthou is dat Union al flink meeval heeft gehad met de ref/VAR tijdens de POs en anders wellicht niet meer eerste stond (penaltyfase tegen STVV, rode kaarten fases tegen Anderlecht toch niet helemaal consequent).

Krijgen ook heel weinig gele kaarten voor toch potig spel in het algemeen.

Benieuwd of dit nu anders is tegen STVV zodat ze geschorst zijn in de op papier makkelijkste match die nog moet komen. :) Al is een gele kaart uitlokken nu ook niet zo moeilijk als ze echt willen.

Buiten dat Burgess (zoals vaak) ontsnapt aan geel is dat wel correct gehandeld allemaal

Niemand in dat filmpje die zich de vraag stelt of het met verwaarloosbare kracht is?
Stukje van het reglement vergeten precies

VAR zal het geel gevonden hebben en ref heeft het niet gezien dus Burgess onstnapt omdat ref en 4e scheids het "geel" niet gezien hebben.

De linesman staat er met zen neus op, ge moet het ook willen zien natuurlijk

En de VAR zegt 3x "en dan Burgess.."
Maar de ref heeft er geen oog voor of oren naar

Niemand in dat filmpje die zich de vraag stelt of het met verwaarloosbare kracht is?
Stukje van het reglement vergeten precies

De linesman staat er met zen neus op, ge moet het ook willen zien natuurlijk

En de VAR zegt 3x "en dan Burgess.."
Maar de ref heeft er geen oog voor of oren naar
Maar de ref wordt ook niet geroepen voor Burgess maar voor een potential red card voor Sardella. Dus die duw doet niets ter zake

Het is ook gewoon geen rood voor Burgess he. Snap niet dat daar discussie rond is.
Benieuwd of iemand voorbeelden kan vinden van een gelijkaardige duw waar wel rood voor getrokken werd.
Wanneer het spel is stilgelegd, alsnog de fysieke confrontatie opzoeken door iemand op de grond te duwen heeft 0,0 met voetbal te maken en is in voor mij direct rood. Als dergelijke sanctie nodig is dat zo'n marginaal wordt afgeleerd, geen enkel probleem.
Een arbiter is niet verplicht om geen rood te trekken, of enkel maar geel te trekken.

Wanneer het spel is stilgelegd, alsnog de fysieke confrontatie opzoeken door iemand op de grond te duwen heeft 0,0 met voetbal te maken en is in voor mij direct rood. Als dergelijke sanctie nodig is dat zo'n marginaal wordt afgeleerd, geen enkel probleem.
Een arbiter is niet verplicht om geen rood te trekken, of enkel maar geel te trekken.
Mannekes, ik snap wel dat dat in jullie beleving wel rood mag zijn maar dit is op een veld in 2026 nooit rood en daar ging de discussie over.
Ik kan 10 situaties zoals die met Sardella zoeken en dat gaat 10 keer rood zijn. Ik kan er waarschijnlijk ook wel 10 zoeken zoals dat met Burgess en dat gaat nooit rood zijn. Of dat in de toekomst rood moet zijn is een andere discussie. (en daar ga ik trouwens mee akkoord he, voor alle duidelijkheid)

Toen Hazard deed alsof Wijndal zijn neus gebroken had na ook zo'n lichte knik was er hier precies veel minder discussie :sop:

Maar de ref wordt ook niet geroepen voor Burgess maar voor een potential red card voor Sardella. Dus die duw doet niets ter zake

Dat zou toch nog erger zijn?
Ze roepen hem naar het scherm voor Sardella, maar ze zien dat er 15seconden later 10 meter verder iemand tegen de grond gaat

Dan is het toch logisch dat ze die fase ook tonen (wat ze ook doen), maar daar hoor je de ref totaal niet op reageren

Die fase moet je in zen totaliteit tonen en beoordelen

Mannekes, ik snap wel dat dat in jullie beleving wel rood mag zijn maar dit is op een veld in 2026 nooit rood en daar ging de discussie over.
Ik kan 10 situaties zoals die met Sardella zoeken en dat gaat 10 keer rood zijn. Ik kan er waarschijnlijk ook wel 10 zoeken zoals dat met Burgess en dat gaat nooit rood zijn. Of dat in de toekomst rood moet zijn is een andere discussie. (en daar ga ik trouwens mee akkoord he, voor alle duidelijkheid)

Toen Hazard deed alsof Wijndal zijn neus gebroken had na ook zo'n lichte knik was er hier precies veel minder discussie :sop:
Ik kan u er al eentje geven uit de Eredivisie die perfect vergelijkbaar is aan Sardella (en eigenlijk nog een gradatie erger) en die geen rood opleverde. :sneaky:

Maar voor de rest wel akkoord. Eigenlijk wordt dat duwen gewoon te weinig bestraft, misschien moeten we het daarop houden.

Het is ook gewoon geen rood voor Burgess he. Snap niet dat daar discussie rond is.
Benieuwd of iemand voorbeelden kan vinden van een gelijkaardige duw waar wel rood voor getrokken werd.
Inderdaad! Zeker niet in zo'n tumultueuze fase. Dat is bijna standaard dat enkel degenen die de boel in brand steken kaarten krijgen en dat alles dat er na volgt door de vingers gezien wordt. Of dat correct is dat is iets anders...

Los van de discussies er over, is zo'n filmpje wel heel "leuk" om te zien, kan je eindelijk wat meer inzicht krijgen hoe beslissingen tot stand komen, ook hoe ze communiceren met elkaar.
Meer van dat, zodat het gedaan is met alle arbiters als een hoop idioten te beschouwen zoals zo velen overal doen zonder enige vorm van nuance. Dat staat, voor mij, zelfs los van als de beslissing (in mijn ogen) juist of fout is.

Elk filmpje dat ik al zeg vanuit ref standpunten of hoorbare communicatie heeft me al extra inzichten gegeven én meer begrip, letterlijk elke keer.

Elk filmpje dat ik al zeg vanuit ref standpunten of hoorbare communicatie heeft me al extra inzichten gegeven én meer begrip, letterlijk elke keer.
De filmpjes die naar buiten komen zijn natuurlijk vrij selectief gekozen. Er zijn al ergere beslissingen genomen waar je geen uitleg over krijgt.

De filmpjes die naar buiten komen zijn natuurlijk vrij selectief gekozen. Er zijn al ergere beslissingen genomen waar je geen uitleg over krijgt.
Dat zal idd, zoals ook enkel selectieve (voornamelijk) positieve filmpjes van spelers te vinden zijn, terwijl je geen compilaties ziet van hun "normale" fouten (geen blunders)

Leuke match in Westel.
Charai die de match doet kantelen en Mazzu die ernaar staat te kijken. Ongelooflijk. En ook dat hij Traoré een heel seizoen op de bank en in de tribune heeft laten verkommeren. Echt beschamend.

Het enige positieve is dat zijn ontslag weer wat dichterbij komt. Zou 50/50 zijn dat hij aan volgend seizoen mag beginnen, en er zouden al verkennende gesprekken met andere trainers zijn. Dus hopelijk nog vier keer kansloos de boot in.

Ge zou toch echt een maximum limiet moeten zetten op hoe lang een ref moet kijken naar een VAR fase. Als ge na minuten nog niet zeker weet of het hands is...

Gilles De Bilde blijft maar doorneuten over die lichte rode kaart,… de heenmatch en strafschopfout van Mcallister precies al vergeten

Terug
Bovenaan