Eerlijk? Ze mogen hun PO1 hebben, schaf gewoon al PO2 en PO3 af. En ga dan naar een PO1 met vier, zodat dat schabouwelijk onding zo snel mogelijk voorbij is.nog de PO’s weg en we zijn er.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eerlijk? Ze mogen hun PO1 hebben, schaf gewoon al PO2 en PO3 af. En ga dan naar een PO1 met vier, zodat dat schabouwelijk onding zo snel mogelijk voorbij is.nog de PO’s weg en we zijn er.
nog de PO’s weg en we zijn er.
dus de de competitie stopt in maart voor 75% van de ploegen? Enkel kosten voor 2 maanden voor die 75% zonder inkomsten?Eerlijk? Ze mogen hun PO1 hebben, schaf gewoon al PO2 en PO3 af. En ga dan naar een PO1 met vier, zodat dat schabouwelijk onding zo snel mogelijk voorbij is.
Eerlijk? Ik denk dat PO2 en PO3 bijna alle clubs die daarin verzeild geraken meer kosten dan dat ze opbrengen. Publiek halveert, consumptie ook, maar de operationele kost van een wedstrijd blijft gewoon dezelfde.dus de de competitie stopt in maart voor 75% van de ploegen? Enkel kosten voor 2 maanden voor die 75% zonder inkomsten?
edit: je hebt wel compleet gelijk dat PO2 en PO3 zo rap mogelijk wegmoeten
en het riedeltje dat PO1 ons sterker maakt door meer topmatchen mag ook in de vuilbak want Union of Club gaan echt niet beter worden van matchen tegen nrs 3-4-5-6. En dat was vorig jaar net het zelfde.Eerlijk? Ik denk dat PO2 en PO3 bijna alle clubs die daarin verzeild geraken meer kosten dan dat ze opbrengen. Publiek halveert, consumptie ook, maar de operationele kost van een wedstrijd blijft gewoon dezelfde.
Jij kan helemaal niet bewijzen dat de playoffmatchen niet mee gezorgd hebben voor de verbetering van de Europese resultaten.en het riedeltje dat PO1 ons sterker maakt door meer topmatchen mag ook in de vuilbak want Union of Club gaan echt niet beter worden van matchen tegen nrs 3-4-5-6. En dat was vorig jaar net het zelfde.
daarom gewoon een vlakke competitie zonder enige vorm van PO. Anders hebben die ploegen die PO1 ook nog eens een financieel voordeelEerlijk? Ik denk dat PO2 en PO3 bijna alle clubs die daarin verzeild geraken meer kosten dan dat ze opbrengen. Publiek halveert, consumptie ook, maar de operationele kost van een wedstrijd blijft gewoon dezelfde.
nope, en het omgekeerde kan ook nietJij kan helemaal niet bewijzen dat de playoffmatchen niet mee gezorgd hebben voor de verbetering van de Europese resultaten.

nope, en het omgekeerde kan ook niet
Als ik naar mijn eigen clubje kijk: wij zijn gewoon sterker geworden door de vele CL-deelnames, het extra geld daarvan + transfers waardoor we duurdere spelers konden kopen.... niets meer, niets minder.
daarom gewoon een vlakke competitie zonder enige vorm van PO. Anders hebben die ploegen die PO1 ook nog eens een financieel voordeel
@Flappy: omgekeerd toch ook niet
Club is zeker beter geworden van topmatchen te spelen, volgens jou zijn dat de PO1 matchen, volgens mij zijn dat al de Europese matchen.Dat is anekdotisch. Je moet naar het groter geheel kijken. Club profiteert misschien net omdat je vaker in situaties komt waarin je onder druk en stress speelt. Omdat je in België vaker uitgedaagd wordt door andere topclubs, en je geen misstappen kan veroorloven (in de playoffs dus). Als je dat vaak doet ben je beter gewapend als je in de CL het moet opnemen tegen pakweg Sporting of Glasgow.
Bovendien kan je qua supportersinkomsten en qua tv-gelden wel een case maken dat meer topmatchen voor meer inkomsten zorgt ergo meer geld om te besteden om in die CL ook beter te presteren. Je moet dus naar het groter geheel kijken.
Een mogelijke graadmeter om het groter geheel te bekijken is de Europese ranking: die middelt over 5 jaar de prestaties van elk land over alle deelnemende clubs, en dan is het duidelijk dat stijgende prestaties te zien zijn sinds de invoering van het playoffs-concept. Uiteraard spelen er ook andere dingen maar die zaken isoleren is onbegonnen werk. De trend was redelijk duidelijk en over een lange termijn.
Ondertussen zijn we ook zover dat meerdere landen dat beginnen in te voeren, in een of andere vorm (bv. Griekenland). Op moment van invoeren stonden ze 15de, ondertussen zijn ze beginnen stijgen naar plaats 11. Maar goed, als iedereen het heeft ingevoerd is het competitieve en relatieve voordeel weg. Alleen is het dan beter om het te hebben dan om het niet te hebben.
Het is allemaal relatief want ook geld en markt speelt, oorlog (Rusland/Oekraïne) speelt, etc.
Maar dat je niet beter wordt van meer topmatchen spelen, dat is een soort van wetenschappelijk inzicht dat je wel mag uitleggen. Dat je een competitie niet met 5 topploegen kan organiseren is uiteraard ook waar dus een gebalanceerd format zoeken is een uitdaging.
Als je verder kijkt naar de andere vaste PO1-gangers dan kan je toch niet zeggen dat die clubs sterker geworden zijn de voorbije 10 jaar?
Integendeel: rsca, genk, gent, standard staan er allemaal slechter voor nu dan 10 jaar geleden, en waar PO1 een zekerheid was voor deze ploegen 10 jaar geleden is het nu telkens een
De eerste PO's hebben we trouwens niet gehaald. We hebben toen de barrage match gewonnen tegen STVV. We zijn als club sinds 2010 een sterker merk geworden, een rijkere club, ... In die eerdere jaren vlogen we er zowat altijd uit wanneer we Europese voorrondes speelden tegen kloefkappers als FK Sarajevo en dergelijke. We draaien een absoluut crap seizoen, maar de club KRC Genk staat echt wel verder dan in 2010. Gewoon niet zo ver als we zouden hebben moeten staan. Het huidige Genk is toch om minder schrik van te hebben dan ten tijde van Sonck/Dagano, of Onuachu of Tolu...Euhm. Wij staan er zeker niet slechter voor, hoorDe eerste PO's hebben we trouwens niet gehaald. We hebben toen de barrage match gewonnen tegen STVV. We zijn als club sinds 2010 een sterker merk geworden, een rijkere club, ... In die eerdere jaren vlogen we er zowat altijd uit wanneer we Europese voorrondes speelden tegen kloefkappers als FK Sarajevo en dergelijke. We draaien een absoluut crap seizoen, maar de club KRC Genk staat echt wel verder dan in 2010. Gewoon niet zo ver als we zouden hebben moeten staan.
Ik ben het ermee eens dat ge nooit kunt bewijzen of de PO's ons beter gemaakt hebben of dat er nog andere factoren meespelen. Ik heb geneigd om te denken van wel, maar bewijzen gaan we het nooit kunnen.
Het huidige Genk is toch om minder schrik van te hebben dan ten tijde van Sonck/Dagano, of Onuachu of Tolu...
dus rijker, ja dat wil ik geloven, maar een sterkere ploeg? Maar wie weet kopen jullie deze zomer wel opnieuw een topspits? (slechter dan die Biebout kan moeilijk)
awel ja, dus als Club dankzij CL sterker is geworden, en jullie sterker maar niet noodzakelijk door PO's, en al de andere ploegen zwakker -> welk nut hebben die playoffs dan eigenlijk??Genk heeft mooie jaren gehad tussen 1998 en 2003. Daarna waren we op een kleine opflakkering na door twee absolute wereldtalenten best dood tot een jaar of vijf na het starten van de PO's. Tolu was vorig seizoen. Onuachu drie seizoenen geleden. Dat hoort ook tot "Genk sinds de PO's". Het Genk van 2018/2019 was zelfs het beste Genk ooit. Die ploeg was niet normaal. Dit seizoen is kak. Maar zonder PO's zouden we ook op en af zijn, dat ligt aan ons werkmodel niet aan de PO's. Als ge van bovenaf alles breder bekijkt, zijn we als club echt sterker geworden.
We moeten ons in stilte bezig houden tot vanavond héHierzo jongens: https://www.beyondgaming.be/threads/competitie-formats-belgie.37113/
Ik zou hier graag discussiëren over de matchen.
Klopt. En dit jaar gezien dat een ploeg als Anderlecht niet eens meer door de voorrondes geraakt van de conference League.Club is zeker beter geworden van topmatchen te spelen, volgens jou zijn dat de PO1 matchen, volgens mij zijn dat al de Europese matchen.
Als ik naar het budget van Club kijk dan zijn die PO1-inkomsten echt wel peanuts in vergelijking met transferinkomsten en CL-premies dus dat argument van jou klopt niet.
Als je verder kijkt naar de andere vaste PO1-gangers dan kan je toch niet zeggen dat die clubs sterker geworden zijn de voorbije 10 jaar?
Integendeel: rsca, genk, gent, standard staan er allemaal slechter voor nu dan 10 jaar geleden, en waar PO1 een zekerheid was voor deze ploegen 10 jaar geleden is het nu telkens een spannende strijd om erbij te geraken. Dus neen, ik ga niet akkoord dat PO1 je sterker maakt.