Jupiler Pro League 2025-2026

als je uitgaat van een thuisoverwinning van Club tegen Union dan is het nog steeds maar 1 gelijkspel van Union dat we nodig hebben. Situatie is minder uitzichtloos dan dat de meesten hier denken.
Dit toch ook wel.
Het is echt nog niet gedaan, dit was best wel een goede match van ons maar vaak ist ook krabbersvoetbal dat we spelen.

Speciale vermelding voor Khalaili, wat een geweldige match weeral. Met 2 zeer mooie assists. Is denk is zijn laatste seizoen op de Belgische velden. Die is te goed voor de jupkesleague. Met zijn goals in de champions league zich ook in de kijker gespeeld.

Dit toch ook wel.
Het is echt nog niet gedaan, dit was best wel een goede match van ons maar vaak ist ook krabbersvoetbal dat we spelen.

Speciale vermelding voor Khalaili, wat een geweldige match weeral. Met 2 zeer mooie assists. Is denk is zijn laatste seizoen op de Belgische velden. Die is te goed voor de jupkesleague. Met zijn goals in de champions league zich ook in de kijker gespeeld.
Maar dan gaat Club toch serieus beter moeten beginnen spelen. In 3 matchen PO speelden ze 1 goeie helft, voor de rest eerder armoe troef]

edit: allez als je toch de commentaren van het merendeel van de eigen supporters hier moogt geloven

als je uitgaat van een thuisoverwinning van Club tegen Union dan is het nog steeds maar 1 gelijkspel van Union dat we nodig hebben. Situatie is minder uitzichtloos dan dat de meesten hier denken.
Inderdaad, vier punten is een mooie voorsprong (en je kan ze beter voorstaan dan achterstaan natuurlijk) maar er zijn nog 7 wedstrijden te spelen. Voor hetzelfde geld is er woensdagavond al weer een deel van die achterstand weggewerkt. Union ligt duidelijk in pole-position, maar er kan nog veel gebeuren.

Dit toch ook wel.

Meijer ook echt wel een hele match staan zwemmen op die linkerkant. Ik was één van de mensen hier die hem in de basis wilde zien maar mannekes, hoe slecht was dat zeg? Na zijn blessure is die echt niks meer waard.

Meijer ook echt wel een hele match staan zwemmen op die linkerkant. Ik was één van de mensen hier die hem in de basis wilde zien maar mannekes, hoe slecht was dat zeg? Na zijn blessure is die echt niks meer waard.
Leko - in al zijn wijsheid - vertikt het ook om te roteren of tijdig eens te wisselen. Als dezelfde 11 elke keer moeten optreden moet je niet verbaasd zijn dat 1) je basis kern doodop is naar het einde van het seizoen 2) je wisselspelers - die uit pure noodzaak door blessures in de basis worden gedropt - de stenen uit de grond zuigen wegens geen match-ritme. Leko is gewoon het tegenovergestelde van Union, schijt aan alle data.
Je gaat mij niet wijsmaken dat iedereen zijn fysieke cijfers top waren. Zeer beperkte trainer, iets voor de middenmoot maar niet voor een topploeg die elk jaar voor de prijzen wilt spelen.

Laatst bewerkt:
Maar dan gaat Club toch serieus beter moeten beginnen spelen. In 3 matchen PO speelden ze 1 goeie helft, voor de rest eerder armoe troef]

edit: allez als je toch de commentaren van het merendeel van de eigen supporters hier moogt geloven
voila, nagel op de kop ... als je de commentaren hier leest...

Eerste helft tegen rsca laten ze zien dat ze echt ongelooflijk goed kunnen voetballen. Ook 2e helft tegen stvv was prima.
Gisteren tegen Union was het echt niet goed, maar Vanaken die onverwacht uitvalt en waar ze duidelijk niet op voorbereid waren helpt natuurlijk niet.

Bij Union daarentegen zie ik een zeer stevige verdediging, maar aanvallend is het allesbehalve wow -> in hun matchen tegen kvm, stvv, rsca en gent kan het volgens mij dus best dat de tegenstander zich ook gaat ingraven en dat er ergens wel een 0-0 uit de kast valt.

Leko - in al zijn wijsheid - vertikt het ook om te roteren of tijdig eens te wisselen. Als dezelfde 11 elke keer moeten optreden moet je niet verbaasd zijn dat 1) je basis kern doodop is naar het einde van het seizoen 2) je wisselspelers - die uit pure noodzaak door blessures in de basis worden gedropt - de stenen uit de grond zuigen wegens geen match-ritme. Leko is gewoon het tegenovergestelde van Union, schijt aan alle data.
Je gaat mij niet wijsmaken dat iedereen zijn fysieke cijfers top waren. Zeer beperkte trainer, iets voor de middenmoot maar niet voor een topploeg.
Mja Meijer zat stikdood maar er zit bij ons ook op de bank ook amper iets deftig om te wisselen.
Campbell, Diakhon, Nilsson, Sandra, Siquet, Spileers, Tresoldi en Vanaken.

Die laatste twee zijn meerwaardes maar de rest is toch vrij triest voor een ploeg die kampioen wil worden imo. Zeker als je dan al weet dat iemand als Forbs en blijkbaar ook Meijer al geen basismateriaal zijn.

Niet dat ik Leko een goede coach vind maar dat hij veel met dezelfde 11 speelt vind ik niet zo verrassend.

Mja Meijer zat stikdood maar er zit bij ons ook op de bank ook amper iets deftig om te wisselen.
Campbell, Diakhon, Nilsson, Sandra, Siquet, Spileers, Tresoldi en Vanaken.

Die laatste twee zijn meerwaardes maar de rest is toch vrij triest voor een ploeg die kampioen wil worden imo. Zeker als je dan al weet dat iemand als Forbs en blijkbaar ook Meijer al geen basismateriaal zijn.

Niet dat ik Leko een goede coach vind maar dat hij veel met dezelfde 11 speelt vind ik niet zo verrassend.
Mee eens, je zit met een en-en verhaal. Zwaar gefaald beleid en een trainer die - schreuder gewijs - er ook gewoon niet het beste kan uithalen, tactisch trok het op geen kloten. Een seizoen om rap te vergeten.

voila, nagel op de kop ... als je de commentaren hier leest...

Eerste helft tegen rsca laten ze zien dat ze echt ongelooflijk goed kunnen voetballen. Ook 2e helft tegen stvv was prima.
Gisteren tegen Union was het echt niet goed, maar Vanaken die onverwacht uitvalt en waar ze duidelijk niet op voorbereid waren helpt natuurlijk niet.

Bij Union daarentegen zie ik een zeer stevige verdediging, maar aanvallend is het allesbehalve wow -> in hun matchen tegen kvm, stvv, rsca en gent kan het volgens mij dus best dat de tegenstander zich ook gaat ingraven en dat er ergens wel een 0-0 uit de kast valt.
Of konden ze goed voetballen door de verkeerde tactische keuzes van Taravel? Ik wil maar zeggen dat 1 goeie helft de lente niet maakt en 1 mindere match ook niet het einde is :)
Maar over Union wordt dit nu al het ganse jaar gezegd en toch hebben ze maar 2 matchen verloren en Club 8 tot nog toe.

Dit is toch gewoon over and out voor Club? Vorig jaar had ik nog durven zeggen dat Union nog met een broek vol angst punten gaat laten liggen. Maar nu met een onderlinge confrontatie een gat slaan van 4 punten in deze fase terwijl ze sowieos een ploeg zijn die met kutvoetbal punten kan komen pakken...

Een saving grace is dat ze nog naar Anderlecht en Club moeten. Maar Anderlecht ligt hen nu al een tijdje goed en Club schrikt hen niet meer af zoals voorheen. Ze staan mentaal sterker dan de afgelopen jaren en Leko is niet de coach met de uitzonderlijke plannetjes.

Ook beetje spijtig hoe Leko compleet lijkt te zijn gestagneerd tegenover vroeger. Zijn eerste stint bij Brugge was veelbelovend maar hij krijgt toch niets extra meer uit een groep. Niet op voetballend vlak en al zeker niet op mentaal vlak.

Dit is toch gewoon over and out voor Club? Vorig jaar had ik nog durven zeggen dat Union nog met een broek vol angst punten gaat laten liggen. Maar nu met een onderlinge confrontatie een gat slaan van 4 punten in deze fase terwijl ze sowieos een ploeg zijn die met kutvoetbal punten kan komen pakken...

Een saving grace is dat ze nog naar Anderlecht en Club moeten. Maar Anderlecht ligt hen nu al een tijdje goed en Club schrikt hen niet meer af zoals voorheen. Ze staan mentaal sterker dan de afgelopen jaren en Leko is niet de coach met de uitzonderlijke plannetjes.

Ook beetje spijtig hoe Leko compleet lijkt te zijn gestagneerd tegenover vroeger. Zijn eerste stint bij Brugge was veelbelovend maar hij krijgt toch niets extra meer uit een groep. Niet op voetballend vlak en al zeker niet op mentaal vlak.
Kutvoetbal? Gisteren vond ik Union toch heel wat beter voetballen dan Club. Zowel qua kwaliteit van opbouw als verdedigend positiespel. Waarbij de grootste kansen ook voor hun waren.

En jij dat we (minimum) 2 keer gaan scoren tegen dit Union en wij die geen nul kunnen houden?
Over is het nooit, en ja, het kan, maar heeft er alle schijn naar dat het niets wordt gewoon. Alle stats spreken dan ook nog eens in ons nadeel.

En jij dat we (minimum) 2 keer gaan scoren tegen dit Union en wij die geen nul kunnen houden?
Over is het nooit, en ja, het kan, maar heeft er alle schijn naar dat het niets wordt gewoon. Alle stats spreken dan ook nog eens in ons nadeel.
inderdaad, kansen zijn klein en ziet er momenteel niet goed uit,.... maar er zijn al zottere dingen in de playoffs gebeurd.

Ook de kortere opeenstapeling van matching, schorsingen die gaan komen want na 3 gele kaarten al dag schorsing,... never say never.
Als je al de berichten na de match leest dan is het precies of alle geloof weg is in Club, terwijl we toch al wel gezien hebben hoe goed deze ploeg kan voetballen.

Union speelt zeker niet elke match goed, maar wint wel vaak ook dat soort matchen (en verliest vooral zelden).

Ik zie beide ploegen niet nog alles winnen tegen de rest, maar 4 punten achter is toch heel wat. Zelfs als Club wint van Union thuis (ook helemaal niet vanzelfsprekend), zou Union dus al in minstens 2 extra matchen moeten falen. Dan spreek je toch al van een kleine inzinking van Union. Is dit onmogelijk? Zeker niet, maar erg waarschijnlijk lijkt niet nu ook niet momenteel want ze spelen heel matuur.

Club moet trouwens méér dan 4 punten goedmaken he. Dus 1x extra gelijkspelen (tov verlies van Union) is niet voldoende naast de rest allemaal winnen.

Laatst bewerkt:
Gisteren Leko toch ook geen goede beurt gemaakt. Eigenlijk hield Club nog best gelijke tred tot de 60e minuut en kwamen ze zelfs het best uit de kleedkamer met enkele prikjes. Maar van minuut 60-75 had je toch echt het gevoel dat het niet meer ging voor Club. Waarom dan niet sneller wisselen? Vermant was bv. nergens. Forbs idem.

Breng die 3 man minstens 5 minuten eerder (liefst rond min 70) en je doorbreekt mogelijks het elan van Union. Echt onbegrijpelijk dat dit pas gebeurt na de goal van Union (al stonden ze al klaar voordien)...

Ook opvallend dat Club conditioneel echt minder goed leek.

Terug
Bovenaan