Jupiler Pro League 2025-2026

De profclubs hebben beslist: voortaan kunnen beloftenteams toch degraderen uit tweede klasse

Ik lees nu net over gans die komedie van 2de klasse en ik kan me niet anders als afvragen waarom ze niet gewoon een U21 competitie oprichten en 2de klasse laten voor wat het is. Belgie is al te groot voor zoveel ploegen in 1ste en 2de klasse vind ik en dan ga je nu weer aanmodderen in gans dat systeem en het trekt nog altijd nergens naar in mijn ogen. AA Gent gaat alvast in beroep en zo blijf je maar bezig...
Euhm, er is nog steeds een u21 competitie …
Verder is zowat iedereen die het jeugdvoetbal ook maar enigszins volgt, het er over eens dat de beloften in het volwassenvoetbal laten spelen een zegen is voor de ontwikkeling van jonge talenten.

Dat niet laten degraderen is de farse, niet het aantreden van die beloftenploegen. Waar naar mijn mening veel te veel externe aankopen in aantreden trouwens.

Indien je toch kost wat kost beloften wil toelaten, dan moet je dezelfde regels hanteren als voor andere ploegen.

Dus 2 beloftenploegen op degradatie in 1B en 2 niet beloftenploegen op promotie in 1ste amateur -> 2 beloftenploegen eruit.
Omgekeerd idem, 2 niet beloftenploegen op degradatie in 1B en 2 beloftenploegen op promotie in 1ste amateur -> 2 beloftenploegen erin.

Euhm, er is nog steeds een u21 competitie …
Verder is zowat iedereen die het jeugdvoetbal ook maar enigszins volgt, het er over eens dat de beloften in het volwassenvoetbal laten spelen een zegen is voor de ontwikkeling van jonge talenten.

Dat niet laten degraderen is de farse, niet het aantreden van die beloftenploegen. Waar naar mijn mening veel te veel externe aankopen in aantreden trouwens.
Oh dat wist ik niet!

Er komt ne nieuwe podcast...

Met Radja, Oli Deschacht, Frigo en dienen Antwerpse influencer. Lol
Erger kan het niet worden lijkt me.
2 man die er prat op gaan de enige ter wereld te zijn die altijd 'durven te zeggen waar het op staat'.
2 man die narcistische trekken hebben.
En ene die nog dommer is dan de 2 andere.

Vul zelf maar in wie wat...

Verwachte beslissing hé. Kan nog op een mooi punt stoppen zo (en wie weet nog met een titel).

Nog een jaartje op de bank gaan zitten achter een jonge/nieuwe keeper, moet hij ook niet gaan doen hé.
En om nu nog eens naar het buitenland te gaan voor 1-2 jaar, die man heeft ook een gezin. Het buitenlandse avontuur heeft hij ook al gehad.

Pfffft... Morgen begint echt gewoon PO2. Een prachtige apotheose voor een absoluut kutseizoen. En Genk blijft maar de goednieuwsshow opdraven. Nul accountability in eender welke vorm van communicatie. Geen bestuurslid dat openlijk laat weten hoe slecht het is. Absolute cringe mails waarin gedaan wordt alsof iedereen vrolijk en blij is en er spannende tijden aankomen. En nergens ook maar één vinger op de vele wondes en fouten.

Ik heb echt gehoopt op PO1 en gedacht dat we volgend seizoen een dik seizoen konden draaien. Maar op dit moment zie ik alles heel somber in. Volgend jaar nog maar eens van quasi nul starten....

Pfffft... Morgen begint echt gewoon PO2. Een prachtige apotheose voor een absoluut kutseizoen. En Genk blijft maar de goednieuwsshow opdraven. Nul accountability in eender welke vorm van communicatie. Geen bestuurslid dat openlijk laat weten hoe slecht het is. Absolute cringe mails waarin gedaan wordt alsof iedereen vrolijk en blij is en er spannende tijden aankomen. En nergens ook maar één vinger op de vele wondes en fouten.

Ik heb echt gehoopt op PO1 en gedacht dat we volgend seizoen een dik seizoen konden draaien. Maar op dit moment zie ik alles heel somber in. Volgend jaar nog maar eens van quasi nul starten....
#Roadtoeurope

Terug
Bovenaan