Jupiler Pro League 2025-2026

Milkon ontslagen bij Dender. Vreemd, want deed het zeker niet slecht qua spelniveau met het materiaal dat voorhanden is. Hopelijk kan hij terug assistent worden bij Club.
Gewoon een door en door rotte spelersgroep. Quasi alle leiders in de zomer vertrokken en niet vervangen, blijkbaar sprake van een in kliekjes uiteengevallen kleedkamer en Hayk zou blijkbaar de steun van de spelersgroep ook niet meer hebben. Die hangen er volledig aan, lijkt mij iets dat ge echt niet rechtgetrokken krijgt en als ge dan in die setting tegen pakweg een Patro of Beerschot barrage moet gaan spelen..

Gewoon een door en door rotte spelersgroep. Quasi alle leiders in de zomer vertrokken en niet vervangen, blijkbaar sprake van een in kliekjes uiteengevallen kleedkamer en Hayk zou blijkbaar de steun van de spelersgroep ook niet meer hebben. Die hangen er volledig aan, lijkt mij iets dat ge echt niet rechtgetrokken krijgt en als ge dan in die setting tegen pakweg een Patro of Beerschot barrage moet gaan spelen..

Ideale opdracht voor Hasi dus

Nochtans wel een aantal goeie spelers die daar rondlopen. Maar je zag ook al tegen Leuven dat ze geen hechte groep vormen.

Nochtans wel een aantal goeie spelers die daar rondlopen. Maar je zag ook al tegen Leuven dat ze geen hechte groep vormen.
Ja, maar buiten die paar spelers gewoon veel te weinig kwaliteit. Zeker achterin. Kvet, Nsimba en Goncalves zowat de enigen die echt een aanvaardbaar 1A niveau hebben. En inderdaad, gewoon een hoop individuen en de jongens die de groep bijeen hielden allemaal verkocht of buitengewerkt.

2-1 toch offside?

Een speler die zich in buitenspelpositie bevindt en die de bal ontvangt van een
tegenspeler die de bal bewust speelde*, inclusief opzettelijk handspel, wordt niet beschouwd als een speler die voordeel haalt

*’bewust spelen’ (met uitzondering van opzettelijk handspel) is wanneer een
speler controle heeft over de bal en de mogelijkheid heeft om:
• de bal naar een ploegmaat te spelen;
• de bal in het bezit te krijgen;
• de bal weg te werken (bv. de bal te trappen of koppen)

Die verdediger kopt de bal bewust (slecht) weg in de voeten van Ilic dus volgens mij is dat geen offside

Bekendste fase bij deze regel is Lukaku vs Rusland denk ik

2 goals op vrije trap, wat is dit 😅
Knap uit de draai en goed om zien dat die voorgaande vrije trap ook tot stand komt door hoog druk zetten

Een speler die zich in buitenspelpositie bevindt en die de bal ontvangt van een
tegenspeler die de bal bewust speelde*, inclusief opzettelijk handspel, wordt niet beschouwd als een speler die voordeel haalt

*’bewust spelen’ (met uitzondering van opzettelijk handspel) is wanneer een
speler controle heeft over de bal en de mogelijkheid heeft om:
• de bal naar een ploegmaat te spelen;
• de bal in het bezit te krijgen;
• de bal weg te werken (bv. de bal te trappen of koppen)

Die verdediger kopt de bal bewust (slecht) weg in de voeten van Ilic dus volgens mij is dat geen offside

Bekendste fase bij deze regel is Lukaku vs Rusland denk ik
Verdediger moet de bal wegkoppen omdat Ilic er anders mee weg is, heeft dus rechtstreeks invloed op het veld.

Soit, we verliezen vandaag echt gewoon van onszelf.

Dusenne komt te laat en staat vol op de voet.
Dhondt staat er op te kijken van 3 meter en wijst naar de bal

Tis toch precies van nie willen zien soms

De zoveelste volledig onnodige blunder vandaag bij ons. Saliba loopt weg van de goal, ge moet daar zelfs uw voet niet zetten in die situatie.

Verdediger moet de bal wegkoppen omdat Ilic er anders mee weg is, heeft dus rechtstreeks invloed op het veld.

Soit, we verliezen vandaag echt gewoon van onszelf.

Ja awel. Hij kop hem bewust weg/door en heft daardoor het buitenspel op. Ilic gaat niet met hem in duel ofzo hè, die staat er 2-3 meter achter bij een andere verdediger.

Hoezo zelfs? Ge hebt nog 1 kans gehad sinds de goal. Geeft wel makkelijk goals weg dat wel

Ik geef hem in real time nog voordeel van de twijfel, maar om dan 25x de herhaling van de VAR te moeten zien vond ik toch ook maar iets raar.

Ja awel. Hij kop hem bewust weg/door en heft daardoor het buitenspel op. Ilic gaat niet met hem in duel ofzo hè, die staat er 2-3 meter achter bij een andere verdediger

Hoezo zelfs? Ge hebt nog 1 kans gehad sinds de goal. Geeft wel makkelijk goals weg dat wel
Nee hij kopt de bal weg door Ilic. Die neemt deel aan het spel op dat moment en beïnvloedt Pletinckx.

En we verliezen inderdaad van onszelf omdat we de goals gewoon kinderlijk weggeven inderdaad. Blunder van Maziz en Prevot én een owngoal bij de 1-1, Lakomy die doodleuk uit de muur stapt bij de 2-1, de 3-1 is eigenlijk een slechte vrije trap waar gewoon iemand moet tussen zitten en de 4-1 is een totaal onnodige overtreding op iemand die wegloopt van de goal.

Om het met de woorden van een kameraad te zeggen: We hebben alle doelpunten voor Anderlecht eigenlijk gewoon zelf gecreëerd.

Terug
Bovenaan