Jupiler Pro League 2025-2026

Al hadden we pep giardiola voor deze groep staan, deze kern is zo onevenwichtig als maar kan zijn..

Begin eens met een trainer die wil voetballen.
Ik hoor continu: Fysiek, agressiviteit, intensiteit

Allemaal leuk, maar ge hebt spelers die geen 2 passes kunnen geven of een bal kunnen controleren.

Ik ben er overtuigd dat er zeker wel voldoende voetballend vermogen in de ploeg zit

Maar die begint elke match met een diepe spits en dan 3 man erachter - waarvan Hazard en Bertaccini liefst centraal lopen.
Dan blijft Decat - Saliba op uw centraal middenveld over, de tegenstander zet 3 man ertegenover en ge hebt daar telkens een man te kort.

Dat de kern ook niet gebalanceerd is klopt, we missen (minsten) één deftige centrale verdediger en een goeie diepe spits hebben we ook niet.

Begin eens met een trainer die wil voetballen.
Ik hoor continu: Fysiek, agressiviteit, intensiteit

Allemaal leuk, maar ge hebt spelers die geen 2 passes kunnen geven of een bal kunnen controleren.

Ik ben er overtuigd dat er zeker wel voldoende voetballend vermogen in de ploeg zit

Maar die begint elke match met een diepe spits en dan 3 man erachter - waarvan Hazard en Bertaccini liefst centraal lopen.
Dan blijft Decat - Saliba op uw centraal middenveld over, de tegenstander zet 3 man ertegenover en ge hebt daar telkens een man te kort.

Dat de kern ook niet gebalanceerd is klopt, we missen (minsten) één deftige centrale verdediger en een goeie diepe spits hebben we ook niet.
Ik denk dat hij het over Genk had 😉

STVV gaat de Europese licentie aanvragen met 't stadion van OHL.
Maar daarna zou er nog tijd zijn om het stadion conform te maken en alsnog op Stayen te spelen.
Bepaalde zitjes moeten een hogere leuning, er moeten ergens 2 pivoterende deuren gezet worden en als de bezoekers in de hoek van Tribune Oost zouden zitten, dan moet dat afgescheiden worden.
Geen onoverkomelijke dingen, maar je weet nooit met Roland.

De Spoorwegtribune is beschamend, ook zonde als je daardoor minder eigen supporters binnen zou kunnen laten. Maar het is, na eerst algemene vergunningsproblemen, al een hele tijd een spel van ego's, Roland vs Verelst. Erg.

In de eerste plaats moeten Renard en Borguet vervangen worden door mensen met voetbalkennis. Idem met Neerpede. Daar moet weer geïnvesteerd worden in voetbalkennis en visie.

Verschuren en Borguet hebben het zeker goed voor met de club, en kunnen hun nuttig maken. Maar zijn niet de mannen met de voetbalkennis. Zij gaan echt de juiste mensen moeten zoeken die past in een visie waar men werk van moet maken.

Weg van het waan van de dag beleid van de man die hier de vorige 5 jaar de plak zwaaide.

Dit zegt alles :

Gebuisd in de competitie

Dat wordt hoogdringend. Wie het totale rapport bekijkt van Hasi stelt vast dat het allesbehalve rooskleurig oogt. Als je ook de Europese en bekermatchen meetelt dan haalt de T1 nog 63 op 126 of exact 50 procent van de punten. Kijk je echter alleen naar de Jupiler Pro League, dan komt hij maar aan 46 op 96 of 48 procent van de punten. Gebuisd, dus. Er zijn al coaches voor minder ontslagen

Al hadden we pep giardiola voor deze groep staan, deze kern is zo onevenwichtig als maar kan zijn..

Ik blijf erbij dat we een kern hebben die Europees voetbal zou moeten kunnen halen. Meedoen voor de titel absoluut niet, maar dat? Maar die kern is zo kapot gemaakt sinds de PO's van vorig jaar dat ge dat niet rechtgetrokken krijgt in een paar maandjes.

Ge ziet wel degelijk aanpassingen van Hayen en er zijn aspecten die echt wel beter gaan, maar ge ziet ook het absoluut gebrek aan vertrouwen bij veel van die spelers.

Soit, de korte termijn is nog het minst van mijn zorgen momenteel.

Ik blijf erbij dat we een kern hebben die Europees voetbal zou moeten kunnen halen. Meedoen voor de titel absoluut niet, maar dat? Maar die kern is zo kapot gemaakt sinds de PO's van vorig jaar dat ge dat niet rechtgetrokken krijgt in een paar maandjes.

Ge ziet wel degelijk aanpassingen van Hayen en er zijn aspecten die echt wel beter gaan, maar ge ziet ook het absoluut gebrek aan vertrouwen bij veel van die spelers.

Soit, de korte termijn is nog het minst van mijn zorgen momenteel.
Als Cercle supporter vond ik het een zwakke partij van beide kanten. Gelijkspel was voor ons gevleid, maar jullie waren ook niet zoveel gevaarlijker (wel leuke actie El Ouehadi).

Toch echt een kutjaar in de jupkes league. Behalve STVV is echt niemand goed. Alleen maar slechte matchen van topteams uit vorm of zonder interesse. Maar spannend meneer, het is zo spannend!

Dit weekend afwezig voor de topper 😭 Maar binnen enkele maanden komen ze toch nog eens op bezoek.
Benieuwd of we dan wel goesting hebben, waarschijnlijk wel.
Wel deze woensdag de laatste keer de CL hymne. Dat wordt nog wel plezant.

Toch echt een kutjaar in de jupkes league. Behalve STVV is echt niemand goed. Alleen maar slechte matchen van topteams uit vorm of zonder interesse. Maar spannend meneer, het is zo spannend!

Dit weekend afwezig voor de topper 😭 Maar binnen enkele maanden komen ze toch nog eens op bezoek.
Gelukkig is ons algemene niveau heel goed in de Jupkes Liga door de PO. Volgend jaar dus nog minder

maar allé, de matchen van Club zijn top-amusement de laatste tijd, je verveelt je geen minuut :biglaugh:

Gelukkig was het nog redelijk goed weer en heb ik kunnen genieten van mijn audioboek op de fiets naar het stadion want de match zelf was echt van abominabel zwak niveau. En ik heb ook de indruk dat het bij de meeste andere teams niet veel beter is.

Moet gezegd worden dat STVV zijn niveau van voor nieuwjaar ook niet meer haalt. Twee keer met de hakken over de sloot gewonnen in 2026 tegen ploegen die onderin bengelen, en het had er twee keer heel anders kunnen uitzien.

Standard nu wel weer zo'n typische match van een ploeg die zelf in de miserie zit, waar we nog stoemelings tegen zouden kunnen winnen. You'll never know.
Maar Standard - Antwerp - Genk - Antwerp, dat is dan toch al behoorlijk wat. Als ze er tegen Antwerp uitvliegen is 't toch wel echt gedaan vermoed ik.

Standard nu wel weer zo'n typische match van een ploeg die zelf in de miserie zit, waar we nog stoemelings tegen zouden kunnen winnen. You'll never know.
Maar Standard - Antwerp - Genk - Antwerp, dat is dan toch al behoorlijk wat. Als ze er tegen Antwerp uitvliegen is 't toch wel echt gedaan vermoed ik.
Standard speelt tegen ons altijd goed. We zijn op verplaatsing dit jaar nergens. Dat gaat niet ineens veranderen

Genk zal wel geen probleem zijn. In de beker waren we 75 minuten fenomenaal en spelen we wellicht de beste match van de laatste maanden en vliegen we er nog uit. De crisis is nu groter dan ooit. Tegen ons verliezen zou een schande zijn.

Genk zal wel geen probleem zijn. In de beker waren we 75 minuten fenomenaal en spelen we wellicht de beste match van de laatste maanden en vliegen we er nog uit. De crisis is nu groter dan ooit. Tegen ons verliezen zou een schande zijn.
Bwa ik was er die match. Per ongeluk 1-1 gemaakt op het einde. In de verlengingen erover gegaan. Maar na 90 minuten eigenlijk ook geen winst hè.

Anderlecht heeft in de competitie alleen maar op dender, Cercle en la louviere ( 93 ste minuut) gewonnen. Voor de rest het grote niets op verplaatsing.

Terug
Bovenaan